Kaasupolkimen kalibrointi, tehot hukassa!
Kaasupolkimen kalibrointi, tehot hukassa!
Sain wiinasoftan 2.3t 00 manuaaliin, muistaakseni "2008 Aero no TCS" niin kaasuun vastaaminen muuttui ikävästi... tehoa ei oikein oo bensalla eika viinallakaan. Aivan kuin poljinta pitää painaa enemmän että edes jotain vastetta saa aikaiseksi.
SID infosta X.in ja Xacc menee vain 60% ja kun oikein survoo niin melkein 70% jolloin kulkukin paranee. Voisko olla että pitää kalibroida uudestaan TECHillä?
Ilmamassapyynnöt jää 900-950 kieppeille.
Vai onko toi Aero-softa GT-17 viimeinen niitti?
SID infosta X.in ja Xacc menee vain 60% ja kun oikein survoo niin melkein 70% jolloin kulkukin paranee. Voisko olla että pitää kalibroida uudestaan TECHillä?
Ilmamassapyynnöt jää 900-950 kieppeille.
Vai onko toi Aero-softa GT-17 viimeinen niitti?
9-5 Sedan SE 2.3tA MY00
9-5 Wagon 2.3t MY00
9000 CSE 2.0t MY96 (Myyty...)
9000 CD 2.0t MY89 (Myyty...)
9-5 Wagon 2.3t MY00
9000 CSE 2.0t MY96 (Myyty...)
9000 CD 2.0t MY89 (Myyty...)
Re: Kaasupolkimen kalibrointi, tehot hukassa!
Tuleeko nakutuksia? Sytytyskasetin versio? Softasitko itse vai joku foorumilainen?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Kaasupolkimen kalibrointi, tehot hukassa!
Aloittelin ajoa softan päivityksen jälkeen bensalla, silloin ei tullut seurattua knock countereita. Potku oli silti hukassa.
Wiinaa kun laitto tankkiin oli adaptaatiossa ehkä kaikissa tasaisesti 110-120 nakutusta johon se jäi, vaikka olen ajanut jo 500km...
Oisko tuo softa ECU projektin sivuilta, ehkä T7 suitella sitä voi kokeilla tutkiskella. TECH ei näytä että kaasupoljinta voi kalibroida...
No joka tapauksessa täytyy tutkia noita ilmavuotoja kun Amul on plussalla 1000 ja 2000 välillä
Onko tolla DI kassulla muitakin versioita kuin väri? Tulpat on BCPR7ES-11
Wiinaa kun laitto tankkiin oli adaptaatiossa ehkä kaikissa tasaisesti 110-120 nakutusta johon se jäi, vaikka olen ajanut jo 500km...
Oisko tuo softa ECU projektin sivuilta, ehkä T7 suitella sitä voi kokeilla tutkiskella. TECH ei näytä että kaasupoljinta voi kalibroida...
No joka tapauksessa täytyy tutkia noita ilmavuotoja kun Amul on plussalla 1000 ja 2000 välillä

Onko tolla DI kassulla muitakin versioita kuin väri? Tulpat on BCPR7ES-11
9-5 Sedan SE 2.3tA MY00
9-5 Wagon 2.3t MY00
9000 CSE 2.0t MY96 (Myyty...)
9000 CD 2.0t MY89 (Myyty...)
9-5 Wagon 2.3t MY00
9000 CSE 2.0t MY96 (Myyty...)
9000 CD 2.0t MY89 (Myyty...)
Re: Kaasupolkimen kalibrointi, tehot hukassa!
Softa taisi olla trionictuning foorumilta:
Original_9-5_NOTCS_B235R_from_EC2000_and_55P_ ET02U01C.46S.bin
MY -00 to -05, brown injectors, NO TCS
ja tuning package:
B235R_St1_Rev005.t7p
Täytyisi varmaan koittaa noita B235E:lle tehtyjä..
Original_9-5_NOTCS_B235R_from_EC2000_and_55P_ ET02U01C.46S.bin
MY -00 to -05, brown injectors, NO TCS
ja tuning package:
B235R_St1_Rev005.t7p
Täytyisi varmaan koittaa noita B235E:lle tehtyjä..
Re: Kaasupolkimen kalibrointi, tehot hukassa!
Eikös techillä saanut tuon kaasupolkimen asennon kalibroitua? Muistaakseni joskus kun techillä ihmettelin, niin siellä vilahti tuo kalibrointi. Itelläki sai kyllä ihan tosissaan polkea pohjaan ja Voimalla, että sai "viimisetki prosentit" käyttöön siinä techin näytöllä..
Re: Kaasupolkimen kalibrointi, tehot hukassa!
Amul 1000-2000 viittaa joko isoon ilmavuotoon tai rikkinäiseen massamittariin. Kasetilla on versionumero joka lukee siellä kasetin alla, ja joo versioita on monia, esim. TK3.4 TK3.6 TK3.7.. biopower vaatii uudemman kasetin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Kaasupolkimen kalibrointi, tehot hukassa!
Jep, pieni epäilys on että jarrutehostimen kalvo vuotaa. Takaisku oli ehjä joten ahtoihin ei liene vaikutusta.
No jokatapauksessa 9-5 on telakalla hetken ja siirryn käyttämään wanhaa kunnon tonnaria...
Täytyypä tsekata toi kasetin versio, ehkä wanhempi softa purkkiin myös paikallaan. Tai jos T7-Suitella ensin näkis jotain infoa tuohon kaasupolkimen asennon käsittelyyn.
No jokatapauksessa 9-5 on telakalla hetken ja siirryn käyttämään wanhaa kunnon tonnaria...
Täytyypä tsekata toi kasetin versio, ehkä wanhempi softa purkkiin myös paikallaan. Tai jos T7-Suitella ensin näkis jotain infoa tuohon kaasupolkimen asennon käsittelyyn.
9-5 Sedan SE 2.3tA MY00
9-5 Wagon 2.3t MY00
9000 CSE 2.0t MY96 (Myyty...)
9000 CD 2.0t MY89 (Myyty...)
9-5 Wagon 2.3t MY00
9000 CSE 2.0t MY96 (Myyty...)
9000 CD 2.0t MY89 (Myyty...)
Re: Kaasupolkimen kalibrointi, tehot hukassa!
TK3.7 oli kasetin versio, onko tuo Biopower yhteensopiva?
Ja nyt se kasetti piti ottaa tonnariin kun punainen kasetti kärähti..
Ja nyt se kasetti piti ottaa tonnariin kun punainen kasetti kärähti..
9-5 Sedan SE 2.3tA MY00
9-5 Wagon 2.3t MY00
9000 CSE 2.0t MY96 (Myyty...)
9000 CD 2.0t MY89 (Myyty...)
9-5 Wagon 2.3t MY00
9000 CSE 2.0t MY96 (Myyty...)
9000 CD 2.0t MY89 (Myyty...)
Re: Kaasupolkimen kalibrointi, tehot hukassa!
TK3.6 ja TK3.7 on ok eli kyllä. Musta kasetti antaa sitten heikompaa nakutussignaalia joten punaisen tilalla nakuherkkyys on pienempi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Kaasupolkimen kalibrointi, tehot hukassa!
Hyvin on musta kassu pelannu tontussakin..
9-5 on taas liikenteessä Aeron alustasarja asennettuna, softakin on nyt huomattavasti parempi, iso kiitos SiKille... Nyt on siis sille B235E paremmin sopiva, Xacc-arvokin on lähelle sata ja potku sen mukainen. 1150 ilmamassapyynnöt joka myös saavutetaan. Viinalla kun pistin käyntiin pitkän seisonnan jälkeen ei meinannut millään lähteä käyntiin. Ja kun lähti käyntiin ei käynyt kuin hetken ja sammui. Lopulta kun sain pysymään kaasuttelemalla käynnissä, force adaptaation tehtyään kävi kuin kello
Uusi ongelma tuli jarruista, tehostimen käytin irti ja putsasin paikat ja tiivistin uudestaan polkimen puoleisen pään, kaikki takas ja ilmaus, poljin on syvemmällä kuin aiemmin ja samoin jarruvalokytkin.. poljin vielä painuu pohjaan vaikka ilmaus on tehty 3 kertaa.
onko jarrupääsylinterissä tiivisteet vaihdettava? En purkanu sitä ollenkaan, vain otin irti ja takas paikalleen... Jotain sinne osastoon on menny munilleen?
9-5 on taas liikenteessä Aeron alustasarja asennettuna, softakin on nyt huomattavasti parempi, iso kiitos SiKille... Nyt on siis sille B235E paremmin sopiva, Xacc-arvokin on lähelle sata ja potku sen mukainen. 1150 ilmamassapyynnöt joka myös saavutetaan. Viinalla kun pistin käyntiin pitkän seisonnan jälkeen ei meinannut millään lähteä käyntiin. Ja kun lähti käyntiin ei käynyt kuin hetken ja sammui. Lopulta kun sain pysymään kaasuttelemalla käynnissä, force adaptaation tehtyään kävi kuin kello

Uusi ongelma tuli jarruista, tehostimen käytin irti ja putsasin paikat ja tiivistin uudestaan polkimen puoleisen pään, kaikki takas ja ilmaus, poljin on syvemmällä kuin aiemmin ja samoin jarruvalokytkin.. poljin vielä painuu pohjaan vaikka ilmaus on tehty 3 kertaa.
onko jarrupääsylinterissä tiivisteet vaihdettava? En purkanu sitä ollenkaan, vain otin irti ja takas paikalleen... Jotain sinne osastoon on menny munilleen?
9-5 Sedan SE 2.3tA MY00
9-5 Wagon 2.3t MY00
9000 CSE 2.0t MY96 (Myyty...)
9000 CD 2.0t MY89 (Myyty...)
9-5 Wagon 2.3t MY00
9000 CSE 2.0t MY96 (Myyty...)
9000 CD 2.0t MY89 (Myyty...)
Re: Kaasupolkimen kalibrointi, tehot hukassa!
Tuo 9-5:a B235E moottorilla onko se varmasti oikea moottorin numero malli?
B234E löytyy taas 9000:seen,
tässä alla koneet 9-5:siin, tietysti voi olla koneita joita ei saab tunne.
B205E
B235L
B235L 220 hevosvoimaa Tämä versio tuli vasta vuosimalliin -04
B235R 250 hevosvoimaa Tämä versio tuli vasta vuosimalliin -02
B308
D223
D308
B234E löytyy taas 9000:seen,
tässä alla koneet 9-5:siin, tietysti voi olla koneita joita ei saab tunne.
B205E
B235L
B235L 220 hevosvoimaa Tämä versio tuli vasta vuosimalliin -04
B235R 250 hevosvoimaa Tämä versio tuli vasta vuosimalliin -02
B308
D223
D308
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Kaasupolkimen kalibrointi, tehot hukassa!
Tottahan toki B235E on olemassa, 2,3t 9-5, 170hv 98-00, 185hv 01->
Xacc taulu pitää olla sopusoinnussa pedalmapin kanssa jo automaattilaatikonkin takia, sen voi muuttaa mistä pohjasoftasta vaan kunhan osaa.
Xacc taulu pitää olla sopusoinnussa pedalmapin kanssa jo automaattilaatikonkin takia, sen voi muuttaa mistä pohjasoftasta vaan kunhan osaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Kaasupolkimen kalibrointi, tehot hukassa!
Jep niinpäs olikin 1998 ja 1999 vuoden malleista löytyy matalapaine 235E:kin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Kaasupolkimen kalibrointi, tehot hukassa!
On sen lpt moottorin koodi edelleen virallisesti B235E ihan loppuun asti.. riippumatta siitä onko 170v vai 185hv.
B235L viittaa siihen 220hv malliin jossa on TD04-15T (detuunattu aero).
B235L viittaa siihen 220hv malliin jossa on TD04-15T (detuunattu aero).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Kaasupolkimen kalibrointi, tehot hukassa!
Juuri tuo matapaine 170hp on mun B235E
Vielä ilmaamisesta, miten vaikuttaa jos ABS-pumppua pyörittää väkisin ja sitten avaa nipat? Voiko olla että sinne ABS-yksikköön on ilmaa jäänyt?
TECHillä tuota pumppua voi pakottaa käymään.
Vielä ilmaamisesta, miten vaikuttaa jos ABS-pumppua pyörittää väkisin ja sitten avaa nipat? Voiko olla että sinne ABS-yksikköön on ilmaa jäänyt?
TECHillä tuota pumppua voi pakottaa käymään.
9-5 Sedan SE 2.3tA MY00
9-5 Wagon 2.3t MY00
9000 CSE 2.0t MY96 (Myyty...)
9000 CD 2.0t MY89 (Myyty...)
9-5 Wagon 2.3t MY00
9000 CSE 2.0t MY96 (Myyty...)
9000 CD 2.0t MY89 (Myyty...)