Saab laatuautoko???

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
NeroSaab
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: To Syys 11, 2003 17:09
Paikkakunta: Italia

95 2000 wagon aero

Viesti Kirjoittaja NeroSaab »

ciao kaikki,
mulla on 95 aero, 76tkm mittarissa ja siis ajettu.Pellissä siellä täällä pikkunaarmuja,etupää tuntuu joskus lonnskuvan, mutta katsastusmies kiristi jotain ja tuntuu heti paremmalta.Jarrupalat vaihdettu, 75tkm ilmeisesti on jokin huolto kun SID siitä ilmoittaa.
Ostin siis auton 67 tuhatta ajettuna, eikä ole ollut vuoteen eikä 10tkm mitään ongelmaa. Kaikki on siis edessä, ei toisaalta harmita kun käytetty on aina käytetty. Maksoi täällä Italiassa aika vähän. Jos jotain kiinnostaa, niin tarjotkaa emailin kera, niin laitan auton valmiiksi.

Toisaalta, se on tosi kiva auto, hyvä fiilis, aina jotain ekstraa hyvää mielessä kun lähtee ajeleen.

Tosiaan ainoa vika nyt tuntuu olevan häipyvä jännite akusta.
Onko kellään mielipidettä johtusko autosta vai akusta, siis viikon seisonnan jälkeen jo ei starttaa...

Terveiset kaikille, älkää heti vetäkö kukaan hernettä nenään, ei tässä maailmassa kannatta harmitella liikaa, sitä kakkaa on täällä muutenkin.

NeroSaab
Äidillä oli ennen kaks ysiysiä,
ja koko perhe päätti ettei enää koskaan...

Saab 9/2000 Aero Wagon Musta
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Mimmi kirjoitti:Asian sivusta, mutta menkööt:
Viat: Jarru/kytkinnesteet aivan vaihtokunnossa, vaihdettu 8/04 (Länsiauto, Herttoniemi, samalla TECH:llä poistettu takaluukun avausääni).
Uuh mä haluan kans tuon takaluukkupiippauksen mäkeen omastani. Vähän noloa, kun auto tööttäilee takakonttia avattaessa. Voiskin huomenna jutella huollon sedän kanssa. :-P
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2735
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Voi v**tu nyt alkaa menee hermot :x

Taas kannentiiviste pitäis vaihtaa Saabista. Edellisestä vaihdosta onkin jo 3kuukautta/11000km :lol:

Nyt sitten takuu meni vielä loppumaan, joten saa vielä tapella, että saa tuon menemään takuuseen :?

Lähtee kyllä Saapi vaihtoon ihan kohta... :!:
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: 95 2000 wagon aero

Viesti Kirjoittaja peinu »

NeroSaab kirjoitti:ciao kaikki,
mulla on 95 aero, 76tkm mittarissa ja siis ajettu.Pellissä siellä täällä pikkunaarmuja,etupää tuntuu joskus lonnskuvan, mutta katsastusmies kiristi jotain ja tuntuu heti paremmalta.Jarrupalat vaihdettu, 75tkm ilmeisesti on jokin huolto kun SID siitä ilmoittaa.
Ostin siis auton 67 tuhatta ajettuna, eikä ole ollut vuoteen eikä 10tkm mitään ongelmaa.
Hui, kai sulla on huoltohistoria tiedossa? Täällä Suomessa on huollot 10, 30, 50, 70tkm ja sillei.

Kyllä te ulkomaan elävät olette onnekkaita noiden autojen suhteen...täällä sitä vaan kärsitään velkavankeudessa karvalakkimallien kanssa :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: 95 2000 wagon aero

Viesti Kirjoittaja peinu »

Musti kirjoitti:
peinu kirjoitti: Hui, kai sulla on huoltohistoria tiedossa? Täällä Suomessa on huollot 10, 30, 50, 70tkm ja sillei.
SID ilmoittaa 'time for service' kun joko 20tkm tai 365pv on kulunut edellisestä huollosta.

Musti
No ei ihan tarkalleen. Sid ilmoittaa time for service kun joko 20tkm tai 365pv on kulunut edellisestä mittarin nollauksesta. Ja huoltoilmaisin ei tosiaankaan kerro mitään huoltohistoriasta.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
NeroSaab
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: To Syys 11, 2003 17:09
Paikkakunta: Italia

Viesti Kirjoittaja NeroSaab »

Ciao taas,

on tiedossa huoltohistoria siten kuin se on kirjoitettu huoltokirjaan.
70tkm huolto taitaa tuo olla, Bemari kaupasta ostin, ja ne kyllä vaihtoöljyt mutta ei ne huoltomittariin koskeneet,vien kuitenkin Saab huoltoon, katsotaan mitä ne sanoo. Autossa oli ostaessa vuoden takuu Bemarilta, mutta totuus on tuolla ulkona. Ihan tuo tuntuu siltä kuin 76 sillä ois ajettu.
Eli koko elämä edessä kuten tässä aiemmin on jo kirjoitettu.
Jollekin teistä en muistanut vastata niistä istuinlämmitin johdoista joko ne ois tuolla valmiina kun nappulat ite puuttuu. Koitan keretä sen verran kurkata penkin alle.

Voisi se olla muuten 365 päivääkin...tarkemmin kuin ajattelee...

Terveiset,
NeroSaab
Äidillä oli ennen kaks ysiysiä,
ja koko perhe päätti ettei enää koskaan...

Saab 9/2000 Aero Wagon Musta
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2735
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

9-5T kirjoitti:
Rommitommi kirjoitti:Voi v**tu nyt alkaa menee hermot :x

Taas kannentiiviste pitäis vaihtaa Saabista. Edellisestä vaihdosta onkin jo 3kuukautta/11000km :lol:

Nyt sitten takuu meni vielä loppumaan, joten saa vielä tapella, että saa tuon menemään takuuseen :?

Lähtee kyllä Saapi vaihtoon ihan kohta... :!:
Kai kansi tasohiottiin viimeksi? Onneksi on 2 vuoden takuu sillä ton on pakko olla asentajan moka.
Olarin Länsi-Autossa Espoossa tuo työ tehtiin. Ei ole tarkempaa tietoa mitäs siellä on tehty...
On vaan jo kolmas kerta vuoden sisään kun pitäs toi kannentiiviste vaihtaa....
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Jätetty hiomatta tai kiristetty väärin. Kerran kun väärin kiristää niin se on selvä että pitää kansi oikoa.
9-3.1972
masas
"Hölösuu"
Viestit: 1189
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja masas »

mulla on kanssa pienet epäilyt tohon olarin länsi-auton huolto touhuun, 24 syyskuuta kirjoitin näin:
just viime viikolla ostin -02 mallisen liisari pelin(otettu käyttön 09.2001) 2.0t 118000 km ajetun wagonin , ja koe-ajolla huomasin että takapäästä pitää narinaa ja iskari tuntui olevan aika loppu takaa oikealta, no : narina/tärinä johtui taka-akselin puslista jotka vaihdettiin (ei olis menny katsastuksesta läpi) auton hintaan , ja samalla vaihdettiin myös ne taka-iskarit , länsiauto hoiti myös katsastuksen samalla . muuten ei vielä mitään ihmeellistä kilsoja on nyt takana noin 500 , toivottavasti "pelaa" huolettomasti toisaalta tuon huolto listan mukaan olis kyllä tossa 110000 huollossa olis pitäny olla takapään tarkistukset (huolto oli tehty 117000 kohdalla ) ja ei ne voi mennä noin huonoksi 1000 kilsalla
_________________
tekis mieli käydä haastattelemassa TH nimistä henkilöä 8)
(nyt autolla on ajettu 121 ja risat)
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)

Jäsen no: 1839
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

...

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Joo, pitääpä minunkin kait kirjoittaa. :)

Itselläni tuo NG900 SE Turbo vm. 1994 on ollut jo yli 2,5 vuotta. Ekana talvena autto heitti tielle, syynä oli laturin hihna pyörä. Kyllä suoraan sanottuna vi*****. :evil: Oli vielä keskellä matkaa, mutta pakkanen ei ollut onneksi huipussaan - onneksi. No, sitä ennen piti vaihtaa lasipesunesteen säiliö uusiksi ja vaihdatin myös käsijarrun vaijerin. Sitten ajelinkin eka talven jälkeen ja olin tyytyväinen. Vuoden 2003 loppupuolella alkoi jo saabismi kytemään niin pahasti, että pitihän sitä liittyä tähän iloiseen joukkoon. :lol: Viime kesänä jouduin vaihtamaan DI:n, mankkavenan ja sitten vaihdatin kerralla kaikki kulutusosat laturinhihnapuolelle. Aurauskulmat viturallaan ja ne kohilleen ja töitä tuli n. 3 tunnin edestä KIITOS jälleen kerran O**ta mallia otetulla osalle, siis yksi osa lisää, jossa on O*** 'tekniikkaa' hienoimmillaan. SItten uudet marakatit kiinni, kun oli aurauskulmat syöny entiset miseliinit sisäreunista. Auto kulkee entiseen Golffiin verrattuna kuin juna! :D Auto ostettiin riskiostoksena Kajaanista, kun ei ollut muita yksilöitä saatavilla edes vapareina. SE oli silloin ajettu 206 000 km ja nyt sillä näyttä olevan mittarin mukaan 261 500 km takana ja ikää se 10 vuotta, eli ajettu lähes 60 000 km yli 2,5 vuoden aikana. Mutta mitään vakavimpia vikoja EI ole ollut kyllä yhtään. Mekaniikka näyttää olevan kohillaan. 8) Isännän OG9-3:ssa vm. 2000 ja ajettu n. 90 000 km ei ole ollut kyllä mitään vikaa ja se on myös T5!

Ja jos mielestäni pitäisi tutkia eri automerkkien, -mallien ja -vuosimallien kestävyyttä, niin mielestäni voisi antaa eri merkin, mallin ja vuosimallin keskiarvon ja sitten toleranssin päälle, että millä alueella liikutaan ja mitä pienempi on toleranssi, niin ainakin minun järkeni mukaan se tarkoittaa sitä, että laskettu keskiarvo luultavammin on aika paikkaansa pitävä.

Ja mitähän mieltä ovat orguSaabbien omistajat aitojen Saabien kestävyydestä? Nämä T7 taitavat tosiaan olla kait vähän heikompi tekosia ja se kyllä huono hommeli se. :? Ja mitenhän lie näiden T8 9-3 SS :ien laita sitten!?!?! Niissähän on sitä alumiiniakin laitettu kaiken hyvän päälle.

Niin ja näyttihän tuo minun vakiomyllykin työntävän vielä ihan hyvät arvot: 180 hv ja 300 Nm tuossa elokuun puolessa välissä. Ja minun mielestäni kyllä uuden auton PITÄÄ kestää ja vielä 150 000 km pitäisi olla sisäänajoa vain!
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Janne T
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne T »

Kyllähän se on näin, että millään merkkifoorumilla on turha yrittää keskustella sen kyseisen merkin laadun heikkenemisestä jne. Foorumi on täynnä niin fanaattista ja merkkiuskollista porukkaa, että kommentti "Samoja vikoja on aivan yhtä paljon muillakin merkeillä.." on pikemminkin sääntö kuin poikkeus. Mutta niinkuin sanoin, tämä pätee jokaisen automerkin keskuudessa.
Saab 9-5 2.3t Automaatti Wagon
aaltot
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: La Kesä 19, 2004 04:25

Viesti Kirjoittaja aaltot »

masas kirjoitti:mulla on kanssa pienet epäilyt tohon olarin länsi-auton huolto touhuun, 24 syyskuuta kirjoitin näin:
just viime viikolla ostin -02 mallisen liisari pelin(otettu käyttön 09.2001) 2.0t 118000 km ajetun wagonin , ja koe-ajolla huomasin että takapäästä pitää narinaa ja iskari tuntui olevan aika loppu takaa oikealta, no : narina/tärinä johtui taka-akselin puslista jotka vaihdettiin (ei olis menny katsastuksesta läpi) auton hintaan , ja samalla vaihdettiin myös ne taka-iskarit , länsiauto hoiti myös katsastuksen samalla . muuten ei vielä mitään ihmeellistä kilsoja on nyt takana noin 500 , toivottavasti "pelaa" huolettomasti toisaalta tuon huolto listan mukaan olis kyllä tossa 110000 huollossa olis pitäny olla takapään tarkistukset (huolto oli tehty 117000 kohdalla ) ja ei ne voi mennä noin huonoksi 1000 kilsalla
_________________
tekis mieli käydä haastattelemassa TH nimistä henkilöä 8)
(nyt autolla on ajettu 121 ja risat)
Itselläni on olarin länsiauton kanssa pieni ongelma, ostin sieltä 9-3 sen vm00 jossa oli vetarissa väljää, se vaihdettiin ensin takuuseen "ei orkkis osaan" jonka jälkeen se rutisi, ja sen jälkeen osa vaihdettiin taas takuuseen alk.peräseen saabin osaan jolloin se rupesi Ujeltamaan kylmänä alle 40bäss.. ja nyt tapellaan onko toi ujellus normaalia vai ei.. pitää ilmeisest käydä näyttämässä autoa jossain muualla ja antaa heidän todeta että ei ja katsoa miten asiaa vie eteenpäin.. :twisted:
vppelt68
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: To Syys 23, 2004 12:11
Paikkakunta: Lieto

Nii-i

Viesti Kirjoittaja vppelt68 »

Mulla oli ennen kuin Saabismi levisi perheemme autokuntaan 100%:sti 9-3OG valepuvussa eli O*** V***** :oops:

Vaikka wagonin takaluukun kaasupumput on kylmänä jäykät, vaikka huohotinjärjestelmää ei ole muutettu eli sininen savu pöllähtää käynnistäessä ja vaikka vain kaksi :?: pyöränpulttia oli niitä uudenmallisia 8O , ja vaikkei näillä muovivaloilla mukamas edes näe mitään 8) ei minulla ole valittamista Saabin laadussa eikä ajamisen ilossa.

Harkitsin muuten oman O***in vikajuttuja julkaistaviksi jossain. Varsinkin tämän herran kanssa oli kiva kirjoitella :twisted:

"Hei,

Mukava kuulla, että luottamuksenne säilyi kuitenkin GM-perheen tuotteisiin. Toivon, että voitte olla tyytyväinen hankkimaanne Saabiin.

Oikein hyvää syksyn jatkoa Teille.

Ystävällisin terveisin,

GENERAL MOTORS FINLAND OY

Esko Larkka"

Toivottavasti en enää joudu tämän sedän kanssa jutuille. V-P
#2160
toistaiseksi ei Saabia :-(
mmo
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ti Tammi 25, 2005 10:01
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mmo »

saabas kirjoitti:Meni 9-5T:n viestissä hinnat hieman metsään, itse laskin mukaan myös vaihtotyöt.

Näyttää siltä että täällä on turha yrittää keskustella asiallisesti. Haukkuessani omaa autoani loukkaan ilmeisesti muiden yksityisyyttä (saabbia) niin paljon, että älyllinen toiminta rationaaliseen ajatteluun lakkaa ja vaivutaan teini-ikäisen tasolle.

Kiitos Mimmille rehellisestä kommentista, olisin todellakin halunnut että täällä olisi virinnyt rehellinen keskustelu ruotsalaisen laatumerkin tasosta. Se oli ilmeisesti liikaa vaadittu, kun vaikuttaa että kaikki muut ovat niin tyytyväisiä peltilehmiinsä. Minulle on vain sattunut niin huono tuuri... no pidän tulevaisuudessa huolen siitä ettei satu toista kertaa.
Vm 2000 93t Sportissani on 92 tkm:n aikana reistaillut antennin moottori talvipakkasilla, alusta paukkuu pakkasella, kannentiivisteet vaihdettu jäähdytysnesteen hävikin takia ja nyt viimeksi virtalukon pohja kun keskuslukituksen kauko-ohjaus katosi. Jarrujakin on remontoitu (johtuu kuulemma automaatista).

Mutta kertaakaan ei ole tielle jättänyt tai jäänyt käynnistymättä, jotta mitähän pitäisi laatutasosta ajatella kuin olla tyytyväinen kun kurjia kohtaloita näyttää olevan.
bringmejoy
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: To Tammi 27, 2005 09:40
Paikkakunta: espoo

laatua?

Viesti Kirjoittaja bringmejoy »

Hei!

Ihmettelen myös kyseisen merkin laatua ja harmittaa ihan p,,sti kun
olen muuten autoon ja ominaisuuksin todella tyytyväinen.
Tässä omaa tarinaa oman 9-5 2,3t vm 2000 kanssa.
Ostin auton liikkeestä ja sillä oli ajettu noin 135tkm.(2003)
Koeajon yhteydessä huomautin takapään "kolinasta" ja lokasuojan meikkaus paikkauksesta.Autossa tietysti täyd.huoltokirja merkkihuollossa.
Myyjä lupasi kolinan korjata .Kolina korjattiin mutta vaikutus oli vähäinen kolisee edelleenkin juuri pakkasella. Keväällä totesin meikkauskohdassa
alkavaa ruostetta joka oli pakko maalauttaa .Eli liikkeeseen taas ja oli kädenvääntöä kuka maksaa .Liike maksoi puolet ja työ kesti noin 3-4 päivää kun piti maalata koko taka osa sivulta .Mittarissa oli noin 145tkm kun syttyi engine valo ja ei muuta kuin huoltoon jossa todettiin kaasuläpän korjaus tarve.Meni viikko huollon jälkeen syttyi engine valo ja taas huoltoon jossa todettiin ,että ilmamassamittari pitää vaihtaa.
Mittarissa 160tkom autosta alkoi tulla harmaata savua kun hiukan kaasutti .Meni muutama päivä kun savua tuli niin paljon ettei autolla voinut ajaa eli piti hinauttaa korjaamoon. Korjaamossa todettiin TURBON hajonneen ja samalla huomautettiin ,että vika muistiin on jäänyt katalysaattori vika .Mikäli engine valo syttyy ei saa ajaa eli taas huoltoon.
Oman ajoni aikana eli 26tkm kahdessa vuodessa on nyt rahaa palanut "ylimääräisiin " korjauksiin noin 4500 euroa. Onko ollut tyypillistä muille 9-5 omistajille tällainen korjausten määrä?Olen liikkeelle antanut reklamaatiota ,mutta he eivät vastaa ollenkaan kyselyihini.Pyysin jopa tarjousta jos vaihtaisin autoni samassa liikkeessä toiseen 9-5 saabiin mutta he eivät antaneet vastausta tässäkään asiassa.
Olen tosi pahoillani ,että automerkin maine pilaantuu osaamattomien ja palveluhaluttomien ihmisten käsissä.Liikkeeltä en ole vaatimassa ainakaan vielä korvauksia vaan vastauksia miksi näin käy ja onko korjausten määrä normaali.
Terveisin 9-5 jolla on mukava ajaa muttei omistaa 8O
Vastaa Viestiin