9000 Turbo 16 tippuu peruspaineille lyhyen ajon jälkeen

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

9000 Turbo 16 tippuu peruspaineille lyhyen ajon jälkeen

Viesti Kirjoittaja sarka »

Kalifornian mallin 9000 2.0 turbo -90, jossa steg 1 ahtolastu di/apc-boksissa tiputtaa peruspaineille noin 8km ajon jälkeen. Siihen asti tehoja löytyy ja ahtomittari näyttää ihan niinku pitäisikin.

Lämmöt on ihan hivenen lämpömittarin keskikohdan yläpuolella maantieajossa kelistä riippumatta (0-20C ulkolämpötilassa). Kone käy hyvin, ei nyi, röpötä eikä savuttele.

Kokeilin laittaa vakiolastun boksiin takaisin josko olis auttanut, mutta vakiolastun kanssa tapahtuu sama paitsi että check engine -valo syttyy samalla kun ahdot katoaa. Koitin niitä lukeakin, vaan eihän siellä enää mitään ollut pari tuntia auton sammuttamisen jälkeen... Ideat kelpaa :wink:
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: 9000 Turbo 16 tippuu peruspaineille lyhyen ajon jälkeen

Viesti Kirjoittaja sarka »

No nyt sain vian päälle ja samoin tein sain myös (pienen napin näpräämisen jälkeen) koodin ulos

12112
Mixture adaptation - throttle open
Intake leak, heated oxygen sensor (HO2S) injector(s), fuel pressure, engine control module (ECM)


Jos vika olisi suuttimissa, sen varmaan huomaisi muutenkin kuin ahtojen katoamisena? ECM tarkoittanee nyt di/apc-boksia eikä lh-boksia?
Pitänee vielä kertaalleen käydä letkut läpi ja tutkailla tuo ilmamassamittarin mittaus... Bensanpaineiden mittaukseen ei taida mulla olla varusteta, menee sitten vissiin paineensäätimen vaihtokokeiluksi?
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: 9000 Turbo 16 tippuu peruspaineille lyhyen ajon jälkeen

Viesti Kirjoittaja sarka »

Noniin, pienehkön tutkimisen jälkeen selvisi että di/apc antaa omat vikakoodinsa (miksei kukaan kertonut tuota aiemmin :oops: ) ja sieltä tuli koodi 5 - MAP-anturi. Tosin ei siinä mitään vikaa ollut, joku oli vain jättänyt viisaana letkun kokonaan irti. T-haara ahtimittarin letkuun ja letkut kiinni ja menoksi, ja ahdit pysyy mahdissaan 8)

:saab: :lol:
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Vastaa Viestiin