Koitin tossa lueskella aikaisempia viestejä kyseisestä aiheesta, mutta en saanut selvyyttä, että voiko ketjun poistaa hyvinkin helposti siis katkaisemalla ja vetämällä sitten pois jos siis mahtuu vain tulemaan ja mitä muuta tarttee poistaa..???.
Aikoinaan sain vaihdettua vain tohon vanhempaan 9000.seen jakopäänketjun kun katkaisin sen ja liitin uuden ketjun sen päähän kiini ja sitten vain vedin ujuttamalla läpi ja katsoin lopuksi että on ketju hampaillaan ja liuk-kiskojen päällä ja sitten niittaus (uuden ketjun päät kiini), ajotus kohdalleen ja kiristimet paikoilleen.
PS: Siis käykö tämän taspaino aks-ketjun poisto yht kivuttomasti ja miten se oli vaikuttaako se sitten öljynkiertoon vai ei ja saako ne taspaino kepit jäädä sinne paikoilleen, sen suuremmitta ongelmitta.
Tästä öljyn kierrosta oli vain niin erinlaisia mielipiteitä tuolla aikaisemmilla keskustelu osioilla, että ??? onko kellään kokemusta kantapään kautta tähän asiaan.
Autolla on vain nytte ajettu sen 250 000 km, mutta koneesta ei kuulu mitään sen kummempia krahinoita hmm...(täytyy koputtaa puuta) tai sitten voihan toi kesttääkkin hyvin kun ei ole siis viritettykään yhtään vai onkohan sillä vaikutusta edes koko ketju asiaan.
9000 cd 2,3T vm:92
tas paino aks ketjun poisto.
- TurboTurpa
- "Aero"
- Viestit: 405
- Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
- Paikkakunta: Halsua
tas paino aks ketjun poisto.
Saab 9-5 A 2.3t stw
Re: tas paino aks ketjun poisto.
En varsinaisesti osaa vastata mutta kuvia olen nähnyt molemmista eli että on otettu joko pelkkä ketju pois tai sitten on myös otettu akselitkin kokonaan pois ja reijät tulpattu...
Mutta itsellä nousi ensimmäiseksi mieleen miksi ottaa ketju tai akselitkin pois? Mitä se hyödyttää?
Mutta itsellä nousi ensimmäiseksi mieleen miksi ottaa ketju tai akselitkin pois? Mitä se hyödyttää?

Saab 9-5 2.0t -04
ex Saab 9-3 1.8t -04
ex Saab 9-5 2.3t -99
ex Saab 9000CS 2.0t -97
ex Saab 9-3 1.8t -04
ex Saab 9-5 2.3t -99
ex Saab 9000CS 2.0t -97
Re: tas paino aks ketjun poisto.
Ketjun saa pois öljypohjan kautta. Pystyy katkaisemaan esimerkiksi meisselillä lyömällä.
Kaikki muut hilut pitää jättää paikalleen, jotta öljynpaineet eivät katoa.
Koneesi tyyppi ja malli on juuri noita pahinpia vuosimalleja, joissa alimmainen ratas on liian pehmeää materiaalia.
Kaikki muut hilut pitää jättää paikalleen, jotta öljynpaineet eivät katoa.
Koneesi tyyppi ja malli on juuri noita pahinpia vuosimalleja, joissa alimmainen ratas on liian pehmeää materiaalia.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
- TurboTurpa
- "Aero"
- Viestit: 405
- Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
- Paikkakunta: Halsua
Re: tas paino aks ketjun poisto.
Noniin nytte on sitten saatu auto rekisteröinti katsastettua ja soittelin tossa edelliselle omistajalle ja sanoi että oli tehty jotain ketju remppaa autoliikkeessä takuuseen noin 6vuotta sitten, oli kuulemma katkennut jokin ketju, mutta ei osanut sanoa tarkemmin mitä, mutta tuskin jakopäänketjusta on ollut kyse hmm näillä kilometreillä kummiskaan, joten kysyisin vielä että näkeekö yläkautta siis (venttiilikopan) mahdollisesti tilanteen tarkemmin siis ton taspaino härvelit, jos ne nytte ovat siellä enään edes.9000LPT kirjoitti:Ketjun saa pois öljypohjan kautta. Pystyy katkaisemaan esimerkiksi meisselillä lyömällä.
Kaikki muut hilut pitää jättää paikalleen, jotta öljynpaineet eivät katoa.
Koneesi tyyppi ja malli on juuri noita pahinpia vuosimalleja, joissa alimmainen ratas on liian pehmeää materiaalia.
Jos on vaihdettu uusiksi niin luultavasti eikun huoletonta ajoa ainakin vähäksi aikaa sen asian tiimoilta

Ps: On se vain mukavaa



Ei kuin hyvät kesät kaikille saabisteille ja muille myös.
Saab 9-5 A 2.3t stw