Ilmastointi ahdistaa!
Ilmastointi ahdistaa!
Moro! tosi
Missä vika? Ilmastointi kytkettynä päälle auto tuntuu laiskalta/ nytkyttää pienellä kieroksilla ajaessa.
Ilmatoiti pois kytkettynä auto toimii ihan normaalisti.
Magneettikytkin narahtaa pahan kuulosesti ilmastoinnin lähtiessä päälle.
Missä vika? Ilmastointi kytkettynä päälle auto tuntuu laiskalta/ nytkyttää pienellä kieroksilla ajaessa.
Ilmatoiti pois kytkettynä auto toimii ihan normaalisti.
Magneettikytkin narahtaa pahan kuulosesti ilmastoinnin lähtiessä päälle.
Re: Ilmastointi ahdistaa!
Mielestäni ei vika vaan ominaisuus. Et kertonut millä moottorilla autosi on, mutta ainakaan oma ei ole varsinainen alavääntö arska ja kaasua saa käyttää reippaasti pienillä kierroksilla etenkin kun ilmastointi on päällä. Myös korkea imuilman lämpötila vaikuttaa näin kesällä tehoa laskevasti.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Ng900 turbolla. Mutta ei se viime kesä nytkytellyt ajossa ollenkaan.
Kuitenkin n.1600-2000 kierroksilla nytkyttää.Eli ei ihan pienet.
Kuitenkin n.1600-2000 kierroksilla nytkyttää.Eli ei ihan pienet.
Onko autosi käyttäytyminen samaa kuin minulla:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=113275
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=113275
9000 CS, 2.0t -97
9-3, 2.0t -02
9-3 Monsterious RC
9000 CS, 2.0t -97
9-3, 2.0t -02
9-3 Monsterious RC
Oisko kylmäaineet vähissä?
Jos luit laittamani linkin, niin omastani huollatin ilmastoinnin ja sieltä puuttui ainoastaan n. 130 g ainetta.karg kirjoitti:Oisko kylmäaineet vähissä?
Vika ei ainakaan minulla parantunut ilmastoinnin huollosta huolimatta.
Tämä ei siis tarkoita ettäkö huolto olisi ollut turha.
9000 CS, 2.0t -97
9-3, 2.0t -02
9-3 Monsterious RC
9000 CS, 2.0t -97
9-3, 2.0t -02
9-3 Monsterious RC
Vika on juuri samanlainen kun antamasassi linkissä oli.
Olen huollattanut ilmastoinnin viikkosit. Kylmä ainetta puutui vain 80g.
Vika on edelleen olemassa. Econ päällä toimii kuin unelma, mut automaatilla ei mitenkään. Oireet alkaa sillon kun kone on täysin lämmin.
Olen huollattanut ilmastoinnin viikkosit. Kylmä ainetta puutui vain 80g.
Vika on edelleen olemassa. Econ päällä toimii kuin unelma, mut automaatilla ei mitenkään. Oireet alkaa sillon kun kone on täysin lämmin.
Itsekin olen huomannut, että näillä lähemmäs 30 asteen helteillä (verrattuna alle 25C lämpötilat) auto tuntuu kyllä alakierroksilla huomattavasti laiskemmalta. Mitään nykytyksiä ei kyllä ole. Econ päällä en ole kokeillut, kun en tykkää hikoilla.
Mutta päättelin, että juurikin tuo ilmastoinnin kuormitus + vakio coolerin "riittämätön" teho on syypäänä tähän. Kyllähän tuo ilmastoinnin teho on loppujen lopuksi useita kilowatteja, joten eipä ihme, että sen huomaa ajossa. Etenkin pitkään kaupungissa rullatessa ton huomaa. Kovemmassa vauhdissa coolerille sitten virtaa enemmän ilmaa, ja imulämmötkin pysyy kaiketi alempana. Jopa vaimoni on tämän ilmiön huomannut motarin rampiin kiihdyttäessä. Sanoin vain, että laita vaihteisto sportille niin ei tarvi survoa pedaalia niin syvään

Mutta päättelin, että juurikin tuo ilmastoinnin kuormitus + vakio coolerin "riittämätön" teho on syypäänä tähän. Kyllähän tuo ilmastoinnin teho on loppujen lopuksi useita kilowatteja, joten eipä ihme, että sen huomaa ajossa. Etenkin pitkään kaupungissa rullatessa ton huomaa. Kovemmassa vauhdissa coolerille sitten virtaa enemmän ilmaa, ja imulämmötkin pysyy kaiketi alempana. Jopa vaimoni on tämän ilmiön huomannut motarin rampiin kiihdyttäessä. Sanoin vain, että laita vaihteisto sportille niin ei tarvi survoa pedaalia niin syvään

2010 9-3 SC TiD Vector A6
Krooninen saabismi kulkee suvussa!
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster"
Krooninen saabismi kulkee suvussa!
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster"
Itsellä oli tuossa kolmosessa samat oireet, aina kun kompura lähti päälle, tuntui kuin auto olis jarruttanut. Kuumalla ilmalla kuului tyhjäkäynnillä sellainen kumea jurina kun kompura lähti päälle.
Tein ilmastoinnin huollon, kylmäainetta oli 750gr ja 770 gr sinne laitoin, oireet samat. Vähensin kylmäaineen 600 grammaan ja ilmastointi alkoi toimimaan täydellisesti! Olisko sitten kompura väljä vai eikö sieltä saa kaikkia kaikkia aineita huollossa pois, mutta kannattaa varmaan kokeilla muittenkin jos nuita oireita on, tai tulee huollon jälkeen.
Terve ilmastointihan ei kyllä ajossa paljon tunnu, mutta helteet vie kyllä tuntuvasti moottoritehoja, ainakin tuossa tuossa femmassa.
Tein ilmastoinnin huollon, kylmäainetta oli 750gr ja 770 gr sinne laitoin, oireet samat. Vähensin kylmäaineen 600 grammaan ja ilmastointi alkoi toimimaan täydellisesti! Olisko sitten kompura väljä vai eikö sieltä saa kaikkia kaikkia aineita huollossa pois, mutta kannattaa varmaan kokeilla muittenkin jos nuita oireita on, tai tulee huollon jälkeen.
Terve ilmastointihan ei kyllä ajossa paljon tunnu, mutta helteet vie kyllä tuntuvasti moottoritehoja, ainakin tuossa tuossa femmassa.
9-5 SE -98 2,3t autom. BioPower
Pontiac Firebird Trans Am -91 T-Top LT1+4L60E
9-5 SE -98 2,3t autom. BioPower
Pontiac Firebird Trans Am -91 T-Top LT1+4L60E
Tässä yksi mahdollinen syy, jonka puolituttu mies antoi:
"Terve,
minulla oli autossa samankaltaisia oireita, hävisivät myös välillä.
Lopulta syyksi paljastui ilmastointikompuran kytkimenlaakeri.
Ei kompuran vaan kytkimen. Lopulta hajosi lopullisesti!"
Eli tämäkin kannattaa ottaa huomioon.
Itse tiedän sitten syyn, jos se vika ilmenee uudelleen.
Muistattehan, että voitte helpottaa ilmastoinnin kuormitusta pitämällä sisäilmankierron päällä. Eipähän ilmastoinnin tarvitse tehdä niin paljon töitä kuumimmilla keleillä.
Autokaan ei huurru sillä sehän kuivattaa ilman!
"Terve,
minulla oli autossa samankaltaisia oireita, hävisivät myös välillä.
Lopulta syyksi paljastui ilmastointikompuran kytkimenlaakeri.
Ei kompuran vaan kytkimen. Lopulta hajosi lopullisesti!"
Eli tämäkin kannattaa ottaa huomioon.
Itse tiedän sitten syyn, jos se vika ilmenee uudelleen.
Muistattehan, että voitte helpottaa ilmastoinnin kuormitusta pitämällä sisäilmankierron päällä. Eipähän ilmastoinnin tarvitse tehdä niin paljon töitä kuumimmilla keleillä.
Autokaan ei huurru sillä sehän kuivattaa ilman!
9000 CS, 2.0t -97
9-3, 2.0t -02
9-3 Monsterious RC
9000 CS, 2.0t -97
9-3, 2.0t -02
9-3 Monsterious RC