SRS
Re: SRS
Pelaako töötti?
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: SRS
Ilmeni tuossa eilen ilmeisestikin samaa vikaa, täysin yllättäin ja pyytämättä. Osaisitkos kertoa mistä toi boksi tarkalleen ottaen löytyy, eli mitää pitää purkaa ensin? Joku taisi aikaisemmin jo mainita, että se olisi jossain jalkatilojen välissä keskikonsolin takana? Mihin ja minkä kokoinen vastus siihen kylkeen pitäisi kolvata?Red Dragon kirjoitti:Vastus boxin viereen kiinni. SRS-valo sammui.
Kuulemma yleinen vika -94 tonnareissa.
2008 9-5 SportCombi 2,3t BioPower
(Ollut aiemmin myös 96,99,9000,9-3 ja 2x 9-5)
(Ollut aiemmin myös 96,99,9000,9-3 ja 2x 9-5)
Re: SRS
Ja vielä edelliseen liittyen, osaako joku kertoa missä '94 mallisen vikalogi osattaisiin edullisesti nollata (ja vaikkapa lukea ne kooditkin samalla) Tampereen seudulla? Tampereen Autosähkössä ei oltu varmoja onnistuuko ja Autokorjaamo Hilvonen & Salmisella ei ollut sopivaa laitetta, eli onko Metro-Auto lähes ainoa vaihtoehto tälle?
2008 9-5 SportCombi 2,3t BioPower
(Ollut aiemmin myös 96,99,9000,9-3 ja 2x 9-5)
(Ollut aiemmin myös 96,99,9000,9-3 ja 2x 9-5)
Re: SRS
Ite kävin Lielahden Metroautossa nollaamassa koodin ISATilla. Tosin varsinaista koodia ei löytynyt, mutta toisen kerran jälkeen vaihtui akku eikä ole tullut enää vikaa takaisin.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: SRS
Hankittu tilalle toinen rattispiraali. Otin vanhan irti ja mittailin, ei näyttäisi olevan vikaa.
Laitan kuitenkin varaosan tilalle.
SRS-boksin maadoitusliitintä hiukan putsailin kun senkin liitin oli irti.
Mitähän muuta tosta nyt sitten voisi vielä tarkastaa? Voiko etulokareiden törmäysantureita mittailla jotenkin? Sellaisetkin olisi varalla, tosin mistä niidenkään kuntoa tietää.
Miten tarkistetaan turvavyönkiristimet?
Varaosiksi hankin myös toisen srs-boksin. Autossa olevassa on numero 4176368. Varaboksissaon numero 5043799, mahtaako käydä tilalle?
Molempien pitäisi käsitykseni mukaan olla M1994 autoista, mutta silti eri numerot.
Jostain luin, että vikavalo sammuisi itsestään aikanaan jos vika vaan on poistunut. Oliko joku 30 käynnistystä tjsp, mahtaako pitää paikkaansa tämä tieto?
Puuh, paalihin koko rakkine kohta
Laitan kuitenkin varaosan tilalle.
SRS-boksin maadoitusliitintä hiukan putsailin kun senkin liitin oli irti.
Mitähän muuta tosta nyt sitten voisi vielä tarkastaa? Voiko etulokareiden törmäysantureita mittailla jotenkin? Sellaisetkin olisi varalla, tosin mistä niidenkään kuntoa tietää.
Miten tarkistetaan turvavyönkiristimet?
Varaosiksi hankin myös toisen srs-boksin. Autossa olevassa on numero 4176368. Varaboksissaon numero 5043799, mahtaako käydä tilalle?
Molempien pitäisi käsitykseni mukaan olla M1994 autoista, mutta silti eri numerot.
Jostain luin, että vikavalo sammuisi itsestään aikanaan jos vika vaan on poistunut. Oliko joku 30 käynnistystä tjsp, mahtaako pitää paikkaansa tämä tieto?
Puuh, paalihin koko rakkine kohta
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: SRS
Kyseinen liitin on ajoneston liitäntä, joka kertoo sille onko auto manuaali, automaatti jne. Ei liity millään tavalla SRS:sään.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: SRS
Ok.
Poistin turhan kuvalinkin, kun ei kerran ole SRS-mööpeleitä.
Nyt on spiraali vaihdettu, mittailtu etulokareiden anturit. Oikean anturin mittailin akvaarioon asti.
Netistä löysin ranskankielisen korjaamokäsikirjan. Se mitä siitä ymmärsin, niin noi olisi kuitenkin kunnossa.
Miten tiedän onko turvavyönkiristimet ok? Näkeekö niistä jotenkin onko se räjähtänyt tms.
Koitin kurkkailla ton kotelon raosta, mutten oikein saanut B-pilarin verhousta edes auki.
Tämä nyt tuli mieleeni, kun joskus viikkoja ennen kun srs-valo syttyi kuului auton käynnistyttyä kaksi pamausta, pieni väli oli välissä. Jotenkin ajattelin, että ampui putkeen kun auto oli ollut kauan seisoksissa. Vai menikö noi kiristinpaukut sitten kuitenkin
Poistin turhan kuvalinkin, kun ei kerran ole SRS-mööpeleitä.
Nyt on spiraali vaihdettu, mittailtu etulokareiden anturit. Oikean anturin mittailin akvaarioon asti.
Netistä löysin ranskankielisen korjaamokäsikirjan. Se mitä siitä ymmärsin, niin noi olisi kuitenkin kunnossa.
Miten tiedän onko turvavyönkiristimet ok? Näkeekö niistä jotenkin onko se räjähtänyt tms.
Koitin kurkkailla ton kotelon raosta, mutten oikein saanut B-pilarin verhousta edes auki.
Tämä nyt tuli mieleeni, kun joskus viikkoja ennen kun srs-valo syttyi kuului auton käynnistyttyä kaksi pamausta, pieni väli oli välissä. Jotenkin ajattelin, että ampui putkeen kun auto oli ollut kauan seisoksissa. Vai menikö noi kiristinpaukut sitten kuitenkin
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: SRS
Onkos tuo se SRS boksi ja mihin väliin se vertailuvastus tulisi kolvata?
2008 9-5 SportCombi 2,3t BioPower
(Ollut aiemmin myös 96,99,9000,9-3 ja 2x 9-5)
(Ollut aiemmin myös 96,99,9000,9-3 ja 2x 9-5)
Re: SRS
^
tuo on SRS-boksi. Vastuksen osalta en osaa auttaa, viisaammat kertovat varmasti.
-------------------------
Nyt on vikakoodi(t) luettu Autojalosella:
25321 tilapäinen, vasen etutunnistin, katkos (airbag). Nollauksen jälkeen vika poistui ja SRS-valo sammui.
Onnistui tuossa M1994:ssä TECH:llä, vihreästä liittimestä apparin penkin alapuolelta.
Saapa nähdä pysyykö tuo anturivika poissa. Vara-anturit on kyllä hommattu.
tuo on SRS-boksi. Vastuksen osalta en osaa auttaa, viisaammat kertovat varmasti.
-------------------------
Nyt on vikakoodi(t) luettu Autojalosella:
25321 tilapäinen, vasen etutunnistin, katkos (airbag). Nollauksen jälkeen vika poistui ja SRS-valo sammui.
Onnistui tuossa M1994:ssä TECH:llä, vihreästä liittimestä apparin penkin alapuolelta.
Saapa nähdä pysyykö tuo anturivika poissa. Vara-anturit on kyllä hommattu.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: SRS
Omat seikkailut SRS-valon ihmeellisessä maailmassa on taas hetkeksi ohi. Loppujen lopuksi kävin Lielahden Metro-Autolla kuittaamassa valon, jonka syttymissyyksi kerrottiin kosketushäiriö repsikan airbagissä (mitä autossa ei siis ole). Valo ei kuittauksen jälkeen enää syttynyt, joten lienee ollut tilapäinen häiriö. Kuittaus maksoi 55€, eli ei ilmaista sitten kuitenkaan. Aikaa meni ehkä 10 min ja asentaja oli oikeinkin asiallisen oloinen kaveri.
Tätä ennenhän olin käynyt jo eri paikassa saamassa vian syyksi rattispiraalin, mikä löytyi purkuosana johonkin neljäänkymppiin. Vaihto oli yllättävänkin helppo homma tehdä itse. Samassa paikassa valoa ei vaan saatukaan sitten kuitenkaan enää kuitattua, vaan epäilivät koko boksin hajonneen. kehoitti kuitenkin kysymään vielä toisestakin paikasta tuomiota, mikä oli kyllä ihan hyvä.
Homma on nyt kuitenkin hoidettu ja valokaan ei pala. Että ei kun seuraava katsastusta odotellessa.
Tätä ennenhän olin käynyt jo eri paikassa saamassa vian syyksi rattispiraalin, mikä löytyi purkuosana johonkin neljäänkymppiin. Vaihto oli yllättävänkin helppo homma tehdä itse. Samassa paikassa valoa ei vaan saatukaan sitten kuitenkaan enää kuitattua, vaan epäilivät koko boksin hajonneen. kehoitti kuitenkin kysymään vielä toisestakin paikasta tuomiota, mikä oli kyllä ihan hyvä.
Homma on nyt kuitenkin hoidettu ja valokaan ei pala. Että ei kun seuraava katsastusta odotellessa.
2008 9-5 SportCombi 2,3t BioPower
(Ollut aiemmin myös 96,99,9000,9-3 ja 2x 9-5)
(Ollut aiemmin myös 96,99,9000,9-3 ja 2x 9-5)
Re: SRS
[quote="j_ran"]Onkos tuo se SRS boksi ja mihin väliin se vertailuvastus tulisi kolvata?
Jouduitko poistamaan etuistuimen ja/tai leikkaamaan puukolla maton pois SRS -boxin päältä ?
Mulla on mailimittarilla varustettu vuosimalli 1991, ja näyttäisi siltä että koko takajalkatilan matto on irrotettava tai sitten leikeltävä se pienempinä paloina pois, jos mielii saada boxin näkyviin.
Vai löytyisikö vanhemmassa vuosimallissa boxi jostain muualta, kuin keskikonsolin takapuolelta ?
Kellojousen (kosketuskierukan) mittasin yleismittarin "piipparialueella", vastus oli noin nolla ohmia, mutta en hoksannut pyöritellä kierukkaa mittauksen aikana.
Etulamppujen takaa löysin SRS -anturit, joiden kahden ruuvin irrotus vaatisi reikäpää torx -avaimen. Mittasin kolmenapaisen kullatun liittimen keskimmäisen kontaktin resistanssin yleismittarin 20k alueella, vastuslukema oli 10kohm molempiin reunaliittimiin päin.
Reunimmaisten liittimien välinen resistanssi oli piippari-alueella noin nolla ohmia.
Pitkät ajovalot eivät enää toimi, olisikohan valonvaihtoviiksi saanut vähän osumaa kun revin ratin ja nopeusmittarin välissä olevan muovipaneelin pois ratin ollessa paikoillaan ?
Jouduitko poistamaan etuistuimen ja/tai leikkaamaan puukolla maton pois SRS -boxin päältä ?
Mulla on mailimittarilla varustettu vuosimalli 1991, ja näyttäisi siltä että koko takajalkatilan matto on irrotettava tai sitten leikeltävä se pienempinä paloina pois, jos mielii saada boxin näkyviin.
Vai löytyisikö vanhemmassa vuosimallissa boxi jostain muualta, kuin keskikonsolin takapuolelta ?
Kellojousen (kosketuskierukan) mittasin yleismittarin "piipparialueella", vastus oli noin nolla ohmia, mutta en hoksannut pyöritellä kierukkaa mittauksen aikana.
Etulamppujen takaa löysin SRS -anturit, joiden kahden ruuvin irrotus vaatisi reikäpää torx -avaimen. Mittasin kolmenapaisen kullatun liittimen keskimmäisen kontaktin resistanssin yleismittarin 20k alueella, vastuslukema oli 10kohm molempiin reunaliittimiin päin.
Reunimmaisten liittimien välinen resistanssi oli piippari-alueella noin nolla ohmia.
Pitkät ajovalot eivät enää toimi, olisikohan valonvaihtoviiksi saanut vähän osumaa kun revin ratin ja nopeusmittarin välissä olevan muovipaneelin pois ratin ollessa paikoillaan ?
Re: SRS
Itellä korjautu vika valo nollautuksella. Tietysti tiesin vian mistä johtu että jäi päälle. aribagin sulaketta käytin pois paikaltaa, autoo oli jäänyt virrat. tosta sitten jäi päälle.
#5223
Saab 9-5 wagon 2,0t vector -03 stage 1
Saab 9-5 wagon 2,0t vector -03 stage 1