Vihreät taas vauhdissa
Vihreät taas vauhdissa
Tuli tässä luettua oheinen Talouselämän artikkeli, ja ei voi taas muuta kuin kauhistua.
http://www.talouselama.fi/uutiset/artic ... Tf9EWgtYW9
Todellinen isoveli valvoo meininki siis Vihreiden tavoitteena. Sakon voit sitten saada jos alamäessa päästät vahingossa vauhtisi vaikka sen 1km/h enemmän kuin sallittu. Ja sakkohan voi tulla vaikka samantien kännykkään.
Onneksi realismi tulee tämänkin eteen ja kaatuu omaan mahdottomuuteensa, mutta ajatuksenakin jo aika uskomatonta.
http://www.talouselama.fi/uutiset/artic ... Tf9EWgtYW9
Todellinen isoveli valvoo meininki siis Vihreiden tavoitteena. Sakon voit sitten saada jos alamäessa päästät vahingossa vauhtisi vaikka sen 1km/h enemmän kuin sallittu. Ja sakkohan voi tulla vaikka samantien kännykkään.
Onneksi realismi tulee tämänkin eteen ja kaatuu omaan mahdottomuuteensa, mutta ajatuksenakin jo aika uskomatonta.
Saab 900S 2.3 vm1998
Re: Vihreät taas vauhdissa
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
-
- "Ruisku"
- Viestit: 112
- Liittynyt: Ma Syys 25, 2006 10:12
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Vihreät taas vauhdissa
Suomessa tuollainenkin lienee ihan mahdollista. Pitää vaan ihmetellä, miten todellisuudesta vieraantuneita nuo tuollaisten ehdotusten tekijät oikeasti ovat. Eihän Vihreitä toki oikeasti kiinnosta mikään ympäristönsuojelu, vaan se miten sillä varjolla voi kerätä mahdollisimman paljon maksuja ja veroja yms... Kyllä pistää v*********n tällänen touhu... Autoiluhan on jo nytkin niin halpaa...
Volvo V50 1.6D Drive Kinetic Business -09
-
- "Aero"
- Viestit: 360
- Liittynyt: Ke Tammi 16, 2008 22:56
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Vihreät taas vauhdissa
Taitaa olla niin, että ei onnistu ihan noin vain.
Lakiasioissa olen maallikko, mutta ymmärrän tämän asian niin, että toteutuessaan tässä astuttaisiin yksityisyyden suojan ja ihmisoikeuksien päälle aika lailla raskailla saappailla. Homma poikisi valitussuman EU:n suuntaan.
Ollaan myös lähellä poliittista itsemurhaa olla mukana hallituksessa,tekemässä tällaista päätöstä. Kyseisen lain säätäminen saisi todennäköisesti aikaan yleislakon.
Ruotsissa on ollut joskus diesel autoissa erillinen sinetöity matkamittari, jonka lukemien perusteella autoilijaa on verotettu. Käsittääkseni tästä käytännöstä on kuitenkin jo luovuttu kauan aikaa sitten.
Ajoneuvojen käyttövoima- ja ajoneuvoveroista pitäisi mielestäni luopua kokonaan ja verottaa pelkästään polttoainetta. Verotus kohdistuisi tällöin kulutukseen. Kun ajat paljon, maksat enemmän. (Tilanne on tosin sama tälläkin hetkellä) Säästöjä haluavat ajaisivat vähemmän, hankkisivat taloudellisempia kulkineita tai kävelisivät. Tämä tukisi myös tämän päivän politiikkaan kuuluvaa kestävää kehitystä. Toimistobyrokratian rattaiden keventyessä saattaisivat hallintokustannuksetkin pienentyä.
Valtiota kuitenkin johdetaan kuin yritystä (Oy Suomi Ab), vuosi vuodelta pitää saada enemmän rahaa verokirstuun,politiikan isoille pojille ja tytöille, pelattavaksi. (En tosin tiedä millaisia valtion verokertymät ovat viime vuosina olleet, mutta tunne on sellainen, että lypsylehmiähän tässä ollaan..)
Onhan se jo moneen kertaan nähty, että politiikalla ja terveellä järjellä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.. vrt. syrjäseutujen jätevesilaki, valtion tuottavuusohjelma, siirtomaa tyyppinen kaivostoiminta, valtion omistamien yritysten omistajaohjaus..
(Kotiteollisuutta lainaten..)
Kuka täällä komentaa,
Ketä täällä totellaan,
Kahta suurta jumalaa,
Ahneutta ja rahaa.
Lakiasioissa olen maallikko, mutta ymmärrän tämän asian niin, että toteutuessaan tässä astuttaisiin yksityisyyden suojan ja ihmisoikeuksien päälle aika lailla raskailla saappailla. Homma poikisi valitussuman EU:n suuntaan.
Ollaan myös lähellä poliittista itsemurhaa olla mukana hallituksessa,tekemässä tällaista päätöstä. Kyseisen lain säätäminen saisi todennäköisesti aikaan yleislakon.
Ruotsissa on ollut joskus diesel autoissa erillinen sinetöity matkamittari, jonka lukemien perusteella autoilijaa on verotettu. Käsittääkseni tästä käytännöstä on kuitenkin jo luovuttu kauan aikaa sitten.
Ajoneuvojen käyttövoima- ja ajoneuvoveroista pitäisi mielestäni luopua kokonaan ja verottaa pelkästään polttoainetta. Verotus kohdistuisi tällöin kulutukseen. Kun ajat paljon, maksat enemmän. (Tilanne on tosin sama tälläkin hetkellä) Säästöjä haluavat ajaisivat vähemmän, hankkisivat taloudellisempia kulkineita tai kävelisivät. Tämä tukisi myös tämän päivän politiikkaan kuuluvaa kestävää kehitystä. Toimistobyrokratian rattaiden keventyessä saattaisivat hallintokustannuksetkin pienentyä.
Valtiota kuitenkin johdetaan kuin yritystä (Oy Suomi Ab), vuosi vuodelta pitää saada enemmän rahaa verokirstuun,politiikan isoille pojille ja tytöille, pelattavaksi. (En tosin tiedä millaisia valtion verokertymät ovat viime vuosina olleet, mutta tunne on sellainen, että lypsylehmiähän tässä ollaan..)
Onhan se jo moneen kertaan nähty, että politiikalla ja terveellä järjellä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.. vrt. syrjäseutujen jätevesilaki, valtion tuottavuusohjelma, siirtomaa tyyppinen kaivostoiminta, valtion omistamien yritysten omistajaohjaus..
(Kotiteollisuutta lainaten..)
Kuka täällä komentaa,
Ketä täällä totellaan,
Kahta suurta jumalaa,
Ahneutta ja rahaa.
#3621
3 tonttua, 3 satkua ja femma
3 tonttua, 3 satkua ja femma
Re: Vihreät taas vauhdissa
Itseasiassa minua pelottaa juuri se ajatus ettei ne olekkaan todellisuudesta vieraantuneita. Elikkä miksi verotusta ei voi korottaa vaan pitää tuoda tuo seuranta mukaan? -Veroa korottamalla ei saada ihmisiä seurattua. Tässä alkaa oikeesti pikkuhiljaa Herra Orwell pölistä haudassaan.masamatalapaine kirjoitti:Pitää vaan ihmetellä, miten todellisuudesta vieraantuneita nuo tuollaisten ehdotusten tekijät oikeasti ovat.
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Re: Vihreät taas vauhdissa
Vaikea kyllä uskoa, että tämä nyt suurta kannatusta tulee saamaan vaikka kuinka innokkaasti vihreät asiaa ajaisi. Ympäristöä tämä nyt tuskin auttaa millään tavoin, turhaa elektroniikkaroskaa pari miljoonaa kappaletta käyttöön (ja saman verran niiden toimintaa estäviä laitteita)
Tällaiset paikantimethan voisi laittaa myös kansanedustajiin itseensä, niin voidaan sitten vaikka netissä liveseurata missä kukin menee Istunnoissa vietetty aika, korruptiolounaat ja kaikki olisi helppo seurata.
Eikö riitä, että polttoaine nousee taas bensan kohdalla +7,5 senttiä, diesel vielä enemmän?
Minun ei mitään seurantalaitetta ota!
Tällaiset paikantimethan voisi laittaa myös kansanedustajiin itseensä, niin voidaan sitten vaikka netissä liveseurata missä kukin menee Istunnoissa vietetty aika, korruptiolounaat ja kaikki olisi helppo seurata.
Eikö riitä, että polttoaine nousee taas bensan kohdalla +7,5 senttiä, diesel vielä enemmän?
Minun ei mitään seurantalaitetta ota!
Saab 900S 2.3 vm1998
Re: Vihreät taas vauhdissa
Erään tietävän väitteen mukaan, minkä nyt muistan siitä, Vihreiden politiikassa ei ole selkeää linjaa ja jos on jossain, niin se ei ole edes erityisen toimiva. Olen myös itse samoilla linjoilla.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Vihreät taas vauhdissa
juhokare kirjoitti:Erään tietävän väitteen mukaan, minkä nyt muistan siitä, Vihreiden politiikassa ei ole selkeää linjaa ja jos on jossain, niin se ei ole edes erityisen toimiva. Olen myös itse samoilla linjoilla.
Off-topiccina kommentoin sen verran, että ainakin itselleni Vihreät ei enää oikeastaan edes tunnu erityisen ympäristöpuolueelta. Puolue on enemmänkin ollut otsikoissa ajamassa erilaisia seksuaalivähemmistöjen ja maahanmuuttajien asioita näkyvästikkin. Nuo parit ydinvoimaluvat menivät ihan kivasti omalla hallituskaudellaan.
Vähän harmi sinänsä, itse kannatan ehdottomasti ympäristön huomioimasta aina kun se on jollain tavoin mahdollista ja järkevää. Mutta vastustan ehdottomasti ympäristön varjolla tehtäviä toimia, joiden todellinen tarkoitus ei liity ympäristöön mitenkään.
Saab 900S 2.3 vm1998
Re: Vihreät taas vauhdissa
Johan tätä paskaa yritettiin viime talvena esittää ja tietosuojavaltuutettu tyrmäsi asian.
Ja onhan tuo nyt ihan selvästi perustuslain vastaista ruveta kyttäämään miten, missä ja milloin ihminen liikkuu.
Ja onhan tuo nyt ihan selvästi perustuslain vastaista ruveta kyttäämään miten, missä ja milloin ihminen liikkuu.
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtm ... iseurannanSuomen perustuslaki kirjoitti: 10 §
Yksityiselämän suoja
Jokaisen yksityiselämä, kunnia ja kotirauha on turvattu. Henkilötietojen suojasta säädetään tarkemmin lailla.
Kirjeen, puhelun ja muun luottamuksellisen viestin salaisuus on loukkaamaton.
Lailla voidaan säätää perusoikeuksien turvaamiseksi tai rikosten selvittämiseksi välttämättömistä kotirauhan piiriin ulottuvista toimenpiteistä. Lailla voidaan säätää lisäksi välttämättömistä rajoituksista viestin salaisuuteen yksilön tai yhteiskunnan turvallisuutta taikka kotirauhaa vaarantavien rikosten tutkinnassa, oikeudenkäynnissä ja turvallisuustarkastuksessa sekä vapaudenmenetyksen aikana.
Re: Vihreät taas vauhdissa
Offtopicin offtopiccina, jos vihreät aidosti ajaisivat ympäristön asiaa ja haluaisivat vähentää fossiilisia päästöjä, vihreiden kuuluisi olla kaikkein kiihkeimpiä ydinvoiman kannattajia.SZalama kirjoitti: Off-topiccina kommentoin sen verran, että ainakin itselleni Vihreät ei enää oikeastaan edes tunnu erityisen ympäristöpuolueelta. Puolue on enemmänkin ollut otsikoissa ajamassa erilaisia seksuaalivähemmistöjen ja maahanmuuttajien asioita näkyvästikkin. Nuo parit ydinvoimaluvat menivät ihan kivasti omalla hallituskaudellaan.
Mutta koska ydinvoiman vastustaminen kuuluu vihreiden perinteisiin (ajalta jolloin maakaasua pidettiin käytännössä päästöttömänä, koska se tuottaa palaessaan vain vesihöyryä ja hiilidioksidia) ja koska perinne on nähtävästi tärkeämpää kuin looginen ajattelu, vihreät vastustavat ydinvoimaa vielä tänä päivänäkin.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Vihreät taas vauhdissa
http://yyyy.puheenvuoro.uusisuomi.fi/75 ... set-apurit
En ymmärrä vihreiden, enkä vihreiden äänestäjien järjenjuoksua. Tuo artikkeli kuvaa hyvin sen, että mielikuvituspilvilinnoja osaa kuka tahansa rakentaa, mutta reaalimaailmassa ei kuitenkaan jokainen asia/ajatus toimi mitenkään. Sama pätee myös tuohon GPS seurantaan.
En ymmärrä vihreiden, enkä vihreiden äänestäjien järjenjuoksua. Tuo artikkeli kuvaa hyvin sen, että mielikuvituspilvilinnoja osaa kuka tahansa rakentaa, mutta reaalimaailmassa ei kuitenkaan jokainen asia/ajatus toimi mitenkään. Sama pätee myös tuohon GPS seurantaan.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Vihreät taas vauhdissa
No jo on taas de gröna miettiny järettömiä Kylläpä kuulostaa taas enempi rahan keruulta ja kansalaisten yksityisyyden loukkaamiselta kuin ympäristön suojelulta. Tuollainen laite kun pakotetaan jokaisen auton omistaja ostamaan niin siinä on jo 250 miljoonan euron tulo valtiolle, jos laitteen hinnaksi arvioidaan vaatimaton 100 euroo. Seuraavaksi aletaan periä veroa jokaisesta ajamastasi kilometristä (vaikkapa 5 snt/km). Tätä maksua tietysti tarkistettaisi käyttämäsi tien ja kellonajan mukaan (tosin tarkistus tapahtuisi ylöspäin) ja luonnollisesti 1 km/h ylinopeus toisi sinulle vähintäänkin huomautuksen kotiin ja 2 km/h ylityksestä tulisi maksullinen muistutus nopeusrajoituksen törkeästä rikkomisesta.
Juu ei kiitos minulle tällaista maailmaa. Jos tuosta aivopierusta jotain positiivista halutaan hakea, niin saishan tuolla idealla varmasti kotimaisen metalliteollisuuden uuteen nousuun, kun kaikki pajat alkais valmistaa lyijybokseja paikantimen häiriköimiseksi
Juu ei kiitos minulle tällaista maailmaa. Jos tuosta aivopierusta jotain positiivista halutaan hakea, niin saishan tuolla idealla varmasti kotimaisen metalliteollisuuden uuteen nousuun, kun kaikki pajat alkais valmistaa lyijybokseja paikantimen häiriköimiseksi
9-5 Aero -07, ex 9-3 SS -03
Re: Vihreät taas vauhdissa
Eipä taida olla ihan vihreiden keksintö alunperin, esim. ao linkissä kokoomus-keskusta mielipiteitä asian suhteen.
http://rikuosterman.puheenvuoro.uusisuo ... vilaiselta
Oli sitten ideat alunperin kenen tahansa niin samat asiathan on ollut keskusteluissa jo varmaan 90-luvulta asti.
Mitä sakotuspuoleen tulee niin ensimmäinen ongelmahan on ainakin siinä ettei ole mahdollista tunnistaa kuljettajaa.
Näissä keskusteluissa nousee aina esiin ensimmäisenä valvonta ym. riskit. Onhan nykyäänkin kaikenlaisia kameroita ympäriinsä joilla niilläkin pystyttäisiin mittailemaan yksittäisten autojen keskinopeuksia. Mitenkähän monta mahtaa olla tuolla ykköstielläkin ? Eihän niitä toki mihinkään massapostituksiin käytetä (vielä) mutta en olisi niinkään varma etteikö voitaisi käyttää ainakin jonkun vakavampien rikosepäilyjen tutkimiseen.
Entä hyödyt ? Jos olisi käytettävissä paikannustiedot huomattavasta osasta ajoneuvoja ja järjestelmää miten pystyttäisiin hyödyntämään liikennesuunnittelussa ja liikenteen ohjauksessa (valot ym.) ? Ruuhkista varoittaminen automaattisesti, hyvin pienellä viiveellä, ym. ? Onnettomuuden automaattinen ilmoittaminen ym. ? Ja toki melko suuressa osassa onnettomuuksiakin olisi oikeusturvan puolesta hyvä asia että jotain nopeus-ja paikkatietoja olisi tallella ettei asian ratkaisu perustuisi pelkkään tarinointikilpailuun niinkuin nykyään ? Tuossa nyt vain alkua, kyllä niitä hyviä puolia löytyy ehkä paljonkin huonoja enemmän.
http://rikuosterman.puheenvuoro.uusisuo ... vilaiselta
Oli sitten ideat alunperin kenen tahansa niin samat asiathan on ollut keskusteluissa jo varmaan 90-luvulta asti.
Mitä sakotuspuoleen tulee niin ensimmäinen ongelmahan on ainakin siinä ettei ole mahdollista tunnistaa kuljettajaa.
Näissä keskusteluissa nousee aina esiin ensimmäisenä valvonta ym. riskit. Onhan nykyäänkin kaikenlaisia kameroita ympäriinsä joilla niilläkin pystyttäisiin mittailemaan yksittäisten autojen keskinopeuksia. Mitenkähän monta mahtaa olla tuolla ykköstielläkin ? Eihän niitä toki mihinkään massapostituksiin käytetä (vielä) mutta en olisi niinkään varma etteikö voitaisi käyttää ainakin jonkun vakavampien rikosepäilyjen tutkimiseen.
Entä hyödyt ? Jos olisi käytettävissä paikannustiedot huomattavasta osasta ajoneuvoja ja järjestelmää miten pystyttäisiin hyödyntämään liikennesuunnittelussa ja liikenteen ohjauksessa (valot ym.) ? Ruuhkista varoittaminen automaattisesti, hyvin pienellä viiveellä, ym. ? Onnettomuuden automaattinen ilmoittaminen ym. ? Ja toki melko suuressa osassa onnettomuuksiakin olisi oikeusturvan puolesta hyvä asia että jotain nopeus-ja paikkatietoja olisi tallella ettei asian ratkaisu perustuisi pelkkään tarinointikilpailuun niinkuin nykyään ? Tuossa nyt vain alkua, kyllä niitä hyviä puolia löytyy ehkä paljonkin huonoja enemmän.
Re: Vihreät taas vauhdissa
Elikkä turvallisuutta lisää tuolla valvonnalla..
Mitenkäs se Franklin jo sanoikaan:
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
Mitenkäs se Franklin jo sanoikaan:
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Re: Vihreät taas vauhdissa
Hollannissahan piti siirtyä tänä vuonna GPS-perustaiseen liikenteen verotukseen, mutta kiistanalaisesta hankkeesta luovuttiin helmikuussa. Hollantia osaavat voivat kaivella syitä netistä, mutta yhtenä syynä on mainittu kustannukset eli järjestelmä ei olisi tuottanut edes omia ylläpitokustannuksiaan, perustamiskustannuksista puhumattakaan. Sama kustannusvaikutushan taisi olla Tukholman tietullikokeilun lopettamisen taustalla, vaikka siellä oltiin liikkeellä kevyemmällä ratkaisulla.