Mikä osa tämä on?
Mikä osa tämä on?
Tällainen palikka, johon menee kolme alipaineletkua ja sähköä löytyy 9-3:n konetilasta kuskin puolelta:
http://lh3.ggpht.com/_JpB9sfSsY8U/Sx1Wh ... wnpart.jpg
Mikä se on ja mitä se tekee?
http://lh3.ggpht.com/_JpB9sfSsY8U/Sx1Wh ... wnpart.jpg
Mikä se on ja mitä se tekee?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Mikä osa tämä on?
Vilkaisepa tuosta http://www.saab-tuners.com/en/hardware/ ... dification
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
-
- "Viggen"
- Viestit: 524
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 15:27
- Paikkakunta: Oulu
Re: Mikä osa tämä on?
Onko kenelläkään kokemusta tuosta modista? Yritin yhdessä toisessa topikissa kysellä, kannattaako tuota toteuttaa, mutta ei pahemmin tullut vastauksia.
#3929
Saab 9-3 ss -05
Saab 9-3 ss -05
Re: Mikä osa tämä on?
Kokemukset tuosta kyllä kiinnostaisi!
#4564Volvo v50 t5 -08ex.9-3 Aero -01
ex.9-5 Aero wagon ex.9-3 Aero -01
ex.9-5 Aero wagon ex.9-3 Aero -01
Re: Mikä osa tämä on?
Ok, kiitoksia linkistä. Osan olemassaolon huomasin, kun auto rupesi ahtopaineiden noustessa suhisemaan todella kovaa, ja jotenkin tuntui että puhtikin oli kateissa. Muuten auto toimi normaalisti, eli ei vikakoodeja, ei pätkimistä jne.
Tutkin konehuoneen letkuja, ja tuon veitikan päätyyn tuleva letku oli irronnut. Sen takaisinkiinnittäminen korjasi tilanteen välittömästi. Jäi vain mietityttämään että mikä vehje se oikein on. Nimettäköön se suhinaletkuhässäkäksi.
Tutkin konehuoneen letkuja, ja tuon veitikan päätyyn tuleva letku oli irronnut. Sen takaisinkiinnittäminen korjasi tilanteen välittömästi. Jäi vain mietityttämään että mikä vehje se oikein on. Nimettäköön se suhinaletkuhässäkäksi.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1080
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: Mikä osa tämä on?
Eikös tuo ole bybassia ohjaava magneettiventtiili?
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Mikä osa tämä on?
Testataan
Edit
Kytkin piuhat ton ohjeen mukaa kattelin tyhjäkäynnil miten vastas kaasuun. En nyt mitään hurjaa eroa huomannu viel. Kattoo sit ajos.
EDIT2
Kävin heittää pienen lenkin ja taitaa ottaa ahtoja vähä ripeämmin ku ennen. Ero ei mikään maata mullistava eikä oikee täyskaasu kiihdytyksiä viitsi tolla mun vaihdelaatikol tehä Kolme vaihteinen aero \o/
Edit
Kytkin piuhat ton ohjeen mukaa kattelin tyhjäkäynnil miten vastas kaasuun. En nyt mitään hurjaa eroa huomannu viel. Kattoo sit ajos.
EDIT2
Kävin heittää pienen lenkin ja taitaa ottaa ahtoja vähä ripeämmin ku ennen. Ero ei mikään maata mullistava eikä oikee täyskaasu kiihdytyksiä viitsi tolla mun vaihdelaatikol tehä Kolme vaihteinen aero \o/
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Mikä osa tämä on?
nugge kirjoitti:Testataan
EDIT2
Kävin heittää pienen lenkin ja taitaa ottaa ahtoja vähä ripeämmin ku ennen. Ero ei mikään maata mullistava eikä oikee täyskaasu kiihdytyksiä viitsi tolla mun vaihdelaatikol tehä Kolme vaihteinen aero \o/
Tuo kanssa tein ja "luulen" etten moista sähköventtiiliä enää takaisin kytke... Eli tuntuu vastaavan kaasuun paremmin/nopeemmin ja varsinkin ihan normi ajossa vaihteen vaihdon jäkeen "tuntuu" (tai ainakin niin luulen) lähtevän vetämään nopsammin...
Kaikki tämä mutu juttuja... mutta niinhän ne kaikki.
Nyt kun peruspaineet kohdillaa tuo "ranetus" tehty niin MY00 9-3 Aero (250+) tuntuu normi ajossa kun pikku garretin kanssa varustettu (185) auto, tosin liikkuu sitten kaasupohjassa hieman paremmin. Ja väittäisin että tuon modauksen jälkeen ahdot nousee nopeammin ja esim. mreg/mair reaktioivat "herkemmin".
Kaikki tämä ehkä vain uskomusta, mutta meinaan "mamman" Aeroon kanssa kokeilla.
T:JR
PS. Onko kukaan sanonut mitä tuo kys. sähköventtiili yleensäkään tekee, olen aina luullut että noinkin yksinkertainen otus kun Bypass tulisi toimeen vain yli-alipaine tiedolla.
Viimeksi muokannut jupu, Ke Kesä 22, 2011 21:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EI Saabia...tällä erää.
-
- "Viggen"
- Viestit: 524
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 15:27
- Paikkakunta: Oulu
Re: Mikä osa tämä on?
Mitä nyt itse tuota tekstiä ymmärsin, niin ilman tuota mankkua bybass pitää kevyellä kaasulla jonkinlaista ääntä, jota sillä on haluttu ehkäistä.
#3929
Saab 9-3 ss -05
Saab 9-3 ss -05
Re: Mikä osa tämä on?
Aha, tuli selvyys siihenkin, tosin ei tuo alumiini pässi ole ennen eikä senkään jälkeen mitään häiritsevää ääntä pitänyt, (jos pitäisi kokeilisin eri jousia) orkkis pässistä ei kyllä mitään käsitystä... Tosin kuulonikin on jo "ehtoo" puolella, kuulen ainoastaan "nakutuksen" joka tulee pelkääjän puolelta .Kaks-Seiska kirjoitti:Mitä nyt itse tuota tekstiä ymmärsin, niin ilman tuota mankkua bybass pitää kevyellä kaasulla jonkinlaista ääntä, jota sillä on haluttu ehkäistä.
Ja ainakaan en T5 koneissa ole moisia ääniä kuullut/rekisteröinnyt vaikka niissä ei kys. venaa olekkaan, mutta kaikki on mahdollista.
T:JR
EI Saabia...tällä erää.
Re: Mikä osa tämä on?
Ihmetyttää muakin, miksi tuollainen osa on pellin alle laitettu. Siis jos kerran auto toimii paremmin ilman sitä. Jotekin kuulostaisi päättömältä, että pienen äänen välttäminen olisi ainoa syy asentaa osia konehuoneeseen.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Viggen"
- Viestit: 524
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 15:27
- Paikkakunta: Oulu
Re: Mikä osa tämä on?
Teinpä tuon itsekkin ja tuntuisi tosiaan olevan ihan toimiva modi ainakin stage1 autossa.
#3929
Saab 9-3 ss -05
Saab 9-3 ss -05
Re: Mikä osa tämä on?
Tuli viritettyä letkut uusiksi ja ehkä se vähän auttoi
#4564Volvo v50 t5 -08ex.9-3 Aero -01
ex.9-5 Aero wagon ex.9-3 Aero -01
ex.9-5 Aero wagon ex.9-3 Aero -01
Re: Mikä osa tämä on?
Olin juuri tekemässä thrediä että mikä palikka tuo on kun huomasin tämänAZP kirjoitti:Ok, kiitoksia linkistä. Osan olemassaolon huomasin, kun auto rupesi ahtopaineiden noustessa suhisemaan todella kovaa, ja jotenkin tuntui että puhtikin oli kateissa. Muuten auto toimi normaalisti, eli ei vikakoodeja, ei pätkimistä jne.
Tutkin konehuoneen letkuja, ja tuon veitikan päätyyn tuleva letku oli irronnut. Sen takaisinkiinnittäminen korjasi tilanteen välittömästi. Jäi vain mietityttämään että mikä vehje se oikein on. Nimettäköön se suhinaletkuhässäkäksi.
Sellaista tiedustelisin että miten moottori oireilee jos tuo on rikki, sillä omassa rassissa tuon päästä lähtevän letkun ( https://picasaweb.google.com/s.makimant ... 2574093250 pienempi nuoli ) kaasuläppäkotelon pää oli irronnut kun laitoin letkun takaisin kiinni niin osakaasulla (siirryttäessä ahtopainemittarin valkoiselta keltaiselle) kiihdytettäessä alkoi kuulumaan suhinaa?
Lisäksi täyskaasu kiihdytyksessä ahtopainemittari menee ihan keltaisen ja punaisen rajalla ja noin pitkälle se ei kyllä ole ennen mennyt, siis silloinkaan kun letku oli kiinni, onko tuo normaalia olen ymmärtänyt että ahtopainemittarin ei pitäisi nousta kuin 2/3 osaan keltaista aluetta?
9-5 -07, entiset, 9-3 -00, 900i -87, 900S -90.
#4990
#4990
-
- "Viggen"
- Viestit: 524
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 15:27
- Paikkakunta: Oulu
Re: Mikä osa tämä on?
Jossain on vuotoa vielä. Tarkasta se letku jonka kiinnitit ja magneettiventiilin päästä bybassille menevä letku. Jos ne on ehjät, niin kyseinen magneettiventtiili luultavasti vuotaa. Sen voi vielä kokeilla laittamalla letkut tuon ylempänä olevan linkin ohjeen mukaan, eli ohittamalla sen venttiilin.smantila kirjoitti:kaasuläppäkotelon pää oli irronnut kun laitoin letkun takaisin kiinni niin osakaasulla (siirryttäessä ahtopainemittarin valkoiselta keltaiselle) kiihdytettäessä alkoi kuulumaan suhinaa?
Lisäksi täyskaasu kiihdytyksessä ahtopainemittari menee ihan keltaisen ja punaisen rajalla ja noin pitkälle se ei kyllä ole ennen mennyt, siis silloinkaan kun letku oli kiinni, onko tuo normaalia olen ymmärtänyt että ahtopainemittarin ei pitäisi nousta kuin 2/3 osaan keltaista aluetta?
#3929
Saab 9-3 ss -05
Saab 9-3 ss -05