9-5 2.0t AUT vm-07 turbo nyt jo?
Re: 9-5 2.0t AUT vm-07 turbo nyt jo?
Jos nyt ihan kirjan mukaan mennään niin softanvaihdon jälkeen pitäisi mutta en tiedä mitä muutoksia Esim. jarru puolelle tarvittaisiin että sen läpi saisi
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: 9-5 2.0t AUT vm-07 turbo nyt jo?
Vaikka vaihtaisi pelkän turbon eri merkki/malli ja softa olisi originaali, niin mikäli katsastusviisas huomaa että turbo on erilainen/erimerkkinen niin hylsy tulee samantien ja leiman saa vasta kun alkuperäinen turbo on paikallaan, tai muutoskatsastettu uudelle turbolle.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: 9-5 2.0t AUT vm-07 turbo nyt jo?
miten vaan niin minä en tuota Garrettia enäää omaan autooni laittaisi 

Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: 9-5 2.0t AUT vm-07 turbo nyt jo?
No en välttämättä minäkään, mutta lainkirjain sanoo noin.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: 9-5 2.0t AUT vm-07 turbo nyt jo?
Itselleni katsastusmies ei sanonu kun etta sulla on uus IC kun kaytin katsastuksessa. Siihenkin sanoin etta peuran takia piti vaihtaa
Ja ajaa sen muutaman tuhannen kilometrin, niin se ahdin nayttaa just sille et se on ollut siella koko ajan.

BMW 530XD -08
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Re: 9-5 2.0t AUT vm-07 turbo nyt jo?
Onko muka jollain tullut sanomista katsastuksessa muutoskatsastamattoman ahtimen takia? Kyllä aika tarkkasilmäinen mulk*u saa olla inssinä jos näin käy.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: 9-5 2.0t AUT vm-07 turbo nyt jo?
Niin tai sit se Mulk*u on tietoinen, että autoon voitu tehdä jotain muutakin? (ehkä näin)t.t.j kirjoitti:Onko muka jollain tullut sanomista katsastuksessa muutoskatsastamattoman ahtimen takia? Kyllä aika tarkkasilmäinen mulk*u saa olla inssinä jos näin käy.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: 9-5 2.0t AUT vm-07 turbo nyt jo?
Auto viety turbon vaihtoon, takuukorjaukseen meni eli alkuperäisen turbon laittavat. Merkkiliikkeessä kovasti ihmettelivät kun tuo nyt jo tuohon ikään ja kilometreihin vetelee viimesiään.
Syyksi sanoivat että Saabin huoltokirjan mukaiset öljynvaihtovälit ovat liian pitkät kestääkseen ja kestävyyden kannalta viisainta vaihtaa öljyt kymppitonnin välein.
Syyksi sanoivat että Saabin huoltokirjan mukaiset öljynvaihtovälit ovat liian pitkät kestääkseen ja kestävyyden kannalta viisainta vaihtaa öljyt kymppitonnin välein.
#6289
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
Re: 9-5 2.0t AUT vm-07 turbo nyt jo?
Jep, meillä kesti alkuperäinen Garretti 75K ja öljyt vaihdettiin aina kymppitonnin välein, joten eipä ollut siitäkään apua. Kyseinen ahdin vain on täysin epäonnistunut tuote, jota ei Saabin olisi pitänyt koskaan autoihinsa asentaa, mutta jatkoivat vaan saman paskan myymistä vuodesta toiseen, vaikka laatuongelmat eivät loppuneet.
Eski
Eski
Re: 9-5 2.0t AUT vm-07 turbo nyt jo?
Meillä meni 9-5 -04 alkuperäinen turbo vaihtoon 260tkm öljynvaihtohuollon yhteydessä, ja olisi vieläkin varmaan toiminut, mutta kylmäkäynnistyksissä savutteli jonkin verran. Toiseen autoon (9-3 -02) vaihdettiin väljyyden tähden 167tkm kohdalla, toisaalta sekään ei vielä hajota ehtinyt. Eikai laatu kauttaaltaan toivotonta ole, mutta turbon kohdalla se on aika pienestä kiinni. Huohotusvaivat ja automaatin pienet kierrokset koneessa ei välttämättä ole öljylle hyvä yhdistelmä - ja siihen 20-30tkm öljynvaihtoväli, niin soppa on valmis. 9-3:lla oli ajettu ensimmäiset 110tkm normi 20-huoltovälillä, ja ns.huohotinpäivityskin asennettiin vasta 140tkm kohdalla - 9-5:ssa on "kuulemma" öljyt vaihdettu aina kympin välein.
Re: 9-5 2.0t AUT vm-07 turbo nyt jo?
Nyt on kiesiin vaihdettu uusi turbo takuuseen pari päivää sitten.
Tänään syttyikin sitten moottorin häiriövalo iloksemme.
Tänään syttyikin sitten moottorin häiriövalo iloksemme.
#6289
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
Re: 9-5 2.0t AUT vm-07 turbo nyt jo?
Syttynyt häiriövalo johtui irronneesta pienestä letkusta.
Kaikki siis kunnossa ja auto jälleen tien päällä, toivottavasti omistaja myös tyytyväinen jatkossa autoonsa kaikinpuolin
Kaikki siis kunnossa ja auto jälleen tien päällä, toivottavasti omistaja myös tyytyväinen jatkossa autoonsa kaikinpuolin

#6289
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98