Apuva, apuva...
Re: Apuva, apuva...
Jos laitat nimimerkkisi lisäksi vielä paikkakunnan , niin joku meistä voi vaikka poiketa vaihtamaan sen akun ( ilman jänispaistiakin
. Jos vaihdat akkua , niin osta isoin mikä mahtuu ko. paikalle. Isosta akusta ei ole haittaa , liian pienestä kylläkin.

Taas tuli hyvä vinkki, kiitos AnttiRAnttiR kirjoitti:Jos laitat nimimerkkisi lisäksi vielä paikkakunnan , niin joku meistä voi vaikka poiketa vaihtamaan sen akun ( ilman jänispaistiakin. Jos vaihdat akkua , niin osta isoin mikä mahtuu ko. paikalle. Isosta akusta ei ole haittaa, liian pienestä kylläkin.

P.S. Niinkuin vuolaasta ilmaisusta voi ehkä päätellä, asun kaukana kaikesta - Savonlinnan kupeessa. Tänne ei vahingossa eksy kukaan, paitsi kesäaikaan, jolloin kaikki suomalaiset haluavat kesäloman viettoon Punkaharjulle vilvoittavien vetten tykö

Anna Saabclubin valtavan jäsenmäärän yllättää. Kyllä sieltä savonlinnastakin muutama klubilainen luultavasti löytyy.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Katotaan nyttturku kirjoitti:Anna Saabclubin valtavan jäsenmäärän yllättää. Kyllä sieltä savonlinnastakin muutama klubilainen luultavasti löytyy.

Pyydän arjen tullen naapuria lataamaan akun täyteen. (Meillä on sähkökäyttöinen akkulaturi, mutta en osaa sitä käyttää enkä uskalla itse edes yrittää.) Kun saan akun täyteen, seuraan tilannetta jonkin aikaa. Seuraavalla kaupunkireissulla kiepautan akkuliikkeessä tarskistuttamassa akun kunnon. Jos akku on ok, varaan ajan korjaamolta. Jos akku vetelee viimeisiään, ostan uuden akun.
autosähköliikkeessä koekuormitus ei aikoinaan ainakaaan maksanut mitään. jos akku oli huono myytiin asiakkaalle uusi. sillä pääsee eteeenpäin ja samalla voisi katsoa latausvirran kun konepeitto on auki...
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Rly:lle ja muillekkin , vaikka viestiketjussa mainitsette paikkakunnan , niin ei auta seuraavaa kysymystäsi. Laittakaa profiiliin asuinpaikkanne , niin joku ? voi tarjota apua.
Eihän tää oo salaseura ? Oon ainakin itse valmis auttamaan omien osaamisien puitteissa ja kohtuullisen ajomatkan päästä !
Eihän tää oo salaseura ? Oon ainakin itse valmis auttamaan omien osaamisien puitteissa ja kohtuullisen ajomatkan päästä !
Aurinkoista kesäpäivää kaiken maailman saabisteille
Taas olisin tietoa vailla. Mitä tarkoittaa auton renkaitten tasapainotus? Onko se sama asia kuin ilman lisäämisen yhteydessä tehty ilmanpaineen tarkitus? Kiitän tiedosta jo etukäteen
Kysyn siksi, kun kesärenkaitten vaihdon jälkeen ajellessani olen huomannut että ohjaus pyrkii puoltamaan hiukkasen vasemmalle. Ei mitenkään pahasti, eikä aina mutta selkeästi kuitenkin.
Olen rahdanut pari päivää klapeja puolen kilometrin päässä olevasta avokatoksesta kotiin, ja siinä yhteydessä huomasin peräkärryn renkaitten olevan vähän littanat. Olivat vielä mieheni 4-5 vuotta sitten laittamissa ilmoissa
. Eilisen urakan päätteeksi ajelin lähimmälle huoltoasemalle lisäämään ilmaa.
Oli muuten manööveri sekin, minä onneton kun en vieläkään osaa peruuttaa peräkärriä sinnepäinkään, minne pitäisi. Ajelin pää höyryten ympäri huoltoaseman isoa pihaa ja yritin saada kärrin peruuttamalla ilmapisteelle. Eihän se onnistunut alkuunkaan. Lopulta oli pakko irrottaa kärry ja työntää se käsipelillä ilmapisteen luokse. Kyllä oli huoltoaseman ikkunoissa iloista väkeä seuraamassa peruutusnäytöstä
- No, nauru pidentää ikää.
Samalla tarkistin madamen renkaitten ilmanpaineet - alipainetta oli oikein rrrrrrrrrrreilusti
. No, tästä opin ainakin sen, että renkaitten ilmanpaineet on syytä tarkistaa vähintäänkin renkaanvaihdon yhteydessä.
En ilmanpaineitten tarkistuksen jälkeen ole ajellut ilman peräkärriä, joten tiedä sanoa korjautuiko vasemmalle ohjautuminen saman tien. Toivottavasti
.

Taas olisin tietoa vailla. Mitä tarkoittaa auton renkaitten tasapainotus? Onko se sama asia kuin ilman lisäämisen yhteydessä tehty ilmanpaineen tarkitus? Kiitän tiedosta jo etukäteen

Kysyn siksi, kun kesärenkaitten vaihdon jälkeen ajellessani olen huomannut että ohjaus pyrkii puoltamaan hiukkasen vasemmalle. Ei mitenkään pahasti, eikä aina mutta selkeästi kuitenkin.
Olen rahdanut pari päivää klapeja puolen kilometrin päässä olevasta avokatoksesta kotiin, ja siinä yhteydessä huomasin peräkärryn renkaitten olevan vähän littanat. Olivat vielä mieheni 4-5 vuotta sitten laittamissa ilmoissa

Oli muuten manööveri sekin, minä onneton kun en vieläkään osaa peruuttaa peräkärriä sinnepäinkään, minne pitäisi. Ajelin pää höyryten ympäri huoltoaseman isoa pihaa ja yritin saada kärrin peruuttamalla ilmapisteelle. Eihän se onnistunut alkuunkaan. Lopulta oli pakko irrottaa kärry ja työntää se käsipelillä ilmapisteen luokse. Kyllä oli huoltoaseman ikkunoissa iloista väkeä seuraamassa peruutusnäytöstä

Samalla tarkistin madamen renkaitten ilmanpaineet - alipainetta oli oikein rrrrrrrrrrreilusti

En ilmanpaineitten tarkistuksen jälkeen ole ajellut ilman peräkärriä, joten tiedä sanoa korjautuiko vasemmalle ohjautuminen saman tien. Toivottavasti

Renkaiden ilmanpaineen tarkistus ja renkaiden tasapainotus ovat kaksi eri asiaa. Tasapainotuksen tekee se henkilö, joka laittaa renkaan vanteelle. Yleensä siis tämä tehdään rengasliikkeessä. Tasapainotus tarvitaan, jotta vanteen ja renkaan yhdistelmä on varmasti "yhtä painava" joka suuntaan. Jo kolhu vanteessa voi vaikuttaa tasapainotukseen hyvinkin paljon. Tasapainotuksen saa pieleen myös johonkin koloon takertuneella jäällä tai savella. Jos rengas ei ole tasapainossa, se täristää ajaessa.
Ohjauksen puoltaminen taas voisi hyvinkin johtua vääristä rengaspaineista. Liian pienen ilmanpaineen takia kun rekaan vierittäminen vaatii enemmän energiaa. Jos vasemmalla on ollut selkeästi pienempi paine kuin oikealla, niin ohjaus puoltaa vasemmalle.
Ohjauksen puoltaminen taas voisi hyvinkin johtua vääristä rengaspaineista. Liian pienen ilmanpaineen takia kun rekaan vierittäminen vaatii enemmän energiaa. Jos vasemmalla on ollut selkeästi pienempi paine kuin oikealla, niin ohjaus puoltaa vasemmalle.
9-3 SC 1.8t 2006
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
Joo, tästä varmaan oli kyse. (Ohjaus ei täristä) Suuret kiitokset infosta, Pete-pete kirjoitti:...Jos vasemmalla on ollut selkeästi pienempi paine kuin oikealla, niin ohjaus puoltaa vasemmalle.

ja vanteessa on yleensä sellainen kohouma (kumia jota kutsutaan renkaan venttiiliksi)
ja siinä on korkki yleensä päällä.
siitä voi tarkistaa renkaan paineen vaikka huoltamolla
tosin korkki tulee poistaa ennen tarkistusta
ja siinä on korkki yleensä päällä.
siitä voi tarkistaa renkaan paineen vaikka huoltamolla

tosin korkki tulee poistaa ennen tarkistusta
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
jusa_71...lähettikö 9-5T sinut tänne taas spämmikeikalle? Vai miksi saamme nauttia (kiroilla) nauttia (KIROILLA!!) tästä kyseenalaisesta kunniasta??
Meneppäs nyt taasen häntäkoipienvälissä takaisin sinne mistä tulitkin, ja kysäseppä ihan piruuttaan siellä joltain, joka jostain jotain tietää, että onkohan tuo sinun toiminta nyt ihan viisasta
Ja ei tarvii tulla kertomaan mitä ohjeistettiin
Meneppäs nyt taasen häntäkoipienvälissä takaisin sinne mistä tulitkin, ja kysäseppä ihan piruuttaan siellä joltain, joka jostain jotain tietää, että onkohan tuo sinun toiminta nyt ihan viisasta

Ja ei tarvii tulla kertomaan mitä ohjeistettiin