JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu
Re: JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu
Sätkä paussi! ..turbon asennus menossa. Positiivista oli huomata että org vesputket istuivat kuin napit kauluspaitaan uuden föönin kanssa, öljyn meno letkusta joutui vetästä banjon huispois, levensin putken pään väkivalloin "vähän pallomaisemmaks stoppariks" ja karhensin noin 5cm matkalta johon tuli sit päälle teräspunosletku ja kiinni paikallensa. Nyt vielä vesiputket kiinni, imutorvi paikoilleen (josta rälläköitiin n. 5cm pois ja kiinnitys 90* silikonimutkalla), ja dpn muokkaus. Yön päätteeksi vielä 34,90€ maksanut autogagen smoke apmittari kiinni. Ja parin päivän sisään softan muokkaus, jonka tekee asiansa osaava hlö. jolta on muutenkin neuvoja saatu ja hyvin! Kiitos siis siittä! Jos jollakin tulee vielä jotain huomioon otettavaa mieleen, niin pistäkäähän perään jatkoa. Hetken välein käyn tarkistelemassa josko hyödyllisiä neuvoja tulee ennen starttia (joka on varmaan joskus 01:00-03:00 aikoihin yöllä).
EDITTIÄ: Mikään letkuista ei mennykkään yks yhteen. Kaikki harras sen erran vastaan että ahtaissa tiloissa kun 20min yritti pyörittää yhtä mutteria jengoille, niin hermot meni ja katkoin kaikki loputki putket ja jatkoin niin sai istumaan kertaheitolla paikoilleen. Nyt näkyy jo valoa tunnelin päässä.. Alapuolelta kaikki laitettu nippuun. Enään imutorvi paikoilleen ja dpn muokkaus. Ja sit haistellaan ekat startit. Niin ja öljyä pitää muistaa jotain kautta lorauttaa lusikallinen tuonne turbolle ennen ekaa pyöräytystä.
EDITEDIT 01:59 kaikki muut on nipussa ja dp kin hitsattu uusiks. Toivotaan että tuli mallailtua tarpeeks että istuu kerta heitolla. ApMittarin asennus saa jäädä huomiselle. Jos nyt hissukseen tuon 4km ajan, niin eipä siinä mittareita tarvita kun pinta kaasulla ajelee.
EDITTIÄ: Mikään letkuista ei mennykkään yks yhteen. Kaikki harras sen erran vastaan että ahtaissa tiloissa kun 20min yritti pyörittää yhtä mutteria jengoille, niin hermot meni ja katkoin kaikki loputki putket ja jatkoin niin sai istumaan kertaheitolla paikoilleen. Nyt näkyy jo valoa tunnelin päässä.. Alapuolelta kaikki laitettu nippuun. Enään imutorvi paikoilleen ja dpn muokkaus. Ja sit haistellaan ekat startit. Niin ja öljyä pitää muistaa jotain kautta lorauttaa lusikallinen tuonne turbolle ennen ekaa pyöräytystä.
EDITEDIT 01:59 kaikki muut on nipussa ja dp kin hitsattu uusiks. Toivotaan että tuli mallailtua tarpeeks että istuu kerta heitolla. ApMittarin asennus saa jäädä huomiselle. Jos nyt hissukseen tuon 4km ajan, niin eipä siinä mittareita tarvita kun pinta kaasulla ajelee.
Re: JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu
Noniin..03:23 ja auto on käynnissä. Mitään ei ainakaan vielä ole kilissyt. Käy ja kukkuu niin kuin pitääkin. Dpn muokkaaminen ei mennyt ihan nappiin, putki jäi vastaamaan runkoon ja aiheuttaa pientä resonointia koriin. Ja pieni falskaus vbandin liitoksessa. Nämät pikku seikat korjataan tällä viikolla kun keritään. Pääasia nyt että kaikki näyttäys onnistuneen ensikertalaiselta. Eikä mistään tunnu tihkuvan nesteitä tai öljyä, joten vielä ainakin liitokset pitää. Nyt hallin siivous ja josko sitä olis puol viideks nukkumassa. Toivotaan että kaikki vörkkii ajossakin niin kuin pitääkin. Ku at projektista lisäilen kun kerkiän.
Re: JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu
Ihan mielenkiinnosta kysyn sellaista(kun itsellä ei näistä uudemmista omistus kokemusta) niin mites tuollainen putkisto katsastuksessa tulkitaan kun eikös vm-96 jälkeisissä autoissa pidä olla e-hyväksyttäjä nuo palikat kaikki mitä sinne tungetaan?
Kun kuullut vaan että monella jäänyt leima saamatta omatekoisten putkistojen vuoksi..
Ps.En siis halua jeippo:n inspiraatioita pilata tai ettiä negatiivista asiaa tästä mutta tuli vaan mieleen tuo.
Kun kuullut vaan että monella jäänyt leima saamatta omatekoisten putkistojen vuoksi..
Ps.En siis halua jeippo:n inspiraatioita pilata tai ettiä negatiivista asiaa tästä mutta tuli vaan mieleen tuo.
Osien Myynti = Nouto ja käteinen tai Rahat tilille ja lähetys vastaanottajan laskuun
-
- "Viggen"
- Viestit: 524
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 15:27
- Paikkakunta: Oulu
Re: JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779
Tuollaista tekstiä löytyi trafin sivujen kautta (2 luku, 9 §)
Tuollaista tekstiä löytyi trafin sivujen kautta (2 luku, 9 §)
#3929
Saab 9-3 ss -05
Saab 9-3 ss -05
Re: JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu
Juu itellä ei kyllä hajuakaan näistä asioista.. Mutta kaverilla ainakin putkisto tehty nissaniin (99 vai 00vm) eikä ongelmia ole ollut. Mutta katiton putki itellä joten ei varmasti mene läpi! Plus loppu haarotus menee bensalinjan alta, niin en tiedä miten sekin vaikuttaa leimaan. Mutta joka tapauksessa ajattelin tehdä joka vuotisen putkisto jumpan katsastukseen, heittämällä kun sen saa paikoilleen. Ainut vaan että pitää tuo alkukäyrä muokata vbandiin sopivaks nyt ku turbo vaihtu. Eli putkiston puolesta ei ole ongelmia. AINUT mikä vähän mietityttää nyt on tuo cooleri ja turbo. Siniset putkenpätkät coolerista ajattelin maalata mustaks ettei niin paljoa herätä huomiota. Turbosta sit en tiedä kuinka tarkkaan katsovat sitä..
Ja jotain eilisestä projektista.. Auto kävi tosiaan tupakin verran pihalla kunnes läväytti öljyt ulos turbon letkusta. Tässä siis jälleen yksi esimerkki miten ei tehdä! Mutta hätäpäissään kaikkiMulleHeti asenteella, tein itse ja "säästin". Nyt on sit mitattu vesiletkut ja öljy ja teetetty uudet kunnon letkut hydrauliikka liikkeessä. Tsi huomenna tulee. Eli turhaa työtä vaan kun hätäilee ja lisäkustannuksia. Mutta toivonmukaan huomenna kaikki pelaa niinku pitääkin uusilla letkuilla ja päästään säätään softa kohilleen.
Nyt on menossa EGT-mittarin asennus ja apMittarin. Toivossa on hyvä elää että huomenna sais mennä tyylillä "plug and play" ja kovaa ajoa.
Ja jotain eilisestä projektista.. Auto kävi tosiaan tupakin verran pihalla kunnes läväytti öljyt ulos turbon letkusta. Tässä siis jälleen yksi esimerkki miten ei tehdä! Mutta hätäpäissään kaikkiMulleHeti asenteella, tein itse ja "säästin". Nyt on sit mitattu vesiletkut ja öljy ja teetetty uudet kunnon letkut hydrauliikka liikkeessä. Tsi huomenna tulee. Eli turhaa työtä vaan kun hätäilee ja lisäkustannuksia. Mutta toivonmukaan huomenna kaikki pelaa niinku pitääkin uusilla letkuilla ja päästään säätään softa kohilleen.
Nyt on menossa EGT-mittarin asennus ja apMittarin. Toivossa on hyvä elää että huomenna sais mennä tyylillä "plug and play" ja kovaa ajoa.
Re: JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu
Auton tulee olla laillinen myös katsastusten välillä. Mut jospa se auto palais, ni ei tarttis murehtia enää katsastuksistakaan.. ;)jeippo kirjoitti:Plus loppu haarotus menee bensalinjan alta, niin en tiedä miten sekin vaikuttaa leimaan. Mutta joka tapauksessa ajattelin tehdä joka vuotisen putkisto jumpan katsastukseen, heittämällä kun sen saa paikoilleen.
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu
Noh toivotaan parasta. Suojasin kyllä bensalinjan alapuolelta putken lämpöeristenauhalla, vaikkei tuo loppupää enään niin kuumenekkaan..mutta pelko riipi persuuksissa joten päätin varmistaa. Vaikka mikäänhän ei ole koskaan varmaa kun itse tekee
laillisuudesta puhumattakaan. Ja juu, huono selitellä jos palaa ja jotain jää jäljelle josta selviää palon syy. Se on goodbye vak rahoille.
EDITT: ja mikähän viritys yleensäkään on laillinen kun aletaab tehoja hakeen??

EDITT: ja mikähän viritys yleensäkään on laillinen kun aletaab tehoja hakeen??

Re: JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu
Eikös se tuo luku 1 kerro aika paljon tuosta asiasta.. Tässähän ei periaatteessa ole kahdennettu tuota pakoputkea kun tuon finlexin tekstin perusteella puhutaan keulalta perälle aste tehtävästä kahdennuksesta kerta katitkin on kahdennettavaKaks-Seiska kirjoitti:http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779
Tuollaista tekstiä löytyi trafin sivujen kautta (2 luku, 9 §)
Jeippo
Eiköhän lailliseksi viritykseksi lasketa kaikki mitkän on katsastettu/hyväksytty..
Osien Myynti = Nouto ja käteinen tai Rahat tilille ja lähetys vastaanottajan laskuun
Re: JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu
Niin, no en mitään nuista laeista tiedä, mutta kattia kun ei ole, niin sehän on jo selvä hylky. :/ huomenissa saatetaan btw projekti loppuun kun saadaan letkut oikean mittaisina ja ammattilaisen tekeminä. Vastais nyt perhana joku tuohon ku tein topicin autogagesta. Egt anturi istu hienosti pakosarjan kylkeen ja piuhat ja apmittarin letkun sain mukavasti tuotua hytin puolelle
niin ja uudet suuttimetkin ostin.. Continentalin 630cc:t. Mutta ekaks nyt tuo joku 270hp ja myöhemmin suuttimien myötä 300 


Re: JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu
Jotain säätämistä..
EGT anturi löysi paikkansa

Sovittamista, silikoni kulma istuu just eikä melkeen.

Imutorvi oli passeli kuin papin * kun siittä sahattiin 5cm pätkä pois.

Siinä koko komeus ja "vähän" saumaa

"komeus" kuvassa vielä ekalla viritelmällä näkyvät putket.. Eli vanhat poikki, letkua väliin ja seitkytä klemmaria per putki. Auto ulos, tupakin verran auto käynnissä ja öljyt lävähti asvaltille. Vitutus, uus pvä, teettämään hydrauliikka liikkeeseen kunnon putket ja kasaus uudestaan. Homma pelitti ja thäts it. -Tee hätäisesti, niin saat varmasti tehdä saman työn toiseen kertaan- Säätämistä vaille valmista ja ens kuussa lävähtää 630cc suuttimet kiinni vielä..
Ja muutenkin vähän kosmeettisia haittoja pitää paikkailla. MM: putkiston teen uusiks (dp yhtä saumaa vaan) ja forgelle pitää tehdä parempi teline.
EGT anturi löysi paikkansa

Sovittamista, silikoni kulma istuu just eikä melkeen.


Imutorvi oli passeli kuin papin * kun siittä sahattiin 5cm pätkä pois.

Siinä koko komeus ja "vähän" saumaa



"komeus" kuvassa vielä ekalla viritelmällä näkyvät putket.. Eli vanhat poikki, letkua väliin ja seitkytä klemmaria per putki. Auto ulos, tupakin verran auto käynnissä ja öljyt lävähti asvaltille. Vitutus, uus pvä, teettämään hydrauliikka liikkeeseen kunnon putket ja kasaus uudestaan. Homma pelitti ja thäts it. -Tee hätäisesti, niin saat varmasti tehdä saman työn toiseen kertaan- Säätämistä vaille valmista ja ens kuussa lävähtää 630cc suuttimet kiinni vielä..
Ja muutenkin vähän kosmeettisia haittoja pitää paikkailla. MM: putkiston teen uusiks (dp yhtä saumaa vaan) ja forgelle pitää tehdä parempi teline.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24615
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu
onks egt anturi 8.8 vai kovempaa 

#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu
Seuraavaks pääset harrastamaan koneremppaa kun kone kävi sätkätauon ajan kuivana?
Miks se katti pitää jättää pois, lähteekö liikaa tehoja vai ääntä pois?
Miks se katti pitää jättää pois, lähteekö liikaa tehoja vai ääntä pois?
Re: JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu
Mitäs meinaa egt anturi 8.8 vai kovempaa?
Jaa, meinaakko että kone kävi turhan kauan ilman öljyjä kun autossa istuin ja vedin röökiä, läväytti öljyt pihalle ja sytytti kannun tauluun ja samalla hetkellä sammutin. Eipä ainakaan ole nikotellut kun vesa67:nkaa säädettiin ohjelmaa real timessä suitella. Tiiä sit miten sulla on käynyt joskus kun heti pahin mielessä.
Ja katista. Tunkekoon ken haluaa kattia väliin, minä en. No ei, vaan en jaksanut rapakon takaa alkaa tilaan halvalla racekattia, josta saa maksaa taas täällä meidän kaupoissa 3kertasen hinnan. Joten jätin pois. Mitäpäs väliä tuolla on? Vaimentimet sen äänen hiljentää. (1kpl 750mm ja 2kpl 275mm) Mutta teen kylläkin uuden putkiston alusta loppuun ja tällä kertaa maltan ostaa ne valmiit mutkat, että ei tartte rälläköidä ja tikata sitte umpeen niitä 5mm rakoja jonka seurauksena putki näyttää miltä näyttää. Kukapa sitä näkee sieltä alta, mutta silti teen uuden kun kerkiän.
Ekaks nyt kartat kuntoon suitella ja uudet suuttimet kiinni, ja sit aletaan hifisteleen. Pitää mm myös tehdä vakioputkelle tuo vbandi liitos jotta ei tuu sit katsastuksen aikana kiire hitsailla.
Jaa, meinaakko että kone kävi turhan kauan ilman öljyjä kun autossa istuin ja vedin röökiä, läväytti öljyt pihalle ja sytytti kannun tauluun ja samalla hetkellä sammutin. Eipä ainakaan ole nikotellut kun vesa67:nkaa säädettiin ohjelmaa real timessä suitella. Tiiä sit miten sulla on käynyt joskus kun heti pahin mielessä.
Ja katista. Tunkekoon ken haluaa kattia väliin, minä en. No ei, vaan en jaksanut rapakon takaa alkaa tilaan halvalla racekattia, josta saa maksaa taas täällä meidän kaupoissa 3kertasen hinnan. Joten jätin pois. Mitäpäs väliä tuolla on? Vaimentimet sen äänen hiljentää. (1kpl 750mm ja 2kpl 275mm) Mutta teen kylläkin uuden putkiston alusta loppuun ja tällä kertaa maltan ostaa ne valmiit mutkat, että ei tartte rälläköidä ja tikata sitte umpeen niitä 5mm rakoja jonka seurauksena putki näyttää miltä näyttää. Kukapa sitä näkee sieltä alta, mutta silti teen uuden kun kerkiän.
Ekaks nyt kartat kuntoon suitella ja uudet suuttimet kiinni, ja sit aletaan hifisteleen. Pitää mm myös tehdä vakioputkelle tuo vbandi liitos jotta ei tuu sit katsastuksen aikana kiire hitsailla.
Re: JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu
Eiköhän nalleolut tarkoittanut tuolla 8.8 vai kovampaa tuota pulttia mikä näkyy tuossa agt anturin röösissä..
Jos uuden putkiston teet nii olis tuohon haaroitus asiaan hyvä ehdotus täällä suunnalla jos kiinnostaa kuulla nii pistä yv:tä
Jos uuden putkiston teet nii olis tuohon haaroitus asiaan hyvä ehdotus täällä suunnalla jos kiinnostaa kuulla nii pistä yv:tä
Osien Myynti = Nouto ja käteinen tai Rahat tilille ja lähetys vastaanottajan laskuun
Re: JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu
En ymmärrä edelleenkään 8.8:n tarkotusta
Tai mitä sillä haetaan.
