TTiD
Re: TTiD
Ei kai vain ole nuo säätösoftat vähäpäästöisissä turhan tiukilla ja puhdistusväli on kasvatettu maksimiin? -> Herkempi tukkeutumaan? Ihmetystä herättää, jos kesäkelissä matka-ajossa onnistuu tukkimaan suodattimen.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: TTiD
Perstuntumalta sanoisin, että 08 softapäivityksellä polttelee jopa 4 kertaa per tankillinen, ihan näin kesällä.. Tuntuu, että aina 10 km motarin jälkeen valoihin pysähtyessä tärisee ja käynti ja ahtomittari huojuu, eli polttelee..
Re: TTiD
Eipä tarvinnut sitten monta päivää seuraavaa kertaa odottaa. Tänään teki saman jutun eli kesken maantieajon tehot pois ja tuttu "Limited performance"- teksti kehiin. Huomenna sitten toista kertaa tämän viikon aikana pajalle puoli vuotta vanhan auton kanssa prkl. Kieltämättä vähän ovat verenpaineet nyt koholla... Mutta kun takuut on päällä niin tutkikoon huollossa niin pitkään että vika löytyy.pekkatyn kirjoitti:Tuohon ylläolevaan liittyen kävin aamulla huollossa luetuttamassa vikakoodit. Syynä ongelmiin oli kuulemma tukkeutunut hiukkassuodatin! Vähän ihmettelin asiaa koska kyseessä on näinkin uusi auto ja ajoni on 99 % pitkää ja melko reipasta maantieajoa. Sitä paitsi olen olettanut että auto tekee omia aikojaan hiukkassuodattimen regeneroinnin ajon aikana. Tämän olen päätellyt D.T.E.-lukeman tilapäisistä laskuista (about parinsadan kilometrin alenema lukemassa joka sitten palautuu 10-20 min kuluttua) tasaisessa ajossa. Olen ajatellut että regeneroinnin aikana polttoainetta kuluu enemmän mikä aiheuttaa vähäksi aikaa tuon D.T.E.- lukeman laskun.pekkatyn kirjoitti:Tänään sitten meikäläisen TTiD päätti järjestää juhannusyllätyksen ja matkalla Kokkolasta Joensuuhun heitti Limited performance- tekstin ruutuun ja samalla tehot hävisivät. Sammutin auton ja odottelin jonkin aikaa ennen matkan jatkamista mutta loppumatka mentiin sitten puolitehoilla. Nyt illan aikana kun olen ajellut niin joka käynnistyksen yhteydessä tuo herjaa sitä Limited performance- varoitusta mutta tehot tuntuvat palautuneen ennalleen.
Niin ja autohan on peräti 6 kk "vanha" ja mittarissakin jo 20 tkm. Eli näin pitkään selvittiin ilman ongelmia...
Mutta mikä näistä tietää. Seurataan tilannetta ja odotellaan seuraavaa vikailmoitusta...
9-3 SportSedan Linear 1.9 TTiD -11
Re: TTiD
Tuli juuri myityä bensa SC eteenpäin ja nyt olisi dieseliä hakusessa. Yksi TTiD saba olisi kiikarissa vm -08 ajettu alle 100tkm.
Mitenkä on, vieläkö porukka suosittelee ja ostaisi toista samanlaista vai kannattaako siirtyä seuraavaan malliin/merkkiin?
Vähän ku tätä ketjua tullut puolihätäisesti lueskeltua niin pistää vähän miettimään... Saabbi kyllä merkkinä kiinnostaa kaikkein eniten mutta vähän tuntuu olevan diesel-puolella varteen otettavaa tarjontaa budjetin rajoissa eli max 20k€.
Mitenkä on, vieläkö porukka suosittelee ja ostaisi toista samanlaista vai kannattaako siirtyä seuraavaan malliin/merkkiin?
Vähän ku tätä ketjua tullut puolihätäisesti lueskeltua niin pistää vähän miettimään... Saabbi kyllä merkkinä kiinnostaa kaikkein eniten mutta vähän tuntuu olevan diesel-puolella varteen otettavaa tarjontaa budjetin rajoissa eli max 20k€.
#4685
Saab 9-3sc 1.8tA Vector -06 med BSR stage 1
Saab 9-3sc 1.8tA Vector -06 med BSR stage 1
Re: TTiD
jos isompia sisätiloja haluaa niin femma on sitten seuraava, eikä paha kulutus ole TiD femmassakaan, kesäkuussa 6,2 tai 6,3 ... Talvella sitten taas eeberin käytön kanssa yli 7 lukemia (automaatti)
Mutta maku asioita, TTiD'tä en ole koskaan omistanut mutta isot huollot taitaa olla myös 120tkm ja 150tkm?
Mutta maku asioita, TTiD'tä en ole koskaan omistanut mutta isot huollot taitaa olla myös 120tkm ja 150tkm?
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: TTiD
Ehdottomasti voi suositella. Turha sitä on mitään kauhuja maalailla. Huono tuuri ei mallia katso. TTiD koneita on myytynnä paljon ympäri eurooppaa, eikä niissä mitään tyyppiongelmia ole.
Nim. jo toinen TTiD auto kulkineena
Nim. jo toinen TTiD auto kulkineena
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: TTiD
Kolme vuotta on tullu tuolla tittidiillä ajeltua.
Voi tuota suositella muillekin. Voisin itsekin ostaa toisenkin melkein samanlaisen ja se seuraava melkein samanlainen olisi tuo 9-3X TTiD.
Sanoinkin tossa puolileikilläni myyjälle että silloin kun on viimeinen hetki tilata tän nykyisen korimallin 9-3X TTiD niin kertokoon. Minä tilaan itelleni vielä yhden ennen valomerkkiä...
Voi tuota suositella muillekin. Voisin itsekin ostaa toisenkin melkein samanlaisen ja se seuraava melkein samanlainen olisi tuo 9-3X TTiD.
Sanoinkin tossa puolileikilläni myyjälle että silloin kun on viimeinen hetki tilata tän nykyisen korimallin 9-3X TTiD niin kertokoon. Minä tilaan itelleni vielä yhden ennen valomerkkiä...
Re: TTiD
Moro,
Itellä kans -08 ttid baassi alla ollu jo reilu puolisen vuotta, ainoa mikä hiukan siinä häiritsee, ni on tuo ahtauden tuntu. Ku meikäläinen kerkes jo tottumaan ysivitosen avaruuteen.
Mutta muuten omasta mielestä mukava kärry painella menemään työmatkat, joista kertyy kilsoja viikossa tuhannen kilsaa, ilman murheita on saanu painella menemään ja hyvä niin! Toivottua myös jatkossa!
Itellä kans -08 ttid baassi alla ollu jo reilu puolisen vuotta, ainoa mikä hiukan siinä häiritsee, ni on tuo ahtauden tuntu. Ku meikäläinen kerkes jo tottumaan ysivitosen avaruuteen.
Mutta muuten omasta mielestä mukava kärry painella menemään työmatkat, joista kertyy kilsoja viikossa tuhannen kilsaa, ilman murheita on saanu painella menemään ja hyvä niin! Toivottua myös jatkossa!
Saab 9-3 1,9TTiD -08 (Voimaa.com-Unik)
Ex Saab 9-5 3,0TiD V6 -02
Ex Saab 9-5 3,0TiD V6 -02
Re: TTiD
Täällä kans uusi TTid käyttäjä. On se ihan mukavan oloinen peli verattuna vanhaankin(MY07 1.8t Hirsch). Hiukan vaan on ollut jo ongelmiakin(asiasta tuolla alavääntö keskustelussa).
Edellisessä, kun oli Hirwi, kyselenkin heti alkuunsa, jotta millaisia kokemuksia löytyy samaisesta ohjelmasta tässä dieselissä?
Samoi tuon ERG:n huolto kiinnostaa. Just noiden ongelmien takiakin...
Löytyykö jostain hyvät ohjeet, kun minun ohjeissa tuo venttiili oli ihan erinäköinen(vai ropusinko väärän osan irti ) saati WIS:ä?
Edellisessä, kun oli Hirwi, kyselenkin heti alkuunsa, jotta millaisia kokemuksia löytyy samaisesta ohjelmasta tässä dieselissä?
Samoi tuon ERG:n huolto kiinnostaa. Just noiden ongelmien takiakin...
Löytyykö jostain hyvät ohjeet, kun minun ohjeissa tuo venttiili oli ihan erinäköinen(vai ropusinko väärän osan irti ) saati WIS:ä?
Re: TTiD
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: TTiD
Hirwesta ei kokemuksia, mutta kävin Motorbitillä kaivattamassa puuttuneet hepat esiin. Piristyi ihan mukavasti ja vetää paremmin ylös asti. Suurin ero kakkosella, jonka limitteri poistettiin kait kokonaan. Firmasta jäi asiallinen kuva ja softamuutokset käytiin läpi kartan tarkkuudella.Nitzgu kirjoitti:Täällä kans uusi TTid käyttäjä. On se ihan mukavan oloinen peli verattuna vanhaankin(MY07 1.8t Hirsch). Hiukan vaan on ollut jo ongelmiakin(asiasta tuolla alavääntö keskustelussa).
Edellisessä, kun oli Hirwi, kyselenkin heti alkuunsa, jotta millaisia kokemuksia löytyy samaisesta ohjelmasta tässä dieselissä?
Samoi tuon ERG:n huolto kiinnostaa. Just noiden ongelmien takiakin...
Löytyykö jostain hyvät ohjeet, kun minun ohjeissa tuo venttiili oli ihan erinäköinen(vai ropusinko väärän osan irti ) saati WIS:ä?
ERG on ainakin mun tapauksessa toiminut moitteetta. Kerran avattu ja nokea ei nimeksikään. Wis voisi myös löytyä, jos ei verkosta sitten..
93SC TTiD