Ps: sattuis vaan olemaan tossa lievästi modattu sellainen valmiina asennettavaksi
Erot kahden välillä 2.0 apc / 2.3 di/apc
- TurboTurpa
- "Aero"
- Viestit: 405
- Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
- Paikkakunta: Halsua
Erot kahden välillä 2.0 apc / 2.3 di/apc
Tyhmä kysymys
että onko vm: 91-92 9000 2.3 turbo cd di/apc vehkeessä samanlaista apc boxia kuin tossa 9000 cc 2.0 turbo apc vm: 89 vehkeessä ja jos on niin missä se tässä 2.3 cd turbossa sijaitsee.
Ps: sattuis vaan olemaan tossa lievästi modattu sellainen valmiina asennettavaksi
Ps: sattuis vaan olemaan tossa lievästi modattu sellainen valmiina asennettavaksi
Saab 9-5 A 2.3t stw
Re: Erot kahden välillä 2.0 apc / 2.3 di/apc
Jos CC on oikeasti '89 T, niin voisi ehkä ollakin. Veikkaan kuitenkin, että kun puhut pelkästä APC:stä ja modatusta boksista, niin kyseessä onkin MY88 tai vanhempi ja tosiaan pelkkä APC, jonka istutus DI/APC:n APC:n tilalle vaatii vähän työtä. DI/APC -purkki löytynee tuossakin autossa kuskin penkin alta.
Teoriassa DI/APC:n virittäminen on helppoa - lykkäät lastut sisään DI/APC -boksiin sekä LH-boksiin ja ajat onnellisena auringonlaskuun. Käytännössä huomaat, että muutaman ensimmäisen kerran DI/APC:n kalibrointiajot menevät reisille ja auto tipahtaa lähes vakiopaineille. Tämän jälkeen jätät boksin esille takajalkatilaan helposti resetoitavaksi ja asennat MAP -anturin väliin potentiometrin, jolla saat hämättyä n. 0,2-0,4bar lisää ahtoja sekä treenaat DI/APC:n kalibrointiajoja muutamia kymmeniä kertoja. Tähän kyllästyttyäsi joko vaihdat moottorinohjauksen tai auton.
Teoriassa DI/APC:n virittäminen on helppoa - lykkäät lastut sisään DI/APC -boksiin sekä LH-boksiin ja ajat onnellisena auringonlaskuun. Käytännössä huomaat, että muutaman ensimmäisen kerran DI/APC:n kalibrointiajot menevät reisille ja auto tipahtaa lähes vakiopaineille. Tämän jälkeen jätät boksin esille takajalkatilaan helposti resetoitavaksi ja asennat MAP -anturin väliin potentiometrin, jolla saat hämättyä n. 0,2-0,4bar lisää ahtoja sekä treenaat DI/APC:n kalibrointiajoja muutamia kymmeniä kertoja. Tähän kyllästyttyäsi joko vaihdat moottorinohjauksen tai auton.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Erot kahden välillä 2.0 apc / 2.3 di/apc
Meinasin vastata että ei käy, mutta onneksi aero ennätti väliin PALJON suuremmalla tietämyksellä ja värikkäällä ilmaisullaan 
- TurboTurpa
- "Aero"
- Viestit: 405
- Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
- Paikkakunta: Halsua
Re: Erot kahden välillä 2.0 apc / 2.3 di/apc
CDTA kirjoitti:Meinasin vastata että ei käy, mutta onneksi aero ennätti väliin PALJON suuremmalla tietämyksellä ja värikkäällä ilmaisullaan
Okei: kuulostaa liian monimutkaiselta ja epävarmalta räpellykseltä, mutta onko sitten vaihtoehtona vain varmempi (lastujen vaihto)
Ps: Täältä sain sitten hyvät ohjeet aikaisempaan ongelmaan, kun ei ahdot noussut kunnolla, siis tarkastaa ensin ettei ole vain hukkis tanko lähtenyt irti, niinhän
Kiitos vain vinkeistä, tämä on vain ensimmäinen 9000 turbo jossa on toi suorasytkä varustettuna apc systeemillä.
Saab 9-5 A 2.3t stw
Re: Erot kahden välillä 2.0 apc / 2.3 di/apc
Kompataan vielä aeron kommenttia. Tosiaan mulla ainakaan lastut ei tuoneet juuri lisä arvoa tuohon di/apc vehkeeseen. Ja näin ollen ainut vaihtoehto oli hankkia Trionic vehje, ja on liikekin vähän erilaista.. 
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Re: Erot kahden välillä 2.0 apc / 2.3 di/apc
Ei se ole sama boksi. 90-luvulla on eri versio DI/APC-purkista kuin 89.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
- TurboTurpa
- "Aero"
- Viestit: 405
- Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
- Paikkakunta: Halsua
Re: Erot kahden välillä 2.0 apc / 2.3 di/apc
Okei okei: No eiköhän nämä vakio tehot mulle riitä about 200hv, ja saahan silläkin jo kortin hyllylle kuivumaan jos haluaaEkitheman kirjoitti:Kompataan vielä aeron kommenttia. Tosiaan mulla ainakaan lastut ei tuoneet juuri lisä arvoa tuohon di/apc vehkeeseen. Ja näin ollen ainut vaihtoehto oli hankkia Trionic vehje, ja on liikekin vähän erilaista..
Ps: ja onhan mulla sitten toi toinen vanhempi kauppakassi jossa riittää tehoja sitten enemmänkin jos sikseen tulee tarvetta imutella yli tarpeidensa, joka on kylläkin nytte vaimon käytössä toistaiseksi
Saab 9-5 A 2.3t stw