Kertokaahan nyt mitä saatanan letkuja sieltä pitää/kannattaa vaihtaa? Siellä kun useempi letku näyttää olevan konehuoneessa.
Miltä laitteelta lähtevät ja tulevat esim.
Peesaan edellistä, vaikka itse olenkin laiska vaihtamaan mitään ennenkuin on ihan pakko. Aikaa myöten ne kaikki hapertuvat ja sitten syttyy se helikopteri mittaristossa. Esim mulla teki niin viime kesänä se bybassilta lähtevä letku. Sen reissun hinnalla, vaikkei kallis ollutkaan olisin saanut noin 6,7 metriä letkua kun nyt sain vaan vikakoodien nollauksen ja sen yhden pätkän. Lisäksi mulla meni aikaa paljon enemmän kuin siihen että olisin vaihtanut ne kaikki kerralla. Vaihtotyö on helppo koska minäkin sen pystyn tekemään, vedät ja painat paikalleen.
Siellä on myös niitä pikkuisia takaiskuventtiileitäkin joita kannattaa joskus katsella sillä silmällä. Eivät maksa paljon mutta toimimattomuudessaan voivat olla ikäviä kavereita.
Aloitteleppa vaikka siitä letkusta ja sitten siitä läppäkotelon maisemista jatkaen. Niitä letkuja kun vähän sormeilee ja puristelee niin aikanopeasti näkee mikä on vaihtokunnossa. Hätätilanteessa vedä huonon paikan päälle jesaria jos et saa mistään sitä letkua.
(ex => 99 GL (ex petro) -80, 900 GL -81, 9000i -88, 900 GL -87, 9-3 ss 2.0t A -03, 9-5 wagon 2.0t A -02), 9-3 SC 1.8t A -08, 900S 2,0t -97
ilra kirjoitti:Peesaan edellistä, vaikka itse olenkin laiska vaihtamaan mitään ennenkuin on ihan pakko. Aikaa myöten ne kaikki hapertuvat ja sitten syttyy se helikopteri mittaristossa. Esim mulla teki niin viime kesänä se bybassilta lähtevä letku. Sen reissun hinnalla, vaikkei kallis ollutkaan olisin saanut noin 6,7 metriä letkua kun nyt sain vaan vikakoodien nollauksen ja sen yhden pätkän. Lisäksi mulla meni aikaa paljon enemmän kuin siihen että olisin vaihtanut ne kaikki kerralla. Vaihtotyö on helppo koska minäkin sen pystyn tekemään, vedät ja painat paikalleen.
Siellä on myös niitä pikkuisia takaiskuventtiileitäkin joita kannattaa joskus katsella sillä silmällä. Eivät maksa paljon mutta toimimattomuudessaan voivat olla ikäviä kavereita.
Aloitteleppa vaikka siitä letkusta ja sitten siitä läppäkotelon maisemista jatkaen. Niitä letkuja kun vähän sormeilee ja puristelee niin aikanopeasti näkee mikä on vaihtokunnossa. Hätätilanteessa vedä huonon paikan päälle jesaria jos et saa mistään sitä letkua.
Tattis neuvoista...noita jo puristelinkin eikä mielestäni ollut haperoa...ainakaan yhtä haperoa kuin oma letku mutta voishan nuo vaihtaa...
Takaiskut testasin imemispuhallus tekniikalla...
Parempi vaihtaa nyt.wanhathan ne on ja se on saatanan selvää että joku niistä porsii jossain hevosenperseensuontiellä..
mienkoiv kirjoitti:Kertokaahan nyt mitä saatanan letkuja sieltä pitää/kannattaa vaihtaa?
Näistä on hyvä lähtee. Ensimmäinen on turbon bypassin lenkki, toinen on evap, eli polttoaineen haihtumisenestojärjestelmä. Jos näkyy muita vastaavia letkuja, niin kannattaa vaihdella nekin. Ja näennäisesti ehjän näköinenki letku voi olla aivan haperoa, jolloin sen ilmatiiviys on vessapaperin luokkaa.
Myös takaiskujen tarkastus suotavaa, eli nuo letjujen välissä olevat mollukat, huomioi suunta.