900 16v turbo takaisin ajokuntoon ja viritys

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
matti46
"Tuplakaasari"
Viestit: 99
Liittynyt: To Maalis 05, 2009 14:05

Re: 900 16v turbo takaisin ajokuntoon ja viritys

Viesti Kirjoittaja matti46 »

Mietin tässä tuota 2.1 moottori-ilmansuodatinta että onko kokemuksia onko virtauksiltaan samaaluokkaa tuon 2.0 turbon pöntön kanssa kun se vakio otti välijäähyltä osumaa jonkin verran. En usko että tuolla niin merkitystä on. Ainakin se on isompi ja matalempi. Ei mahtuisi ollenkaan ellen vaihtaisi tonnarin jäähyä keulalle. Onko sen asennukseen muuten ideoita kun niitä on monta tullut nähtyä mutta ikinä keksiny miten se jäähy on esim. ripustettu sinne keulalle.
Saab 9000 CS 2.0T -97
matti46
"Tuplakaasari"
Viestit: 99
Liittynyt: To Maalis 05, 2009 14:05

Re: 900 16v turbo takaisin ajokuntoon ja viritys

Viesti Kirjoittaja matti46 »

Nyt kävi näin että elämän tuulet vei Ouluun ja projekti jäin Vaalan eikä töiltä tietenkään kerkeä väsäilemään mitään peltiremppoja saati että olisi paikka missä rempata. Ajattelin työntää koko komeuden jollekkin pajalle jossa pelti työt saisi teetettyä. Onko ehdotuksia/hyviä kokemuksia Oulun seudulta laadukkaista kolarikorjaamoista ja vastaavista peltipajoista jollaisessa voisi nuo peltiosat ja moottorin puslat/tukemisen ja sun muun teettää. mutterit pystyy kyllä itsekkin pyörittelemäänpaikalleen, mutta nuo peltityöt on itselle ei niin vähänkään eriasia... ainakin silloin kun kysytään laadukasta jälkeä
Saab 9000 CS 2.0T -97
Jorppe
"Viggen"
Viestit: 673
Liittynyt: Ke Tammi 21, 2004 00:07
Paikkakunta: Kajaani

Re: 900 16v turbo takaisin ajokuntoon ja viritys

Viesti Kirjoittaja Jorppe »

Entäs jos vaan nostasit tekniikan tuohon '88 Combiin? Meinaan vaan että pääsiskö kenties helepommalla ja halavemmalla jos ei oikeen oo aikaa eikä paikkaa harrastaa tuota 3d:tä ajokuntoon.
Jäsen #3551

Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
matti46
"Tuplakaasari"
Viestit: 99
Liittynyt: To Maalis 05, 2009 14:05

Re: 900 16v turbo takaisin ajokuntoon ja viritys

Viesti Kirjoittaja matti46 »

Kysehän tuossa laitossa on lähinnä siitä että saa sen keulanpellit oijotettua jollakin pajalla ja laitettua moottorin suoraan. Muut voi paukutella omin avuin kun ehtii. keulan kasaaminen ei loppujen lopuksi kovin iso homma ole varsinkin kun on toinen auto josta suoraan purkaa lamput, syylärit, maskit, puskuri ja sun muut ... kunhan moottori on jossakin kuosissa
Saab 9000 CS 2.0T -97
Vastaa Viestiin