Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Opel_Insignia kertoo pituudeksi 4.83 m.
Onko uusi 9-5 huomattavasti pidempi ?
Onko uusi 9-5 huomattavasti pidempi ?
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Liki 20cm pidempi eli on.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Hieno olisi, jos jousitus olisi aiemmista Saabeista poiketen jämäkkä, eikä mikään jenkkilulla. Se on ainoa huono piirre Saabeissa, mutta korjattavissa
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
http://www.vauxhall.co.uk/vehicles/vaux ... sions.html
http://www.saab.com/global/en/start#/Ca ... ical-data/
Näistä voikin hyvin vertailla.
Akseliväli näyttää olevan Saabissa 10 cm pidempi ja taka-akselista perään noin 7 cm lisää.
http://www.saab.com/global/en/start#/Ca ... ical-data/
Näistä voikin hyvin vertailla.
Akseliväli näyttää olevan Saabissa 10 cm pidempi ja taka-akselista perään noin 7 cm lisää.
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Mikä tässä on pointtina?wesku kirjoitti:Ajelin pari viikkoa sitten muutaman sata mailia Vauxhall Insignialla, dieselautomaatilla. Ihan mukava laite mutta siinä missä muutkin uudehkot autot joita on tullut vuokrailtua. Ikävänä piirteenä muistuu mieleen mm. erityisen pitkälle keskeltä menevä omituisen kaareva perä jolla tuli kokeiltua maalipinnan kestävyyttä puita ja risukkoja vastaan. Kyydissä ollut pitkähkö (>190 cm) kaveri kehuskeli korkeutta sisätilassa ja ei esim lyönyt päätään yläkarmiin autoon mennessä ja poistuessa. Tavaratilasta jäi fiilis ettei ollut erityisen iso. Ihmettelen jos tältä pohjalta mitään myyntimenestystä saadaan aikaan kun on niitä erilaisia persoonallisempiakin autoja sentään aika monenlaisia tarjolla.
Itse ajelin puoli vuotta sitten uudehkolla Toyota Avensiksella enkä näe mitään syytä kertoa sen huonoista puolista uutta Saab 9-5:ttä koskevalla muutoskeskustelupalstalla.
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Stirlitz kirjoitti:Hieno olisi, jos jousitus olisi aiemmista Saabeista poiketen jämäkkä, eikä mikään jenkkilulla. Se on ainoa huono piirre Saabeissa, mutta korjattavissa
saakin olla löysänhö itse nautin sellaisella ajelusta enemmän kun sellaisella millä tulee perse kipeeks kun jouset on korvattu rautatolpilla
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Toyotassa tuskin löydät mitään samaa paitsi ehkä jos on riittävän samanlaiset renkaat alla.Azanovix kirjoitti: Mikä tässä on pointtina?
Itse ajelin puoli vuotta sitten uudehkolla Toyota Avensiksella enkä näe mitään syytä kertoa sen huonoista puolista uutta Saab 9-5:ttä koskevalla muutoskeskustelupalstalla.
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
wesku kirjoitti:Toyotassa tuskin löydät mitään samaa paitsi ehkä jos on riittävän samanlaiset renkaat alla.Azanovix kirjoitti: Mikä tässä on pointtina?
Itse ajelin puoli vuotta sitten uudehkolla Toyota Avensiksella enkä näe mitään syytä kertoa sen huonoista puolista uutta Saab 9-5:ttä koskevalla muutoskeskustelupalstalla.
Niimpä
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Vaan ei ole Insigniakaan sama auto, joten muutosehdotusten tekeminen sen pohjalta on täysin hyödytöntä. Vaikka jotain samoja konserniosia löytyykin, niin huomaat(te) varmaan itsekin myös eroja mm. koossa sun muussa.Rene-Rane kirjoitti:wesku kirjoitti:Toyotassa tuskin löydät mitään samaa paitsi ehkä jos on riittävän samanlaiset renkaat alla.Azanovix kirjoitti: Mikä tässä on pointtina?
Itse ajelin puoli vuotta sitten uudehkolla Toyota Avensiksella enkä näe mitään syytä kertoa sen huonoista puolista uutta Saab 9-5:ttä koskevalla muutoskeskustelupalstalla.
Niimpä
Ai niin mutta kun kaikki vähänkään uudemmat saabit on ooppeleita; unohdin jo tämän universumin historian parhaan läpän...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Ratin pituus-suuntaiseen säätöön muutama lisä sentti.
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Minne on unohtunut tuplaaurinkoläpät... Keskikonsolia voisi aavistuksen tiltata kuskiin päin...
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
En tullut kokeilleeksi miten ton femman rattisäätö oikein menee, mutta itseasiassa nykyisen 9-3SS:äni kanssa kiroilin alussa riittämätöntä ratinsäätövaraa. Kunnes tänä keväänä tajusin että paras ajoasento on itseasiassa ihan jotain muuta kuin alunperin ajattelin - oma mielipiteeni nykyään ajoasennosta on paljon lähempänä ja ehkä pystymmässä kuin ilmeisesti ihmiset yleensä kokeilee. Ratin pituussäätövara -ongelma katosi kuin tuhka tuuleen... Lisäksi takana istuville löytyy nykyään helposti tilaa vaikka tosiaan olen luokkaa 194-195cm pitkä.apu,apupoika kirjoitti:Ratin pituus-suuntaiseen säätöön muutama lisä sentti.
On sitten tietenkin ihan eri asia että miten tämän uuden femman kanssa kävisi, vaikutti nimittäin siltä että aika ahtaan ja kapeahkon ovat tehneet kuskin jalkatilasta tuota edellä kuvattua ajoasentoa ajatellen.
#1557
2011 9-3SC 2.0T BioPower XWD
1984 99 ("pientä laittoo" = kylki sisässä)
2005 9-3SS 2.0t (ex), 1990 9000 2.0 CDTA (ex), 1981 99 (ex)
2011 9-3SC 2.0T BioPower XWD
1984 99 ("pientä laittoo" = kylki sisässä)
2005 9-3SS 2.0t (ex), 1990 9000 2.0 CDTA (ex), 1981 99 (ex)
-
- "Viggen"
- Viestit: 571
- Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Niin ja ennenkaikkea auringonpaisteella.
-
- "Viggen"
- Viestit: 571
- Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
2003-mallin 9-5:ssa kaksoislipat.9-5T kirjoitti:Ylimmän lipan pienuus lopetti sen sen käytön auringon suojaamiseen yli 12 vuotta sitten.Fred Scuttle kirjoitti:Niin ja ennenkaikkea auringonpaisteella.