NG900 Cabben katto ongelma :(
NG900 Cabben katto ongelma :(
Morjens, eli mistähän kannattaisi lähteä etsimään vikaa seisoneen cabrion katon toimimattomuuden etsimiseen? Eli on toiminut aikaisemmin, nyt seisonnan jälkeen ei toimi. Ajaessa tulee välillä ilmoitus katto järjestelmän tarkastamisesta. Napista kun painaa niin kuskin takana oleva rele naksahtaa mutta muuta ei tapahdu.
Auto siis -95 vuosimallin ng900.
PS: tänään ajattelin käydä merkkiliikkeen techin luona jos ne sais jotai järkeviä vikakoodeja ulos tuosta.
Auto siis -95 vuosimallin ng900.
PS: tänään ajattelin käydä merkkiliikkeen techin luona jos ne sais jotai järkeviä vikakoodeja ulos tuosta.
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla
Re: NG900 Cabben katto ongelma :(
Merkkiliikkeen techi ei päässy ineen tuohon autoon oli tech 2 jossa sai valittua tuon vanhemmankin auton tietojen mettästyksen...
Tallilla purettiin sisusta ja testailtiin että ainakin jokainen viidestä moottorista toimii kun antoi suoraan virtaa (nopea näpäytys molempiin suuntiin jotta kuuli ettei ole jumissa). Takakontissa oleva moottori oli irti (eli ilmeisesti joku nypännyt joskus tuosta hätäkatkaisijasta) mutta sen sai painettua paikoilleen. Kun lasit ylhäällä niin katon avauspainiketta painamalla lasit laskeutuu aina n. 3cm per painallus ja kun näpyttää aikansa ni lasit on auki mut siitä pidemmäksi ei menekään. Jos takaluukun avaa niin ilmoittaa et sulje luukku, ja jos katon takareunasta suojaluukun kytkimiä painaa meisselillä niin ajotietokoneessa tulee ilmoitus check soft top, eli nekin ilmeisesti toimii kuten pitää. Mitä seuraavaksi? Liittimiä ja sulakkeita käytiin läpi ja putsattiin ilman tuloksia..
Tallilla purettiin sisusta ja testailtiin että ainakin jokainen viidestä moottorista toimii kun antoi suoraan virtaa (nopea näpäytys molempiin suuntiin jotta kuuli ettei ole jumissa). Takakontissa oleva moottori oli irti (eli ilmeisesti joku nypännyt joskus tuosta hätäkatkaisijasta) mutta sen sai painettua paikoilleen. Kun lasit ylhäällä niin katon avauspainiketta painamalla lasit laskeutuu aina n. 3cm per painallus ja kun näpyttää aikansa ni lasit on auki mut siitä pidemmäksi ei menekään. Jos takaluukun avaa niin ilmoittaa et sulje luukku, ja jos katon takareunasta suojaluukun kytkimiä painaa meisselillä niin ajotietokoneessa tulee ilmoitus check soft top, eli nekin ilmeisesti toimii kuten pitää. Mitä seuraavaksi? Liittimiä ja sulakkeita käytiin läpi ja putsattiin ilman tuloksia..
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla
Re: NG900 Cabben katto ongelma :(
Hmmmmm...
Avasin vielä kerran tämän YV:n lähettämisen jälkeen
Tuo voisi liittyä tuohon hätäkatkaisijaan ja kattokotelon kannen moottoriin (juuri tuo takakontissa oleva).
Tuo "releen" naksahdus on luultavasti 5-kaaren lukituksesta kuuluva, kuulunee kerran painettaessa napista aukipäin ja toisen kerran painettaessa kiinnipäin?
Nyt kiinnostaisi lähinnä se että onko kattokotelon vipumekanismi "suljettu" ääriasennossa vai ei ja onko luukun lukot kiristettynä kiinni? Nehän lukittuvat vaijereilla kun kotelon mekanismi menee ääriasentoonsa. Tuolla suunnalla voi olla jotain pielessä, kun tuo moottori on kerran ollut irti.
Ja tuosta Tech2:sta, sillä olisi voinut testata kattomekanismin vaihe-vaiheelta, mutta tuo merkkiliikkeiden osaamistaso....
Avasin vielä kerran tämän YV:n lähettämisen jälkeen
Tuo voisi liittyä tuohon hätäkatkaisijaan ja kattokotelon kannen moottoriin (juuri tuo takakontissa oleva).
Tuo "releen" naksahdus on luultavasti 5-kaaren lukituksesta kuuluva, kuulunee kerran painettaessa napista aukipäin ja toisen kerran painettaessa kiinnipäin?
Nyt kiinnostaisi lähinnä se että onko kattokotelon vipumekanismi "suljettu" ääriasennossa vai ei ja onko luukun lukot kiristettynä kiinni? Nehän lukittuvat vaijereilla kun kotelon mekanismi menee ääriasentoonsa. Tuolla suunnalla voi olla jotain pielessä, kun tuo moottori on kerran ollut irti.
Ja tuosta Tech2:sta, sillä olisi voinut testata kattomekanismin vaihe-vaiheelta, mutta tuo merkkiliikkeiden osaamistaso....
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: NG900 Cabben katto ongelma :(
Mene takaisin "merkkiliikkeeseen" ja käske heidän ajaa esim. sivuikkunaa sen jälkeen kun tech on kiinni autossa niin yhteys ohjaimeen toimii.Boiga kirjoitti:Merkkiliikkeen techi ei päässy ineen tuohon autoon oli tech 2 jossa sai valittua tuon vanhemmankin auton tietojen mettästyksen...
Itsellä kuului kanssa huolestuttavaa ääntä takaa kun ensimmäistä kertaa kattoa laski.
Nyt täytyy seurailla kattokotelon moottorin tekemisiä......
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Re: NG900 Cabben katto ongelma :(
Mitä muuten tarkoittaa tuo "check soft top" -virheilmoitus kattoa laskiessa, jonka kysyjän auto oli heittänyt ? Mitä tuo tarkalleen sitten herjaa käytännössä (tiettyä moottoria tjs...) ?
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Re: NG900 Cabben katto ongelma :(
"check soft top" on yleisilmoitus mikä ei osoita mitään yksittäistä osaa....
Nyt seuraa tyhmä kysymys, oikein sieluun sattuu.....
Yritäthän sinä ajaa kattoa aukipäin?
Juuri kävin cruisailemassa ja hoksasin että ikkunat tulevat alaspäin kun kattoa ajetaan kiinni, ei auki
Nyt seuraa tyhmä kysymys, oikein sieluun sattuu.....
Yritäthän sinä ajaa kattoa aukipäin?
Juuri kävin cruisailemassa ja hoksasin että ikkunat tulevat alaspäin kun kattoa ajetaan kiinni, ei auki
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: NG900 Cabben katto ongelma :(
MacTurbo kirjoitti: Nyt seuraa tyhmä kysymys, oikein sieluun sattuu.....
Yritäthän sinä ajaa kattoa aukipäin?
Juuri kävin cruisailemassa ja hoksasin että ikkunat tulevat alaspäin kun kattoa ajetaan kiinni, ei auki
Re: NG900 Cabben katto ongelma :(
Hmm, eli oon kyl vetäny vipua väärään suuntaan mut toiseen suuntaan ei tapahdu yhtään mitään.
Sillä ajattelin että se tiputtaa eka lasit auki ja sit vasta katon mut näköjään toisinpäin sitten. eka cabbe kun on
Mut ilmeisesti tuo techin kans toimiminen olis tärkein niin näkis suoraa vika paikat?
Sillä ajattelin että se tiputtaa eka lasit auki ja sit vasta katon mut näköjään toisinpäin sitten. eka cabbe kun on
Mut ilmeisesti tuo techin kans toimiminen olis tärkein niin näkis suoraa vika paikat?
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla
Re: NG900 Cabben katto ongelma :(
Joo, tuolla tech:llä saa käskytettyä jokaisen liikkeen erikseen, silloin viallinen komponentti paljastuu.
Mutta, et vastannut tuohon ensimmäiseen kysymykseeni kattokotelon kannesta/sen lukituksesta.
Kokeile VAROVASTI saatko nostettua käsivoimin tuota 5-kaarta irti kattokotelon kannesta?
Huom! varovasti, älä voimalla.
Kerroppas ihan mielenkiinnon vuoksi, mistä tuo Cabbe on peräisin, ihan uteliaisuutta tyydyttääkseni
Mutta, et vastannut tuohon ensimmäiseen kysymykseeni kattokotelon kannesta/sen lukituksesta.
Kokeile VAROVASTI saatko nostettua käsivoimin tuota 5-kaarta irti kattokotelon kannesta?
Huom! varovasti, älä voimalla.
Kerroppas ihan mielenkiinnon vuoksi, mistä tuo Cabbe on peräisin, ihan uteliaisuutta tyydyttääkseni
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: NG900 Cabben katto ongelma :(
Tuota ei saa käsivoimin nostettua, koetin sitä varovasti nostaa mutta ei nouse. En sit väkisin koettanutkaan kun hajoaa joku paikka vielä
Ja tää kyseinen cabbe on varmasti monenkin saabistin tiedossa, ollut kauan myynnissä nettiautossa, musta 2.3i
Ja tää kyseinen cabbe on varmasti monenkin saabistin tiedossa, ollut kauan myynnissä nettiautossa, musta 2.3i
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla
Re: NG900 Cabben katto ongelma :(
OK, eli 5-kaari on lukittuneena.
Eli, "nettitohtorin" listalla on jäljellä enää tuon kattokotelon kannen vivuston (potentiometrin) asento, onko varmasti kiinni asennossa.
Eli, "nettitohtorin" listalla on jäljellä enää tuon kattokotelon kannen vivuston (potentiometrin) asento, onko varmasti kiinni asennossa.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: NG900 Cabben katto ongelma :(
Milläs sen varmistaa? Tulee nyt pientä viivästystä esim techillä käyntiin kun ajan salliessa aletaan tehdä pohjia kuntoon ja väri päälle töiden ohella etenee vaan maltillisesti ... voisin macturbo sulle soittaa aiheesta jos käy, laittaisitko numeron vaikka privaan?
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla
Re: NG900 Cabben katto ongelma :(
Yv lähti
Voisit ottaa vaikka valokuvan sieltä takakontin oikeasta kulmasta (moottoripaketista), se kertoisi tunnetusti enemmän kuin tuhat sanaa
Voisit ottaa vaikka valokuvan sieltä takakontin oikeasta kulmasta (moottoripaketista), se kertoisi tunnetusti enemmän kuin tuhat sanaa
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: NG900 Cabben katto ongelma :(
Itse itseä lainaten....valtteri kirjoitti: Itsellä kuului kanssa huolestuttavaa ääntä takaa kun ensimmäistä kertaa kattoa laski.
Nyt täytyy seurailla kattokotelon moottorin tekemisiä......
Ääni kattokotelon moottorista on sellainen että taitaa joutaa "paaliin" koko paska avo
Kyllä on surkea tuo kattokotelon moottorin kiinnitys, suunnittelija joutaisi hel...tiin...
Pitää vissiin ruveta tutkimaan tota systeemiä josko siellä on jotain vääntynyt tai on irti. Moottori on vielä niin paskamaisessa paikassa että
No sellaista on omistaa
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Re: NG900 Cabben katto ongelma :(
Opel ei taida tarvita kotelonmoottorin uudelleensuunniteluavaltteri kirjoitti: Kyllä on surkea tuo kattokotelon moottorin kiinnitys, suunnittelija joutaisi hel...tiin...
Tilaa sinne asianmukainen vahvistussarja, tai rakenna itse, ja heitä sitten murheesi ajoviiman irroittaman hilseen mukaan.......
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."