Saab Aero.
Rakas päiväkirja. Nyt sain säästettyä niin paljon jotta sain Aeron ostaa. Puhelimessa kuulosti hyvältä ja kaksilla renkaillla sekä lohkolämmittimellä ajettukkin vain reippaasti alle kaksisataa. Katsastettu.
Kovin kaukana auto oli ja Rita lupasi lähteä katsomaa. Annoin rahat ja valtuutin tekemään kaupat mikäli on hyvä.
Auto kulki toki kuin naton ohjus ja sitten kotona alkoivat ongelmat. HUOM
Kahdet renkaat toki oli kuten luvattiin, vanteita vain oli yhdet. -800
Lohkoon olin laittavinani autoa pikkupakkasella ja en löytänyt pistoketta. No ei kai kun ei siinä saatana edes ollut lohkolämmitintä. -350
Sitten saatana tuli konttorilta lappu, että pitää katsastaa, mitä vittua? Katsastus olikin vain maahantulokatsastus. Tietty johonkin saatanan ruotsinkieliselle paskakatsastusasemalle Rita vei sen romun. HYLÄTTY. Jarrulevyt liian ohuet edessä.
Siitä suivaantuneena vein auton korjaamolle ja sanoin, että kaikki levyt ja palat uusia. -400
Sitten siinä samalla huomattiin, että pakoputki on paskana. Uusi. -200
Romu katastettiin ja ajoin sillä saatana melkein 4 työmatkaa. Sitten rupesi savuttamaan.
Lopulta se saatanan tuomiopäivän vehe leikkas kiinni gigantin parkkipaikalla.
Kohta 3 viikkoa ollut kokkolan moottorihiomolla ja turbo paskana. Turbo kun on villi vehe siinä, että se pukkaa öljyt pakoputkeen hajotessaan. Lohko paskana, turbo paskana, kaikki paskana.
Mutta komian näkönen se on siinä pihalla. Korjaus: -2100
Saabismi on sairautta.
Ja tämä tarina on tosi.

Mutta nyt vaimo haluaa ajaa sillä täysiä. Voi Jeesus.
Tämä kirjoitus tulee hieman myöhään. Kone ja turbo on korjattu jo kuukausia sitten. Anteeksi. Mutta jos vaimo häviää lentokentällä kesällä, niin joudun hommata lisää tehoja tuohon tuomiopäivän vehkeeseen. Kuulemma 240 on ihan OK. Mitä teen?