2.3 Turbo tonnari rikki?
2.3 Turbo tonnari rikki?
elikkä kysymyksessä on 2.3 T16 200hv "92 automaatti
auto ei vedä kunnolla välillä vetää paremmin. vika ilmeni kansiremontin jälkeen toimi kuitenkin pari päivää ihan oikeen ja sit ei taho saada kiihtymään millään. imu- ja pakovuotoja ei ole. laatikko pelaa. ahtopaineet nousee keltasen puoliväliin mutta auto ei silti kiihdy. kokeilin toisesta autosta baybassia ja se toimi taas muutaman kilometrin ja taas sama homma ja se vanha baybassi toimi kuitenkin taas toisessa autossa oikeen (2.0T16 9000). elikkä millaset oireet on jos esim. mangneetti vena on sökö? jos jollain on jotain apuja neuvoja tai vaikka mahollista käydä kokeileen autoa olisin kiitollinen auto on Raahessa.
auto ei vedä kunnolla välillä vetää paremmin. vika ilmeni kansiremontin jälkeen toimi kuitenkin pari päivää ihan oikeen ja sit ei taho saada kiihtymään millään. imu- ja pakovuotoja ei ole. laatikko pelaa. ahtopaineet nousee keltasen puoliväliin mutta auto ei silti kiihdy. kokeilin toisesta autosta baybassia ja se toimi taas muutaman kilometrin ja taas sama homma ja se vanha baybassi toimi kuitenkin taas toisessa autossa oikeen (2.0T16 9000). elikkä millaset oireet on jos esim. mangneetti vena on sökö? jos jollain on jotain apuja neuvoja tai vaikka mahollista käydä kokeileen autoa olisin kiitollinen auto on Raahessa.
OG 900 Convertible
OG 900 Seon Maskotti
NG9-5
OG 900 Seon Maskotti
NG9-5
- TurboTurpa
- "Aero"
- Viestit: 405
- Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
- Paikkakunta: Halsua
Re: 2.3 Turbo tonnari rikki?
Tarkista ensinmäiseksi, että hukkaportin tanko on paikoillaan eikä lähtenyt irti, näin minulla oli päässyt käymään.
Sokka katkeaa ja tanko pääsee tipahtamaan.
Sokka katkeaa ja tanko pääsee tipahtamaan.
Saab 9-5 A 2.3t stw
Re: 2.3 Turbo tonnari rikki?
Hukkaportin käyttötangon sokan pettäessä ahdot eivät nouse ollenkaan. Keltaisen puoliväli kielii auton pudonneen peruspaineille eli magneettiventtiiliä on syytä epäillä, ehjän ja vakion 2,3T:n ahtoviisarin kuuluu huidella hieman ilmanaloista ja lämpötiloista riippuen siellä keltaisen ja punaisen rajamaan katkoviivoilla.
Kansiremontin jäljiltä nokkien ajoitus varmasti OK?
Jarruvalokytkin OK eli jarruvalot eivät pala koko ajan? Jarrua painettaessa tai kytkimen vikaantuessa moottorinohjaus pudottaa myös peruspaineille.
Kansiremontin jäljiltä nokkien ajoitus varmasti OK?
Jarruvalokytkin OK eli jarruvalot eivät pala koko ajan? Jarrua painettaessa tai kytkimen vikaantuessa moottorinohjaus pudottaa myös peruspaineille.
- TurboTurpa
- "Aero"
- Viestit: 405
- Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
- Paikkakunta: Halsua
Re: 2.3 Turbo tonnari rikki?
Hmm.. voipi olla näinkin, mutta mulla oli tanko täysin levällään siis auki mutta ahdot nousi kuiteskin mittarin mukaan sinne keltaisen puoliväliinMinuteman kirjoitti:Hukkaportin käyttötangon sokan pettäessä ahdot eivät nouse ollenkaan. Keltaisen puoliväli kielii auton pudonneen peruspaineille eli magneettiventtiiliä on syytä epäillä, ehjän ja vakion 2,3T:n ahtoviisarin kuuluu huidella hieman ilmanaloista ja lämpötiloista riippuen siellä keltaisen ja punaisen rajamaan katkoviivoilla.
Kansiremontin jäljiltä nokkien ajoitus varmasti OK?
Jarruvalokytkin OK eli jarruvalot eivät pala koko ajan? Jarrua painettaessa tai kytkimen vikaantuessa moottorinohjaus pudottaa myös peruspaineille.

Saab 9-5 A 2.3t stw
Re: 2.3 Turbo tonnari rikki?
testaappa.
magneettiventtiilin johto irti, ja kokeilemaan. jos edelleen ahdot keltaisen puolessavälissä, niin magneettiventtiilistä keskimmäinen letku irti ja kokeilemaan. tällä kertaa erittäin varovasti. Jos nyt ahdot nousiee mahdottomasti, niiin letku takaisin kiinni ja vaihda se magneettiventtiili jokatapauksessa. lähes aina vika on siinä.
Käsittääkseni tuo auto on DI/APC ohjauksella, eli vaihtoehtojakaan ei ole saatavilla.
kun kerran remonttia tulee, niin kannattaa myös uusia kaikki mahdolliset "alipaine"letkut. eli imusarjalta kabiiniin menevä, imusarjasta by-passille menevä ja imusarjasta bensapaineensäätimelle menevä. Nämä ainakin tuppaavat mennä huonoiksi. magneettiventttiilin letkusarjan voi tarkastaa, mutta on käsittääkseni pykälää parempaa letkua.
magneettiventtiilin johto irti, ja kokeilemaan. jos edelleen ahdot keltaisen puolessavälissä, niin magneettiventtiilistä keskimmäinen letku irti ja kokeilemaan. tällä kertaa erittäin varovasti. Jos nyt ahdot nousiee mahdottomasti, niiin letku takaisin kiinni ja vaihda se magneettiventtiili jokatapauksessa. lähes aina vika on siinä.
Käsittääkseni tuo auto on DI/APC ohjauksella, eli vaihtoehtojakaan ei ole saatavilla.
kun kerran remonttia tulee, niin kannattaa myös uusia kaikki mahdolliset "alipaine"letkut. eli imusarjalta kabiiniin menevä, imusarjasta by-passille menevä ja imusarjasta bensapaineensäätimelle menevä. Nämä ainakin tuppaavat mennä huonoiksi. magneettiventttiilin letkusarjan voi tarkastaa, mutta on käsittääkseni pykälää parempaa letkua.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Re: 2.3 Turbo tonnari rikki?
kiitoksia vastauksista pitää toi magneettiventiili tarkistaa. tossa autossa on myös stage1 lastu eli jotain 235hp/400nm lupailivat ei tosin penkitetty. ja juu on DI/apc.
OG 900 Convertible
OG 900 Seon Maskotti
NG9-5
OG 900 Seon Maskotti
NG9-5
Re: 2.3 Turbo tonnari rikki?
kokeilin tota mangneettiventiiliä johto irti ei muutosta ja letku tukkoon niin ahdot nousi niin paljon kun tohti painaa kaasua. eli siinä ilmeisesti on vika?
mitähän tollanen maksaa ja löytyykö käytettynä?
mitähän tollanen maksaa ja löytyykö käytettynä?
OG 900 Convertible
OG 900 Seon Maskotti
NG9-5
OG 900 Seon Maskotti
NG9-5
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: 2.3 Turbo tonnari rikki?
Uutena jotain 270€, käytettyjä voi metsästää foorumin osto/myyntipalstoilta.Koutonen kirjoitti:kokeilin tota mangneettiventiiliä johto irti ei muutosta ja letku tukkoon niin ahdot nousi niin paljon kun tohti painaa kaasua. eli siinä ilmeisesti on vika?
mitähän tollanen maksaa ja löytyykö käytettynä?
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84