9-3 -01 2.0t ei käynnisty! *ratkaistu*
9-3 -01 2.0t ei käynnisty! *ratkaistu*
Eli otsikon mukainen (alunperin)150hp t7 ei käynnisty! Starttaa, mut ei edes lupaa käynnistyä.
Viimeisen vuoden sisällä vaihdettu:
-bensapumppu
-DI-kasetti
-ilmamäärämittari (vaimikäseoli)
-Bypass-venttiili
-tulpat (vaihdosta on kyl jo puol vuotta, enkä oo nyt tarkistanu kuntoa, kun en oo ehtiny sopivaa avainta hankkimaan)
-huohotinpäivitys tehty
-kampiakselin asentotunnistin
-katalysaattori
Moottorin vikavalo ei pala ja näyttö näyttää että check OK, mut ei vaan käynnisty!
Edellisenä iltana auto toimi moitteetta, mutta aamulla ku rouva yritti töihin lähtee, niin ei käynnistynyt. Oli kuulemma kerran vähä hörähtänyt, mutta sen jälkeen ei mitään lupauksia käyntiin lähdöstä...
Ja Bensaa on kyllä tankissa yli puoli tankkia! Ja se muutama kuukausi sitten vaihdettu bensapumppu kyllä kuullostaa pyörivän normaali kuulloisesti, kun takapenkin nostin ylös ja kuuntelin virrat päälle laittaessani.
Sulakkeetkin näyttäis olevan ehjiä.
Startatessa palaa palaa se punainen huutomerkkikolmio siinä mittariston keskellä, mut en muista palaako se normaalistikin siinä startatessa? Palaako?
Onko jollain aavistustakaan missä vika???
Viimeisen vuoden sisällä vaihdettu:
-bensapumppu
-DI-kasetti
-ilmamäärämittari (vaimikäseoli)
-Bypass-venttiili
-tulpat (vaihdosta on kyl jo puol vuotta, enkä oo nyt tarkistanu kuntoa, kun en oo ehtiny sopivaa avainta hankkimaan)
-huohotinpäivitys tehty
-kampiakselin asentotunnistin
-katalysaattori
Moottorin vikavalo ei pala ja näyttö näyttää että check OK, mut ei vaan käynnisty!
Edellisenä iltana auto toimi moitteetta, mutta aamulla ku rouva yritti töihin lähtee, niin ei käynnistynyt. Oli kuulemma kerran vähä hörähtänyt, mutta sen jälkeen ei mitään lupauksia käyntiin lähdöstä...
Ja Bensaa on kyllä tankissa yli puoli tankkia! Ja se muutama kuukausi sitten vaihdettu bensapumppu kyllä kuullostaa pyörivän normaali kuulloisesti, kun takapenkin nostin ylös ja kuuntelin virrat päälle laittaessani.
Sulakkeetkin näyttäis olevan ehjiä.
Startatessa palaa palaa se punainen huutomerkkikolmio siinä mittariston keskellä, mut en muista palaako se normaalistikin siinä startatessa? Palaako?
Onko jollain aavistustakaan missä vika???
Viimeksi muokannut Bubba-79, Ma Kesä 27, 2011 13:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 2.0t SE -01
Re: 9-3 -01 2.0t ei käynnisty!
minkä merkkinen bensapumppu ja kenen asentama ?
Oliko vaihdetut DI kasetti ja kampiakselin asentoanturi minkä valmistamia ?
Oliko vaihdetut DI kasetti ja kampiakselin asentoanturi minkä valmistamia ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: 9-3 -01 2.0t ei käynnisty!
Ei aavistustakaan merkeistä, kun kaikki on paikallisella korjaamolla vaihdettuja ja osat heidän tilaamiaan. Autofit-huoltamo.
Näkeekös noi merkit jostain ilman isompaa purkutyötä? Missä kohtaa kasetissa on se merkki? Ja musta kasettihan tuossa on niinkuin pitääkin... (hieman vajaa vuosi sitten vaihdettu)
Ja sun Vesa67 laittama ohjelmahan tuossa on...
Näkeekös noi merkit jostain ilman isompaa purkutyötä? Missä kohtaa kasetissa on se merkki? Ja musta kasettihan tuossa on niinkuin pitääkin... (hieman vajaa vuosi sitten vaihdettu)
Ja sun Vesa67 laittama ohjelmahan tuossa on...
9-3 2.0t SE -01
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ma Maalis 14, 2011 21:40
Re: 9-3 -01 2.0t ei käynnisty!
Omassa kolkissa kesti ScanTechin bensapumpun mukana tullut letkun pätkä (ämpärin sisälle tuleva) melko tarkasti kuukauden päivät. Sen jälkeen auto hyytyi, moukan tuurilla, taas kotipihalle.
Letkuun tullut reikä ei mitenkään järin suuri ollut, mutta ilmeisesti tuon bensan paineen on oltava sen verran kova että letkun vaihdolla kone hörähti taas käyntiin. Ja tosiaan reikä aiheutti baassin niin totaallisen hyytymisen, että ehdin jo hätäpäissäni vaihtamaan DI-boksin uuteen (vaikka bensan puuttuminen ei edes CE-valoa sytytä ).
Kokemuksia on myös muiden tarvikebensaletkujen hyvin lyhyestä kestosta vaikka käytössä on vanha kunnon 98. Joten jos ei muualta keksi aloittaa niin vaikka niistä pumpulta lähtevistä letkuista
Lisäys: sen verran vielä, että letkun reiästä huolimatta pumppu äänteli normaalisti (surahti kun virrat laittoi päälle ja pysähtyi parin sekunnin päästä) eli äänistä päätellen paine vaikutti pysyvän putkissa. Tiedä sitten mikä tuon pumpun toimintaa ohjaa
Letkuun tullut reikä ei mitenkään järin suuri ollut, mutta ilmeisesti tuon bensan paineen on oltava sen verran kova että letkun vaihdolla kone hörähti taas käyntiin. Ja tosiaan reikä aiheutti baassin niin totaallisen hyytymisen, että ehdin jo hätäpäissäni vaihtamaan DI-boksin uuteen (vaikka bensan puuttuminen ei edes CE-valoa sytytä ).
Kokemuksia on myös muiden tarvikebensaletkujen hyvin lyhyestä kestosta vaikka käytössä on vanha kunnon 98. Joten jos ei muualta keksi aloittaa niin vaikka niistä pumpulta lähtevistä letkuista
Lisäys: sen verran vielä, että letkun reiästä huolimatta pumppu äänteli normaalisti (surahti kun virrat laittoi päälle ja pysähtyi parin sekunnin päästä) eli äänistä päätellen paine vaikutti pysyvän putkissa. Tiedä sitten mikä tuon pumpun toimintaa ohjaa
Re: 9-3 -01 2.0t ei käynnisty!
siksipä en kysynytkään kenen laittama softa siellä on
nyt on tullut aivan liikaa negatiivista statistiikkaa motonetin pumpuista ja niiden lyhyestä käyttöiästä että sitä epäilen samantien tässä tapauksessa. Jos kasettikin olis jokin kiinalainen kopio niin sekin olis mahdollinen, tarrassa piilopuolella näkynee SEMC jos on orkkis osa.
Tai tuo letkujen pehmeneminen kuten edellinen veikkasi
nyt on tullut aivan liikaa negatiivista statistiikkaa motonetin pumpuista ja niiden lyhyestä käyttöiästä että sitä epäilen samantien tässä tapauksessa. Jos kasettikin olis jokin kiinalainen kopio niin sekin olis mahdollinen, tarrassa piilopuolella näkynee SEMC jos on orkkis osa.
Tai tuo letkujen pehmeneminen kuten edellinen veikkasi
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: 9-3 -01 2.0t ei käynnisty!
Pumppu ei ainakaan motonetistä ole peräisin, mutta en tiedä mitä merkkiä se on. Täytyy huomenna päivänvalossa kattoo noi letkut ja kasetin merkki, ku jäi toi auto tuohon pihaan, eikä talliin...
Nyt on akku tallin pöydällä latauksessa, että jaksaa taas huomenna yrittää käynnistystä...
Nyt on akku tallin pöydällä latauksessa, että jaksaa taas huomenna yrittää käynnistystä...
9-3 2.0t SE -01
Re: 9-3 -01 2.0t ei käynnisty!
Itellä ei ole harmainta haisuakaan auton korjaamisesta, mutta jos kaikki pelaa mutta ei vain lähde käymään asti, niin ite ehkä ihmettelisin ekana bensan saantia.. Luulis jossain kohin stoppaavan kun tuolleen tekee..
Ps. Älkää heti haukkuko pystyyn mun amatöörimäistä veikkausta
Ps. Älkää heti haukkuko pystyyn mun amatöörimäistä veikkausta
Re: 9-3 -01 2.0t ei käynnisty!
DI-kasetti oli SEM, made in sweden. Täytyy tänään kurkata vielä noita letkuja ja sit hinata korjaamon pihaan... Moneskohan kerta vuoden sisällä ku saapppi on narun jatkeena...
9-3 2.0t SE -01
Re: 9-3 -01 2.0t ei käynnisty!
Tervetuloa kerhoon.
Re: 9-3 -01 2.0t ei käynnisty!
Sivuhuomautus: Ei ole sellaista kuin "Motonetin pumppu". Motonetista on saanut Walbronkin pumppuja (=originaali).nyt on tullut aivan liikaa negatiivista statistiikkaa motonetin pumpuista ja niiden lyhyestä käyttöiästä
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: 9-3 -01 2.0t ei käynnisty!
Ongelmahan ratkesi... No asentoanturihan se siellä olis taas vikana! Aika erikoista vaan, että tuolleen ilman mitään ennakko-oireita yön aikana päättää lopettaa toimintansa totaalisesti! Helmikuussa, kun se viimeksi vaihdettiin, niin silloin oireili tyypillisesti, mut nyt ei mitään...
Nyt on PCS:ltä tilattu anturi paikallaan ja toimii taas... ainakin vähän aikaa!
Nyt on PCS:ltä tilattu anturi paikallaan ja toimii taas... ainakin vähän aikaa!
9-3 2.0t SE -01
Re: 9-3 -01 2.0t ei käynnisty! *ratkaistu*
Kenen valmistama (ei myymä) se rikki mennyt asentoanturi oli ? Tuosta pitäisi saada jo rahat takaisin jos oli uutena kaupasta ostettu.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit