käynnistysongelmia
käynnistysongelmia
Tuli saabiin (9000cs -2.3 vm.95, ei turbo) uusi vika. Käynnistin auton eilen marketin pihassa ja auto lähti normaalisti käyntiin, mutta hetken käytyään se sammui tyhjäkäyntikierroksilta, eikä lähtenyt enää käyntiin. Tutkittuani tänään autoa, havaitsin, että tulpat on märkänä, eli kipinä ilmeisesti puuttuu. Ei ole tehnyt vastaavaa aiemmin.
Mistähän löytyy sytytysjärjestelmän ohjausyksikkö. Osaisko joku antaa vinkkejä?
Mistähän löytyy sytytysjärjestelmän ohjausyksikkö. Osaisko joku antaa vinkkejä?
Re: käynnistysongelmia
Kokeile ehjällä DI-kassulla,löytyy venttiilikopasta sellainen punainen pitkula osa...
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: käynnistysongelmia
Onko väliä, että onko 2.0, 2.3, turbo tai ei turbosta se di-kasetti?
Re: käynnistysongelmia
Ei ole väliä.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: käynnistysongelmia
Saattaa olla myös kampiakselin asentoanturin vika.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: käynnistysongelmia
Harvemmin esiintyy tonnareissa 94-> ja ei kastele todennäköisesti tulppia, koska bensapumpun ohjaus vaatii tietyn kierrosluvun.Mawerick kirjoitti:Saattaa olla myös kampiakselin asentoanturin vika.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: käynnistysongelmia
Tulppien kastelemisesta en osaa sanoa, mutta omasta meni kyllä kampuran asentoanturi. Jäähdyttelyn jälkeen toimi taas jonkun aikaa.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: käynnistysongelmia
Testasin toisella DI-kasetilla,mutta auto ei käynnisty vieläkään, yritti tosin pari kertaa,mutta siihen jäi. Olen etsinnyt ohjausyksikköä etupenkkien alta(korjausoppaan ohje),mutta ei löytynyt.Missähän mahtaa olla? Pitääkö tosiaan irroittaa imusarja, että saa kampiakselin asennontunnistimen irti? 2.3 ei turbo-95
Re: käynnistysongelmia
Ei tarvitse imusarjaa irroittaa. Kun seisot auton edessä ja katsot konehuoneeseen, kampiakselin asentoanturi löytyy moottorin vaihdelaatikon puoleisesta päästä, jonkin matkaa pakosarjan alapuolelta. On yhdellä torxilla kiinni. Piuha menee kyllä imusarjan alapuolelle ja voi olla inhottava pujotella pois paikoiltaan.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: käynnistysongelmia
Vika löytyi sytytyskasetista, eli kun sain jotenkin toimivalla kasetilla auton käyntiin ja ajettua pois korjaamolta, niin olisko jollain esim. toimivaa käytettyä kasettia edullisesti?
Re: käynnistysongelmia
Laita tuonne osto-palstalle ilmoitus, kasetteja liikkuu aika paljon käytettynä. Kannattaa myös tsekata se osien myyntipalsta.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366