terve. nyt tarttee apua. tuli hankittua joku aika takaperin 9000 jubilee. perkeleen hyvä auto, mutta kun oltiin kaverin kanssa ajamassa helsingistä jyväskylään, auto yhtäkkiä hyytyi tielle. bensan loppumista epäilin, vaikka mittarin mukaan olis vielä päässy suht pitkälle. no, luojan lykky auto jumitti muutaman kilsan päähän missä kaveri asuu ja sain bensaa. tavarat tankkiin, mutta ei sittenkään suostunut käynnistymään. kunnes kaveri keksi potkia bensapumppua kontin kautta, ja käyntiinhän se sitten lähtikin. pari päivää meni ilman mitään, ajoin pitkääkin matkaa, kunnes yhtenä aamuna kävin abc:lla ostamassa aamupalaa, olin n. 5 minuuttia poissa ja eipä se auto taas käyntiin lähtenyt. kyr*ä ohtassa soittamaan kyytiä ja työpäivän jälkeen koittamaan onnea. taas lähti käyntiin kun anto monoa bensapumpulle! ajo kaverin tallille ja tutkimaan. vissin näissä ne yleisimmät on kampparin tasapainoanturi, sytkäkassu ja bensapumppu. sytkäkassu laskettin jo pois luvusta. autolla on 308tkm mittarissa ja perus 2.0t, mutta 1 stagen softalla. mikä eteen? sitä vikaa ei enää saatu uudestaan päälle, lähti käyntiin moitteetta joka kerralla kun koitettiin. onko kenties jollan samanlaisia kokemuksia? pumppu on vissiin alkuperäinen, joten se kielisi että on pa-pumppu sökönä, mutta auto ei liiku metrikään ennen kuin saan satavarmasti selville mikä riivaa. mutta en viittis turhankaan osia alkaa vaihtamaan...
kiitos etukäteen vastauksista
-Toni
tonnari kiukkuilee
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: tonnari kiukkuilee
No jos bensapumppua potkimalla lähtee käyntiin niin kyllä se näin etädiagnoosina isohkolla varmuudella on pumppu sökö. Nimenomaan noin saattaa toimia, että ryytyy mutta herättyään taas (hetkeksi) toimimaan toimii ihan OK. Uutta pumppua vaan äheltämään ämpäriin.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: tonnari kiukkuilee
jees, kaikkein todennäköisimmältähän tuo tuntuisi...onkos sillä merkitystä jos vaihtaa isomman pumpun tilalle? isomman walbron sais edullisesti, ja tulevaisuuden suunnitelmissa olisi kumminkin suht reipas tehon kasvatus..,
-T

-T
Re: tonnari kiukkuilee
Ei kait siinä minusta ole muuta jos vaihdat isomman pumpun mutta kannattaa samalla vaihtaa isomat suuttimet. Sitten pitäs tehdä softaan muutosta suuttimien kohdalla.
#5223
Saab 9-5 wagon 2,0t vector -03 stage 1
Saab 9-5 wagon 2,0t vector -03 stage 1
Re: tonnari kiukkuilee
Tarkennuksena vielä että voit huoletta vaihtaa isomman pumpun nyt ilman muita muutoksia, bensapaineen säädin kyllä huolehtii ylimääräisen kapasiteetin takaisin tankkiin.
Sitten jos kulkua haluaa lisää niin pitää päättää meneekö stg3 rikki, pumpun valinnan perusteella menee. Siinä tapauksessa putkiston, coolerin, turbon ja suutinten sekä softan päivityksen lisäksi vakiokytkin alkaa olemaan alimittainen. Jos stg3 riittää niin putkisto ja softan päivitys riittää, vakiopumppu ja suuttimet kelpaa tuohon.
Sitten jos kulkua haluaa lisää niin pitää päättää meneekö stg3 rikki, pumpun valinnan perusteella menee. Siinä tapauksessa putkiston, coolerin, turbon ja suutinten sekä softan päivityksen lisäksi vakiokytkin alkaa olemaan alimittainen. Jos stg3 riittää niin putkisto ja softan päivitys riittää, vakiopumppu ja suuttimet kelpaa tuohon.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko