RE85 ja t7
RE85 ja t7
Alkoi kiinnostus re85:n käytöstä herätä kun ainetta saa näköjään Tampereellakin jo kolmelta asemalta (st1 ja uusimmat abc:t). Eihän sillä säästöjä rahallisesti nykyhinnoilla, jotka pyörivät karkeasti 1,24 -1 ,28e suunnalla, saa, mutta vaikka vain periaatteen vuoksi olisi hienoa hyödyntää mahdollisuus pieneen ekoiluun.
En forumilta pahemmin näistä t7:n käyttökokemuksista löytänyt tietoa mutta ilmeisemmin t7:aan saa sujuvan biopowerin bensa / etanolikäytöllä, niin ei tarvitse olla kokoajan re85:n tarjonta-alueella kiinni.
Onkohan mahdolliset re85 kokeilijat olleet tyytyväisiä?
Voisi softaamisreissu olla kesän alkuun paikallaan...
En forumilta pahemmin näistä t7:n käyttökokemuksista löytänyt tietoa mutta ilmeisemmin t7:aan saa sujuvan biopowerin bensa / etanolikäytöllä, niin ei tarvitse olla kokoajan re85:n tarjonta-alueella kiinni.
Onkohan mahdolliset re85 kokeilijat olleet tyytyväisiä?
Voisi softaamisreissu olla kesän alkuun paikallaan...
-
- "Viggen"
- Viestit: 524
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 15:27
- Paikkakunta: Oulu
Re: RE85 ja t7
Itsellänikin ollut kauan mielessä tehdä topikki tästä aiheesta. Lähinnä ihmetyttänyt ettei esim. maptun T7:aan tarjoa biopower softaa, vaikka kolkin polttoainelinja ilmeisesti kestää etanolin?
Oma tarkoitus olisi kuitenkin ensin ajaa tuo garretti loppuun, jos sitten saisi paremman ahtimen myötä enemmän irti softan päivittämisestä biopoweriin ja olisi RE85:ttä saatavilla Oulun seudullakin.
Oma tarkoitus olisi kuitenkin ensin ajaa tuo garretti loppuun, jos sitten saisi paremman ahtimen myötä enemmän irti softan päivittämisestä biopoweriin ja olisi RE85:ttä saatavilla Oulun seudullakin.
#3929
Saab 9-3 ss -05
Saab 9-3 ss -05
Re: RE85 ja t7
Ise olen siinä ymmärryksessä että noita kaupallisia biopowereita t7:aan tarjotaan vain luistonestollisiin malleihin (mihin sitten päätös liittyykään), muistaakseni 9-3 aeroon maptunenkin sivuilla olisikin biosofta tarjolla?
Ei-luistonestollisiin t7:hin biopowerit perustuvat siis harrastepohjaisiin softiin, joista tämän luistoneston olemassaolon tarve on jotenkin poistettu. Trionic tuning- forumia selaillessa näitä t7 ja non-TCS biopowereita on kyllä olemassa.
Sieltäkin löytyy vain melko vähän kokemuksia juuri auton muiden paikkojen kestävyydestä etanolin suhteen. Positiivista sinänsä jos polttoainelinja sen kestää.
Oma tietämys kun loppuu tässä kohdassa kuin seinään
Luulisi tuon re85:n tarjonnan olevan kasvussa kun st1 on laajentanut sitä ja nyt muutkin asemat ottaneet tarjolle. ABC:n re85 verkostosta ei ole muuta tietoa kuin näköhavainnot Treen suunnalla.
Korjatkaa enemmän perehtyneet kaikin puolin
Ei-luistonestollisiin t7:hin biopowerit perustuvat siis harrastepohjaisiin softiin, joista tämän luistoneston olemassaolon tarve on jotenkin poistettu. Trionic tuning- forumia selaillessa näitä t7 ja non-TCS biopowereita on kyllä olemassa.
Sieltäkin löytyy vain melko vähän kokemuksia juuri auton muiden paikkojen kestävyydestä etanolin suhteen. Positiivista sinänsä jos polttoainelinja sen kestää.
Oma tietämys kun loppuu tässä kohdassa kuin seinään
Luulisi tuon re85:n tarjonnan olevan kasvussa kun st1 on laajentanut sitä ja nyt muutkin asemat ottaneet tarjolle. ABC:n re85 verkostosta ei ole muuta tietoa kuin näköhavainnot Treen suunnalla.
Korjatkaa enemmän perehtyneet kaikin puolin
-
- "Viggen"
- Viestit: 524
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 15:27
- Paikkakunta: Oulu
Re: RE85 ja t7
Itse en kyllä ole varma tuosta polttoainelinjan kestävyydestä, mutta mitä nyt jonkin verran olen lueskellut tuota T5:ttä koskevaa topikkia, niin käsittääkseni muutoksia ei ole siltäosin tehty?
#3929
Saab 9-3 ss -05
Saab 9-3 ss -05
Re: RE85 ja t7
Rupes yhtäkkiä itteäki kiinnostaan aihe kun REn saatavuus kasvaa. Tarteeko tehdä siis mitään muuta kuin softamuutoksia? Jostain muistan lukeneeni että menovettä syötetään 30% enemmän.. Joten riittääkö vakiosuuttimet enään?
Re: RE85 ja t7
Bensalla riittää noin 250hp, eli pitäisi riittää jos ei ole tarkoitus virittää.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: RE85 ja t7
Eli nyt kun ei ole kuin mutuilua, niin softa sisään ja kovaa ajoa? Tosin ei kyllä taida olla meikäläisen tapauksessa järkeä kun parinviikon sisällä pitäis vaihtaa uus paketissa oleva turbo vanhan gtn tilalle
Re: RE85 ja t7
Softamuutokset riittää ja toimii myös non-TCS autoissa ihan hyvin (muutos ei ole iso eikä relevantti joka tarvitsee tehdä).
Vakiosuuttimet riittää etanolilla n. 240hv. 3,5 bar paineensäätimellä likelle 260hv.
Vakiosuuttimet riittää etanolilla n. 240hv. 3,5 bar paineensäätimellä likelle 260hv.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: RE85 ja t7
Juu näin tuli selvennystä kans täältä tampereen päästä.
Kattoo nyt, oishan tuo mukava hommata varaecu johon re85 softa jolla silloin tällöin ajelisi. Tosin nyt kun parin viikon päästä tosiaan se isompi turbo tulee tilalle, niin taidan unohtaa asian
Kattoo nyt, oishan tuo mukava hommata varaecu johon re85 softa jolla silloin tällöin ajelisi. Tosin nyt kun parin viikon päästä tosiaan se isompi turbo tulee tilalle, niin taidan unohtaa asian
Re: RE85 ja t7
Pahpöh, uuden hyrrän myötä softaus kannattaa kuitenkin, niin samalla ruutat uusiksi ja kerralla kunnon softa bp-tuella .
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: RE85 ja t7
Ihan hyvin toiminut omassa 9-5:ssä. Ajettu RE85:llä siitä lähtien kun sitä Tampereelta alkoi saamaan.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: RE85 ja t7
Täytyy ottaa tavoitteeksi liittyä treen suunnan re85 käyttäjiin hetimmiten tässä lähiaikoina. Olisihan se sääli jättää näin hyvä ominaisuus hyödyntämättä.
Mielenkiinnolla seurata myös miten tuo re85:n hinta kehittyy suhteessa perinteisiin e10:n ja e5:n.
Mielenkiinnolla seurata myös miten tuo re85:n hinta kehittyy suhteessa perinteisiin e10:n ja e5:n.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: RE85 ja t7
Ilman minkäänlaisia muokkauksia?Rafu kirjoitti:Ihan hyvin toiminut omassa 9-5:ssä. Ajettu RE85:llä siitä lähtien kun sitä Tampereelta alkoi saamaan.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: RE85 ja t7
Ohjelma on vaihdettu.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: RE85 ja t7
Itselläni on ollut vm-01 9-3 Aerossa (TCS- versio) MapTun Stage 4 BP- softa vuoden päivät. Muutosta helpotti se, että autossa oli jo hankittaessa K&N ilmansuodatin, Viggenin kytkin ja alu-IC. Vaihdettaviksi jäivät pakoputki (alkuosa 3" ja katin takana 2,5"), suuttimet (630 cc) ja bensapumppu. Muistaakseni vm-02 alkaen BP- softan taitaa saada laajempaankin mallisarjaan Saabeja?
Madallussarjasta johtuen auto on ollut lähinnä kesäkäytössä. Pariin kertaan kun korjauttaa etuspoilerin niin prkl ... Polttoaineen kulutus on mitä on, suurempi kulutus rajoittaa toimintasädettä. Öljyjä olen vaihdellut aika taajaan tahtiin, auton muussa kestävyydessä tai käytettävyydessä en ole havainnut mitään erityisiä ongelmia. Mitä nyt käynnistettäessä tulee jännä pölähdys mikä ei todellakaan tuoksu bensalta.
Pääsiäisviikolla kiersin Itämerta myötäpäivään. Latviasta ja Liettuasta saa E85- polttoainetta. Viimeinen oletettu paikka Latviassa ennen Puolan rajaa oli kaiketi antanut kaikkensa kun E85-mittarissa oli lappu luukulla. Puola on aika pitkä väli ajaa mihin suuntaan tahansa ilman välitankkausta, Saksan puolellakaan ei heti rajalta löydy E85- asemia. Navissa minulla oli korridor.se - sivustolta ladatut maakohtaiset E85- asemat. Tämä lista ei kylläkään ole esim. Saksan kohdalla kaikenkattava mutta ilman sitä olisi ollut hankaluuksissa. Kokemus sinänsä oli liruttaa bensatankkiin polttoainetta dieselpistoolilla ... ottaa aikansa ja tupakkiakaan ei siinä tilanteessa voi polttaa.
Saksan puolella esim premium- bensat (102 okt) maksoivat paikasta riippuen jopa 1,8 € litralta, etanolia sai halvimmillaan alta Euron. Raaski sitä sitten ajaa välillä vähän isommallakin kaasuläpän avauksella.
Madallussarjasta johtuen auto on ollut lähinnä kesäkäytössä. Pariin kertaan kun korjauttaa etuspoilerin niin prkl ... Polttoaineen kulutus on mitä on, suurempi kulutus rajoittaa toimintasädettä. Öljyjä olen vaihdellut aika taajaan tahtiin, auton muussa kestävyydessä tai käytettävyydessä en ole havainnut mitään erityisiä ongelmia. Mitä nyt käynnistettäessä tulee jännä pölähdys mikä ei todellakaan tuoksu bensalta.
Pääsiäisviikolla kiersin Itämerta myötäpäivään. Latviasta ja Liettuasta saa E85- polttoainetta. Viimeinen oletettu paikka Latviassa ennen Puolan rajaa oli kaiketi antanut kaikkensa kun E85-mittarissa oli lappu luukulla. Puola on aika pitkä väli ajaa mihin suuntaan tahansa ilman välitankkausta, Saksan puolellakaan ei heti rajalta löydy E85- asemia. Navissa minulla oli korridor.se - sivustolta ladatut maakohtaiset E85- asemat. Tämä lista ei kylläkään ole esim. Saksan kohdalla kaikenkattava mutta ilman sitä olisi ollut hankaluuksissa. Kokemus sinänsä oli liruttaa bensatankkiin polttoainetta dieselpistoolilla ... ottaa aikansa ja tupakkiakaan ei siinä tilanteessa voi polttaa.
Saksan puolella esim premium- bensat (102 okt) maksoivat paikasta riippuen jopa 1,8 € litralta, etanolia sai halvimmillaan alta Euron. Raaski sitä sitten ajaa välillä vähän isommallakin kaasuläpän avauksella.