Startin maajohto
Startin maajohto
Saab 900 2.0i 16v:ssä on käynnistysongelmia. Aloin irrottaa starttia, jolloin siitä lähtevä maajohto katkesi ja käteen jäi noin viiden sentin pätkä. Oli ollut jo pitkään lähes poikki. Vika siis löytyi, mutta ongelmana on se, että en enää löydä käsikopelolla sitä maajohdon päätä ja mitään ei näe, kun kaikki on imusarjan alla. Mihin se maajohto startista menee? Täytyykö irroittaa koko imusarja, vai mikä neuvoksi?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2078
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Startin maajohto
startissa ei ole erillistä maa johtoa, sulla tais jäädä akulta tulevasta plus kaapelista se liitinkenkä käteen?
toinen johto joka tulee mutterilla solenoidiin menee itse starttimoottorille sen perä kotelon juuresta.
toinen johto joka tulee mutterilla solenoidiin menee itse starttimoottorille sen perä kotelon juuresta.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: Startin maajohto
Joo, onnistuin näköjään katkaisemaan sen solenoidilta starttiin menevän johdon, kun yritin starttia pois. Kaikki neljä mutteria on avattu, mutta ei suostu tulemaan pois. se peräkotelo jotenkin tihkasee.
Re: Startin maajohto
ripa28 kirjoitti:Joo, onnistuin näköjään katkaisemaan sen solenoidilta starttiin menevän johdon, kun yritin starttia pois. Kaikki neljä mutteria on avattu, mutta ei suostu tulemaan pois. se peräkotelo jotenkin tihkasee.



Mutta homma etenee näin,startin vetopäästä kaks ruuvia pois,solenoidin
päästä punainen paksu johto+suojattu "apiko"liitin irti!
Nyt pitäis startti olla nostettavissa syliin.

Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Re: Startin maajohto
Kyllähän siinä startin takapäässä on se metallinen teline joka pitää myös irrottaa
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2078
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Startin maajohto
99 GL oikeassa, ilman taka tuen irroitusta se ei varmasti lähde irti. se kannattaa ottaa irti startistakin, niin startti mahtuu paremmin pois. eli siis 6 mutteria/pulttia pitää irroittaa.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: Startin maajohto
Kiitos neuvoista. Niillä startti on nyt irti ja vaihdettu Motonetissä tehdaskunnostettuun.
Se johto oli nimittäin kuumetessaan tehnyt aika pahaa jälkeä sisäänmenoaukon ympäristöön. Mitä kovaa materiaalia se musta siinä aukon ympärillä lieneekin, se oli sulanut kokonaan pois.
Toivottavasti kyse on siitä, että se on aikain saatossa ohentunut ja siksi ylikuumentunt, vai tuleeko mieleen muita syitä.
Se johto oli nimittäin kuumetessaan tehnyt aika pahaa jälkeä sisäänmenoaukon ympäristöön. Mitä kovaa materiaalia se musta siinä aukon ympärillä lieneekin, se oli sulanut kokonaan pois.
Toivottavasti kyse on siitä, että se on aikain saatossa ohentunut ja siksi ylikuumentunt, vai tuleeko mieleen muita syitä.