KAPU2 kirjoitti:Nyt on takavakaaja paikoillaan ja ero vanhaan on kyllä melkoinen ->
Jokin jäi tosin kolisemaan takana (töyssyissä), rupesin miettimään että laitoinkohan sen oikeinpäin. Onko joku muu asentanut nimenomaan partsforsaabsin myymää vakaajaa? En huomannut siinä kiinnikkeen olevan sivussa suhteessa tankoon, kuten tässä kuvan genuinesaabin vakaajassa: http://www.flickr.com/photos/mike900/39 ... 218582355/
Mulla on myös PFS:n vakaaja, ja muistelisin kyllä että siinä oli kiinnikkeet keskellä tankoa, eli ei väliä miten päin kiinnitetään. Tämä kuva taas väittää muuta: http://www.partsforsaabs.com/images/lar ... _large.jpg eli pienessä kulmassa tuo näyttäs olevan. Mun vakaaja on kyllä tuosta poiketen musta. Täytynee jossain välissä kurkata miten päin se tuolla lepää.
Tanko ei oo kyllä helissy mutta jarrupalat ynnä muut tuntuu helisevän/naksuvan töyssyissä Tiukkaanhan sen tangon saapi vetää. Oon ollu kyllä tyytyväinen tuohon sijoitukseen!
Mitsubishi Outlander PHEV -16
exät: Saab 9-3 SC 1.9 TTid -09 | 9-5 Aero BP+++ -02 | 9-5 2.3T -01 BP | 9-3t SE -99 steg3
Wille kirjoitti:Onko kukaan valmistanut itse kyseistä osaa? Pirun yksinkertainenhan tuo on, joten minusta tuo 150e hinta kuulostaa melkoiselta rosvoukselta. Tietysti lämpökäsittelyt maksavat mikäli tuolle on sellaiset oikeasti tehty...
Mjaa... voishan asiaa tutkia. Onko kenellä tallessa tuo orkkistanko, (jos on vaihtanut jäykemmän) minkä vois ottaa malliksi dokumentointia varten?
Wille kirjoitti:Onko kukaan valmistanut itse kyseistä osaa? Pirun yksinkertainenhan tuo on, joten minusta tuo 150e hinta kuulostaa melkoiselta rosvoukselta. Tietysti lämpökäsittelyt maksavat mikäli tuolle on sellaiset oikeasti tehty...
Omavalmisteen laillisuudesta en tiedä, mutta itse en yöuniani menettäisi vaikka laiton tangonpätkä autoni alla asustelisikin.
Karkeasti ottaen noin puoleen hintaan tuosta voisin tuota valmistaa, ellei tuosta mahdollisesta lämpökäsittelystä tule ylettömän kallista/työlästä.
Tuosta laillisuudesta ei tule ongelmaa. Olisko arvon Saabisteilla kiinnostusta?
KAPU2 kirjoitti:Jokin jäi tosin kolisemaan takana (töyssyissä)
Löytyihän se syy vaikka kauan kesti. Pakoputkiston viimeinen liitosklemmari oli 90 astetta väärässä asennossa, kun sattui olemaan helpompi kiristää niinpäin. Nyt ei kolise enää kun laitoin sen oikeaan kulmaan.