Combisatkun kajariräpellys

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Combisatkun kajariräpellys

Viesti Kirjoittaja puu »

Vapaapäiväksi piti keksiä jotain ajanvietettä, joten päätin laittaa satkun popit kuntoon.

Rdellisen omistajan toimesta oli laitettu takakajarit hattuhyllylle, kuten kuvasta näkyy:
Kuva

Toinen kajari oli kinni liitoksella mallia kieputus ja toisessa oli joku liitin, mistä ei signaali kulkenut. Päätin tehdä vähän fiksumman ratkaisun, ja laittaa molempien kajarien piuhat saman liittimen kautta. Liittimeksi valitsin DB9:n, syystä että niitä löytyi pilvin pimein varastosta.

Alkuun piti siirtää oikean kajarin johdot vasemmalle puolelle. Johto löytyi tavaratilan etuosan levyn alta. Levy nousi avaamalla pari torxia lattiasta, avaamalla vararengaskotelon ja vetämällä lattialevyä taaksepäin. Kuvassa johto siirretty oikealta vasemmalle:
Kuva

Sitten vähän juottelua ja sokeripalan ruuvailua ja liitin on paikallaan:
Kuva

Seuraavaksi asentelin uudet piuhat hattuhyllyyn vanhojen räpellysten tilalle. Kajarin kiinnitysruuvit on peitetty tyylikkäästi sikaflexillä:
Kuva

Ja piuhathan peitetään tietenkin mustalla roudarinteipillä. Nippusiteet vedonpoistajina:
Kuva

Paketti alkaa olla kasassa. Ruma se on ja niin kuuluukin:
Kuva

Hattuhylly paikallaan ja liitin kiinni:
Kuva

Liitin aukeaa nätisti, vaikka sitä ei muistaisi irrottaa ennen hattuhyllyn irrotusta. Linkin sisältämässä youtube-pätkässä on demottu liittimen kiinnitys ja aukeaminen hattuhyllyä irrottaessa: TESTAUSVIDEO
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Re: Combisatkun kajariräpellys

Viesti Kirjoittaja puu »

Etukajareitakin piti päivittää, varsinkin kun kuskinpuolen saundi oli sangen pörisevä. Varastossa pyöri tyhän panttina tonnarin etukajarit (erillissarja), joten päätin sen ruuvailla kiinni.

Diskantin jysäytin sitten kiinni tuohon puhaltimen suuttimen edessä olevaan rinkulaan:
Kuva

Pitäisi varmaan vaihtaa mustat ruuvit tai vähintään maalata noista kannat. Näkyvät hassusti heijastumana tuulilasista:
Kuva

Mikään hifiratkaisuhan tuo ei ole, etenkin kun nyt diskantit ovat vielä lähempänä toisiaan, mutta satkun edellytykset hifiautoon ylipäätänsä...
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5815
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Combisatkun kajariräpellys

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Laitetaan poppikoneet soimaan, laitetaan vaan!
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Holmes
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: Ti Syys 07, 2004 09:01
Paikkakunta: Mustasaari

Re: Combisatkun kajariräpellys

Viesti Kirjoittaja Holmes »

Samaa topikkia lainatakseni itse kans 3d satkuun audiot saanu melkeenpä valmiiks.
-Edessä JBL 4" erillisarja
-Takana SInusLive 4" erillisarja
-Basson virkaa toimittaa vanhempi Magnatin 12" painesubi.
Sekä kourallinen vahvistimia takapenkkiin kiinnitetty.
Kuvia ei tähän hätään löydy mutta voin niitä jokusen napsata. Hetikun johdot siististi niputettu :oops: 6x9 paikat hattuhyllyssä valmiina nii jos niihin vielä jotakin patentoisi myöhemmin. Rupesi kyllä combista lähtemään semmoista volumea että taustapeilit helisee :D
Sierra Alfa Alfa Bravo. "The Swedish Car With Aircraft Quality"
Saab 9-5 2.3t Wagon ARC
#2203
Vastaa Viestiin