Takajarrupäivitys

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
smantila
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Pe Elo 04, 2006 20:14
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Takajarrupäivitys

Viesti Kirjoittaja smantila »

Vaikuttaako päivitys kovasti jarrutus käytökseen mutkissa, näin yhtäkkiä ajatellen tehokkaammat takajarrut lisäisi yliohjautumista jarrutettaessa vai saako tuota helposti säädettyä?

Toki sitten kun päivitetään etujarrutkin niin tilanne varmaan muuttuu.
9-5 -07, entiset, 9-3 -00, 900i -87, 900S -90.
#4990
J8
"Aero"
Viestit: 372
Liittynyt: La Maalis 10, 2007 19:04
Paikkakunta: Oulu

Re: Takajarrupäivitys

Viesti Kirjoittaja J8 »

smantila kirjoitti:Vaikuttaako päivitys kovasti jarrutus käytökseen mutkissa, näin yhtäkkiä ajatellen tehokkaammat takajarrut lisäisi yliohjautumista jarrutettaessa vai saako tuota helposti säädettyä?

Toki sitten kun päivitetään etujarrutkin niin tilanne varmaan muuttuu.
En ole kovia mutkajarrutuksia testannut, mutta suoralla kyllä tehoeron huomaa :) Yliohjautumista en ole havainnut. Vaikka mulla on nyt (toistaiseksi) takana kehältään isommat jarrut, niin on etujarrut kyllä tehokkaammat. Ja ihan syystäkin koska etujarrujen jarrupalan pinta-ala on isompi ja jarrusatulan mäntä huomattavasti isompi. Sillä silmällä tässä alustaa ja jarruja päivitän, että kehtaisi joskus käydä radalla pyörähtämässä, ja muutenkin on kiva että jarrut pelaa. Eteen haluttaisi jotkut 4-mäntäiset, koska nuo yksimäntäiset painaa niin paljon enemmän sisäpuolen palaa. mutta saas nähä mihin päätyy.
aero t7
"Aero"
Viestit: 413
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 14:35
Paikkakunta: vantaa

Re: Takajarrupäivitys

Viesti Kirjoittaja aero t7 »

J8 kirjoitti:
smantila kirjoitti:Vaikuttaako päivitys kovasti jarrutus käytökseen mutkissa, näin yhtäkkiä ajatellen tehokkaammat takajarrut lisäisi yliohjautumista jarrutettaessa vai saako tuota helposti säädettyä?

Toki sitten kun päivitetään etujarrutkin niin tilanne varmaan muuttuu.
En ole kovia mutkajarrutuksia testannut, mutta suoralla kyllä tehoeron huomaa :) Yliohjautumista en ole havainnut. Vaikka mulla on nyt (toistaiseksi) takana kehältään isommat jarrut, niin on etujarrut kyllä tehokkaammat. Ja ihan syystäkin koska etujarrujen jarrupalan pinta-ala on isompi ja jarrusatulan mäntä huomattavasti isompi. Sillä silmällä tässä alustaa ja jarruja päivitän, että kehtaisi joskus käydä radalla pyörähtämässä, ja muutenkin on kiva että jarrut pelaa. Eteen haluttaisi jotkut 4-mäntäiset, koska nuo yksimäntäiset painaa niin paljon enemmän sisäpuolen palaa. mutta saas nähä mihin päätyy.
http://www.neobrothers.co.uk/brake-upgr ... p-816.html
Tämmöset
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
J8
"Aero"
Viestit: 372
Liittynyt: La Maalis 10, 2007 19:04
Paikkakunta: Oulu

Re: Takajarrupäivitys

Viesti Kirjoittaja J8 »

Ei toiminu tuo linkki, mutta mahtoitkohan tarkoittaa tuota 345mm TurboX -kittiä?
aero t7
"Aero"
Viestit: 413
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 14:35
Paikkakunta: vantaa

Re: Takajarrupäivitys

Viesti Kirjoittaja aero t7 »

Pärkkele ovat juuri uudistaneet näköjään sivunsa, heittää jonnekkin kielletylle
alueelle.
Ei ollut turboX kitti vaan jotkut tyyliin 330mm 4mäntä satuloilla olevat
laikat, mukaan tuli (kaikki?) tarpeellinen mukaanlukien teräspunos letkut.
Hinta 700 jotain..

Lähetä postia ja kysele.
Mä en edes löytänyt tuolta mitään turbox kittiä :lol:
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Vastaa Viestiin