Öljy höyryää
Öljy höyryää
Mistähän johtuu siis ku tuo "korkki" jossa öljytikku on kiinni ni työntää aika paljoki höyryä tai savua aina välillä? ei haise oikein millekkää, ja turbon viereltä höyryilee kans, siellä varmaan tiiviste palanu ainaki? Tekee sitä tietysti vaan ku on saanu enempi kenkää, mut joskus haiskahtaa öljy vaikka ajelis nätisti, og 900 t16 kyseessä.
Re: Öljy höyryää
Nii ja sit semmone tyhmä kysymys et kuuluuko matka-ajossa ahdot olla miinuksella? En noista turbo koneista nii tiedä...
Re: Öljy höyryää
Tuost höyryilystä en tiedä tarkemmi mut vähä vois kuulostaa et huohottais väärää paikkaa mut viisaammat selvittäköön mistä kyse ku ite en moiseen ole törmännyt..
Joo kyl ne miinuksella pitää olla tietysti riippuen tilanteesta mut kyl esim. tuollain normi 80km/h ajossa miinuksella tasasella maastolla ovat.._ZouS_ kirjoitti:Nii ja sit semmone tyhmä kysymys et kuuluuko matka-ajossa ahdot olla miinuksella? En noista turbo koneista nii tiedä...
Osien Myynti = Nouto ja käteinen tai Rahat tilille ja lähetys vastaanottajan laskuun
Re: Öljy höyryää
Yhtämittaista puhinaa, öljysumua tai pakokaasua öljyntäyttökorkista ei kuuluisi tulla tai muuten ohipuhallusta sylintereissä on liiaksi, mutta jos siihen puhallukseen liittyy samanaikaisesti ilmaantuen muistakin moottorin tiivisteistä tapahtuva vuoto, voi parhaimmassa tapauksessa lievimmillään olla kyse huohotusjärjestelmän letkujen ja osien tukkeutumisesta. Halvimmasta liikkeelle eli huohotusjärjestelmän kaikki letkut ja venttiilikopalta haarautuvan pikkuletkun venttiili ensimmäiseksi tarkistukseen, venttiilin kuuluu antaa kaasujen kulkea imusarjalle päin, ei olla tukossa tai päästää painetta venttiilikopalle päin._ZouS_ kirjoitti:Mistähän johtuu siis ku tuo "korkki" jossa öljytikku on kiinni ni työntää aika paljoki höyryä tai savua aina välillä? ei haise oikein millekkää, ja turbon viereltä höyryilee kans,
Maantieajossa tasakaasulla ajettaessa ahtonäyttö näyttää normaalisti alipainetta.
Re: Öljy höyryää
nii joo ja nyt irtos sit kesken matkan tuo huohotus putki tuosta venttiilikopan päältä ja työnti öljyä pihalle aika reippaasti siitä, ja tuosta öljytikun välistä?
lisäks hävis ahdot ja just ku piti bemarin perään lähtee, ahtaa just ja just 0.2...! no kattellaan letkut eka.

Re: Öljy höyryää
Kannattaa uusia nuo kaikki imusarjan kumipuslat, joihin tulee alipaineletkujen muoviholkit.
Ja luonnollisesti se venakopan reunaan tuleva kumitutti.
Ja luonnollisesti se venakopan reunaan tuleva kumitutti.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: Öljy höyryää
Juu nii voi olla helepoin ja aika elämää nähneen näkösiä nuo letkut siellä on, mites voiko tästä johtua myös tuo "check engine" valon syttyminen? ahdot johtu vaan ahtoputken irtoomisestaSuabisti kirjoitti:Kannattaa uusia nuo kaikki imusarjan kumipuslat, joihin tulee alipaineletkujen muoviholkit.
Ja luonnollisesti se venakopan reunaan tuleva kumitutti.