joskus ei käynnisty

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
saabeli
"Aero"
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 07:40

joskus ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja saabeli »

Olisikko jollain tietoa seuraavan laisen vian paikasta.

Auto ei joskus lähde käyntiin vika ilmentynyt eilen ja tänään yht. 3 eri kertaa.
Viimeksi äsken kun pysähdyin pitzan syönnin ajaksi.
Vika on aina ollut pienen (n. 0,5 h - 1 h) pysähdyksen jälkeen.
Sitten kun odottaa jonkin aikaa, niin auto on käynnistynyt aivan normaalisti, eikä nykimisiä tms. ole ilmennyt ajossa.

Auto on 93 vm. 2002 2,0t jubilen ja ajettu 250000 km.
Polttoaine pumppu hurisee normaalisti (pumppu uusittu vuosi sitten).
Polttoaine suodatin uusittu n. 110000 km kohdalla (pitää varmaan ainakin se uusia).
Tulpista tuskin johtuu (mutta niidenkin uusinta alkaa olla ajankohtainen).
Käytin alasuojukset irti kompressori rassailun vuoksi (onko siinä pääsyt jotain tapahtumaan... missä on se asentoanturi)?

Mitä on nuo käynnistys- ja päärele (suihkutusjärjestelmä).
Missä kohti tarkalleen sijaitsevat ohjauspyörän alla ja onko kalliita?
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
AnttiH9-3
"Aero"
Viestit: 347
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 13:14
Paikkakunta: Järvenpää

Re: joskus ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja AnttiH9-3 »

Oireet täsmäisi asentoanturiin. Siellä se lohkossa piileksii, nenä eteenpäin. Löytyy sekä ylä- että alakautta.
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
Mataz
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: To Loka 28, 2010 22:16
Paikkakunta: Tampere

Re: joskus ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Mataz »

kampiakselin asentotunnistimelle ääni myös. oireet täsmää siihen... haulla löytyy kohtalotovereita ja lisäinfoa.
2010 9-3 SC TiD Vector A6
Krooninen saabismi kulkee suvussa!
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster"
saabeli
"Aero"
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 07:40

Re: joskus ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja saabeli »

Löytyy sekä ylä- että alakautta.
Kumpaa kautta helpompi vaihtaa (ilmeisesti se on lokilämmittimen vierellä olevan peltilipareen suojassa).
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: joskus ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Ainakin satkussa vaihto onnistuu alakautta helpommin.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
saabeli
"Aero"
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 07:40

Re: joskus ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja saabeli »

Ainakin satkussa vaihto onnistuu alakautta helpommin.
Mikä on kampiakselin asentoanturin paikka?
Juuri soitin merkkiliikkeeseen ja väittivät , että se sijaitsee hihnapyörän takana.
Mutta kyllä autossani on myös anturi siinä vaihteiston puoleisessa päädyssäkin syylärinpuolella aika lähellä lokilämmitintä, joka on kiinni 1:llä torx ruuvilla ja suojana pieni peltilepare.
Hihnapyörän takana olevaa anturia en ole hoksinut, että mistäkautta se näkyy.
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: joskus ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Eikös se mahtais siinä lohkiksen vieressä olla. Vanhoissa pitkälohkokoneissa se anturi on siellä hihnapyörän takana.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Re: joskus ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

Kampuran asentoanturi on pakosarjan alla lähellä lohkolämmitintä. Itellä viime perjantaina tilttas kans kyseinen anturi n.261tkm kohilla.
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
saabeli
"Aero"
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 07:40

Re: joskus ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja saabeli »

Anturi vaihettu.
Vika korjaantui.
Alakautta vaihoin ja ruuvinkanta oli T30.
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
Vastaa Viestiin