Päivää!
Tulpat (ja sytkäkasetti) ois menossa vaihtoon, alko tuota P1334 -koodia tarjoilemaan.
Ilmeisesti BCPR7ES-11 -tulpat kutosten sijaan?
Auto on maapallon vakioin femma, siis mitn viriä ei löydy ja ajaminen on muutenkin ku sitä kuuluisaa vanhuksen paskalle viemistä...
Kärkiväliksi 1.0-1.1 mm jos ei oo valmiina uudessa tulpassa, tarkistamisen paikka ennen asentamista?
Käytin ETSIä mutta ilmeisesti väärillä hakusanoilla kun en löytäny kiristysmomenttia tulpille, tuntuu meikäläisellä harmittavan usein olevan tapana kiristää " no vielä pari kierrosta että varmasti pysyy" ja seuraavaksi kyselläänki kannen pulttien kiristysmomenttia tmv...
Kiitos!
-petri
Sytytystulppien vaihto 9-5 2.0t -02
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 64
- Liittynyt: La Maalis 29, 2008 17:36
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Sytytystulppien vaihto 9-5 2.0t -02
Oikeat tulpat. 27Nm, itse en ole mittaillut vaan tulppa-avaimella jossa noin 10cm kääntövarsi "sopiva" rannemomentti.
Kannen ohjeet löytyy haulla "jälkikiristys"
Kannen ohjeet löytyy haulla "jälkikiristys"
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 64
- Liittynyt: La Maalis 29, 2008 17:36
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Sytytystulppien vaihto 9-5 2.0t -02
Ok, kiitti infosta!
-petri
-petri
Re: Sytytystulppien vaihto 9-5 2.0t -02
Siinä tulppapaketin kyljessä on kuvallinen ohje, oliko se nyt 3/4 kierrosta siitä kun alkaa ottaa kiinni vai miten, hyvin on pelannu kun on sen mukaan laittanu.
#3272
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 64
- Liittynyt: La Maalis 29, 2008 17:36
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Sytytystulppien vaihto 9-5 2.0t -02
Pola, huomasinkin tulppapaketin kyljessä tuon kuvallisen ohjeen, kiitos infosta!
Saa nyt rauhassa mestat vähän jäähtyä, lämmin/kuuma moottori ja ulkona +30, ehkä viileä juotava ja varjoisa paikka menee autotouhuamisen edelle...
-petri
Saa nyt rauhassa mestat vähän jäähtyä, lämmin/kuuma moottori ja ulkona +30, ehkä viileä juotava ja varjoisa paikka menee autotouhuamisen edelle...
-petri