ng 900 virtalukon temppuilu
ng 900 virtalukon temppuilu
Aluksi virtalukko hieman takelteli. Ei toiminut jouheasti ja aina ei startannut ekalla väännöllä. Viime viikolla kuumimpana päivänä kun oli ajettu tunti motaria ja puolen tunnin paussi niin ei suostunut starttaamaan enää ollenkaan. Avain kyllä kääntyi sen pari viimeistä milliä startatakseen ,mutta mitään muuta ei tapahtunut. Tunnin kuluttua kokeillessa oli kuin ei vikaa ois ollutkaan. Tänään kävi hieman päin vastoin. Autolla vajaa tunti motaria töihin ja kappas virta-avain ei lähtenytkään millään pois pesästä. Keppiä heiluteltu, pakki menee päälle hyvin, käsijarrun kanssa ja ilman mutta avain pysyy. Mystinen mobiili. Sitä en huomannut kysyä;avovaimo ajossa, nouseeko lukon keskiosa ylös vai ei. Mitä veikkauksia toimenpiteistä ja lähteekö enää käyntiin. Ei kai akku ole tyhjentynyt, voiko joku jäädä päälle virtaa syömään.
- riemulla 
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
Re: ng 900 virtalukon temppuilu
Käyntiin lähti ja reilun puolen tunnin motariajon jälkeen avainkin lähti lähti lukosta taas kuin ei olisi mitään vikaa ollutkaan. Mystinen mobiili. Lukkosylinteri vai lukon pohja? Vai mikä? Koko vara-autoa ei mahdu hinaukseen.
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
Re: ng 900 virtalukon temppuilu
Sekä että, tuo starttaamattomuus virtalukon pohjasta ja avaimen takertelu sylinteristä.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: ng 900 virtalukon temppuilu
Taas pitkästä aikaa hellettä. Vajaa tunti motaria töistä ja kauppaan. No eipä tarvinnut lähteä
illa pois. Virrat tulee päälle ja checkaukset OK. Käynnistettäessä ei kuulu mitään, vain mittarivaloista osa himmenee. Virta-avain mielestäni lähes tulikuuma yrittelyn jälkeen. Pari tuntia jäähdyttyään lähti tokalla käännöllä. Kannattaisiko paineilmasprayllä ensiapuna jäähdytellä jos vika iskee taas. 
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
Re: ng 900 virtalukon temppuilu
Virtalukon pohja vaihtoon vaan.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: ng 900 virtalukon temppuilu
Nyt hauskin osuus. Ei lähde enää ollenkaan käyntiin.
Jostain ketjusta, jota ei löydy, näin virtalukon vaihtoon ohjeet YV:nä lähetetyn. Jos joku osaa/viitsii niin kiitollisuutta ilmassa. Osan metsästys vaan käyntiin.
WIS en ole saanut ladattua jostain mystisestä syystä. Sieltä ilmeisesti löytyisi opua jos johonkin ongelmaan.
Pitääkö koko keskikonsoli purkaa vaihdekepille asti perästä alkaen.
Tämän ongelman tarjosi SAAB 900s vm96 2,0i
WIS en ole saanut ladattua jostain mystisestä syystä. Sieltä ilmeisesti löytyisi opua jos johonkin ongelmaan.
Pitääkö koko keskikonsoli purkaa vaihdekepille asti perästä alkaen.
Tämän ongelman tarjosi SAAB 900s vm96 2,0i
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
Re: ng 900 virtalukon temppuilu
No niin. Taas päivitetään virta-avainjuttua. Hetken testauksen jälkeen huomasin, että kun avainta kääntää normaalisti eli käsi ruotsalaisittain vänkyrässä avain pesineen tahtoo hieman kääntyä taaksepäin. Tällöin auto ei inahdakkaan. Ajovalot ja mittaristo vain himmenee lisäksi avaintuntuma ei ole normaali. Kun taas avainta työntää eteenpäin samalla kun starttaa niin oikein tuntee kuinka kontakti muodostuu ja
hörähtää iloisesti.
Elikkäs siis. Onko nyt pesän vaiko pohjan vaihto. Molempien vai kenties jotain jota voi kiristää tai vääntää?
Ihmeellistä on
eilu
Elikkäs siis. Onko nyt pesän vaiko pohjan vaihto. Molempien vai kenties jotain jota voi kiristää tai vääntää?
Ihmeellistä on
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
Re: ng 900 virtalukon temppuilu
ettei vaan puutu kontakti sylinterin ja virtalukonpohjan väliltä? -
pohjassa on muistaakseni kaksi torxia jotka pitävät osat yhdessä. ja torxithan on tietysti ruuvattu alhaalta ylöspäin, joten ruuvien kiristys/uudelleenkiinnityksessä joutuu aluksi purkuhommiin.
pohjassa on muistaakseni kaksi torxia jotka pitävät osat yhdessä. ja torxithan on tietysti ruuvattu alhaalta ylöspäin, joten ruuvien kiristys/uudelleenkiinnityksessä joutuu aluksi purkuhommiin.