cse vakkari?
cse vakkari?
Tarttis apuja vakkarin korjaukseen! Auto on saab 9000 cse-94 eikä vakkari toimi. Sen verran olen kokeillut, että kaasuvaijeri liikkuu imastaessa alipaineletkusta ja toinen poljinkytkin on hyväntuntuinen, elikkä hyvin kiinni ja naksahtaa poljinta painettaessa. Taas toinen kytkin ei naksahda ja on kiinni rautalangalla. Voisiko vika olla tässä? Kaikki apu tarpeen kun minä olen auton korjauksessa!
Re: cse vakkari?
Vakionopeussäätimen poljinkytkimet ei taida olla naksahtavaa lajia, se mikä siellä naksuu on todennäköisesti jarruvalokytkin. Jarrupolkimen yhteydessä on siis kaksi eri kytkintä, toinen vakkarille, toinen jarruvalolle. Ja käsivaihteisissa vielä kytkinpolkimen yhteydessä yksi kytkin vakkarille.
Kun nyt kerroit että letkusta imemällä kaasuläppä kääntyy, ainakaan isoa vikaa ei varmaankaan ole pljinkytkimien ilmatiiviydessä. Tarkista vielä yleismittarilla, että polkimien ollessa ylhäällä vakkarikytkimien johtoliittimien välillä on yhteys. Jos joku rautalankakiinnitys on vähän livennyt asennostaan, voi olla että poljinkytkin ei ihan kunnolla sulkeudu.
Onko mittaristossa vakkarin merkkivalo? Syttyykö se kun cruisen laittaa viiksestä ON-asentoon? Tuleeko viiksen liittimelle (ja vakkarin boksille) jännite painettaessa SET-nappia? Viiksen mittausta varten riittää irrottaa ohjauspylvään alamuovi, boksilta mittaamaan pääsee kuskin jalkatilaverhoilun ja boksin irrottamalla.
Kun nyt kerroit että letkusta imemällä kaasuläppä kääntyy, ainakaan isoa vikaa ei varmaankaan ole pljinkytkimien ilmatiiviydessä. Tarkista vielä yleismittarilla, että polkimien ollessa ylhäällä vakkarikytkimien johtoliittimien välillä on yhteys. Jos joku rautalankakiinnitys on vähän livennyt asennostaan, voi olla että poljinkytkin ei ihan kunnolla sulkeudu.
Onko mittaristossa vakkarin merkkivalo? Syttyykö se kun cruisen laittaa viiksestä ON-asentoon? Tuleeko viiksen liittimelle (ja vakkarin boksille) jännite painettaessa SET-nappia? Viiksen mittausta varten riittää irrottaa ohjauspylvään alamuovi, boksilta mittaamaan pääsee kuskin jalkatilaverhoilun ja boksin irrottamalla.
Taisin hätiköidä, sanoi entinen tyttö. Siis kun imppasin alipaineletkusta, liikkui joku ketjunpätkä jostain alipainejutusta, mutta liike ei ylttänyt kaasuvaijerin luo. Ja lisäksi kun imemisen lopetti, ketju palasi alkuasentoon, olisiko sittenkin alipainevuoto(ainakin)?
Tämä minun autotuntemus on ihan autokoulun apuluokan luokkaa kuten varmasti näette. Koittakaa silti päästä jyvälle mitä minä tarkoitan ja kiitos kaikille neuvoista.
Cruise valosta vielä. Ajoin-97 mallin 9:tonnista ja siinä oli valo vakkarille. Tästä en vielä tiedä, täytyy ottaa selville.
Tämä minun autotuntemus on ihan autokoulun apuluokan luokkaa kuten varmasti näette. Koittakaa silti päästä jyvälle mitä minä tarkoitan ja kiitos kaikille neuvoista.
Cruise valosta vielä. Ajoin-97 mallin 9:tonnista ja siinä oli valo vakkarille. Tästä en vielä tiedä, täytyy ottaa selville.
Pumpun letkusta ei keuhkoilla imemällä saa imettyä niin vahvasti että kaasuläppä kääntyisi, sen verran saa että se kumipalje hiukan menee kasaan ja ketjusta lähtee löysät pois. Pakkokäyttämällä vakkarin pumppua irtojohdoilla saa helposti testattua alipainesysteemin tiiviyden. Pumppu kyllä jaksaa imeä tarpeeksi. Akvaarion kansi ja pumpulle tuleva johtoliitin pitää irrottaa tätä testiä varten.
Missä se akvaario mahtaa olla ja onko pakkokäyttäminen vain kun laittaa suorat sähköt pumpulle vai miten?
Akvaario on se konepellin ja tuulilasinpyyhkijöiden alla oleva tila moottoritilan ja ohjaamon välissä.
Tässä on akvaarion kansi irrotettuna: http://www.saab9000.com/procedures/vent ... xposed.jpg
Pumpulle tarjotaan maata kahteen napaan ja jännitettä yhteen napaan:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 14#p728914
Tässä on akvaarion kansi irrotettuna: http://www.saab9000.com/procedures/vent ... xposed.jpg
Pumpulle tarjotaan maata kahteen napaan ja jännitettä yhteen napaan:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 14#p728914
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00