Pariston vaihto avaimeen
-
- "Aero"
- Viestit: 397
- Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Pariston vaihto avaimeen
Vaihdoin juuri paristot molempiin avaimiin.
Oikaisin paperiliittimen, langan d=1mm, laitoin sen ruuvipuristimeen.
Nyt voi pitää avaimesta molemmin käsin, painaa ja vääntää, kunnes kansi
nousee raolleen.
Paristo marmoritiskillä 3,50e/kpl. Ns. Saab-varaosana olisi ollut 12e+risat/kpl!
Oikaisin paperiliittimen, langan d=1mm, laitoin sen ruuvipuristimeen.
Nyt voi pitää avaimesta molemmin käsin, painaa ja vääntää, kunnes kansi
nousee raolleen.
Paristo marmoritiskillä 3,50e/kpl. Ns. Saab-varaosana olisi ollut 12e+risat/kpl!
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
Re: Pariston vaihto avaimeen
Kuinka kauan pidätte pattereita pois ?Loistovinkki! Omakaan avain ei paristonvaihdon jälkeen suostunut yhteistyöhön vaikka miten monesti auki-nappia paineli, mutta pariston uudelleenirroituksen ja neljän painasun jälkeen ei ongelmaa.
Itse hommasin juuri 9-5 wagonin vm. -99 ja ekaks sai vaihtaa patterit molempiin kakukosäätimiin. Sain toimimaan ohjekirjan "neljä painallusta" -menetelmällä, mutta sitten noin tunnin päästä ei kauko-ohjaus toiminutkaan.
Nyt on jo toista päivää renattu pattereita pois ja takaisin ja odoteltu 5min - 4h ilman pattereita jos vaikka siinä ajassa buuttais, mutta kun ei... Patterit on merkkiä Varta
Rupee ajatus loppumaan ja sarvi kasvamaan otsaan.. apuva
Re: Pariston vaihto avaimeen
Viimekesänä tuli hankittua samanlainen auto, kumpikaan kaukosäädin ei pelannut vaikka pattereita kuinka vaihteli, merkkihuollossa sitten selvisi, että ovat mykkiä molemmat.eXladisti kirjoitti:Kuinka kauan pidätte pattereita pois ?Loistovinkki! Omakaan avain ei paristonvaihdon jälkeen suostunut yhteistyöhön vaikka miten monesti auki-nappia paineli, mutta pariston uudelleenirroituksen ja neljän painasun jälkeen ei ongelmaa.
Itse hommasin juuri 9-5 wagonin vm. -99 ja ekaks sai vaihtaa patterit molempiin kakukosäätimiin. Sain toimimaan ohjekirjan "neljä painallusta" -menetelmällä, mutta sitten noin tunnin päästä ei kauko-ohjaus toiminutkaan.
Nyt on jo toista päivää renattu pattereita pois ja takaisin ja odoteltu 5min - 4h ilman pattereita jos vaikka siinä ajassa buuttais, mutta kun ei... Patterit on merkkiä Varta
Rupee ajatus loppumaan ja sarvi kasvamaan otsaan.. apuva
Piti ostaa uusi ja naittaa se huollossa autoon.
Joku niissä näyttää vuosien saatossa kypsyvän, osanneeko joku korjata...
Itse tutkin senverran, että kytkimet ainakin pelasi.
Saab 9-5 2.0 -99 + XYL:n Saab 900S -96
Re: Pariston vaihto avaimeen
Noniin... Tuossa läksin aikaisemmin ajelemaan. Kun kävelin autoa kohti, niin kokeilin taas sitä neljä painallusta, nii ei mitään. Tulin määränpäähän ja ajattelin kokeilla että kokeillaas kaukosäädintä, nii sehän perhana toimi !
Kokeilin monta kertaa avata ja sulkea ovet ja se pelas.. Outoa, mutta mukavaa.
Kokeilin monta kertaa avata ja sulkea ovet ja se pelas.. Outoa, mutta mukavaa.
Saab 9-5 2.3t -99 estate
"Siitä ku vähä ruuvataan..."
"Siitä ku vähä ruuvataan..."
Re: Pariston vaihto avaimeen
Pitää varmaa ottaa yhteyttä johonkin paikalliseen shamaaniin..
Taas lopetti kauko-ohjain toimintansa. Yhtä nopeasti mitä oli alkanutkin toimimaan
Voisko ne molemman olla todellakin pimeänä
Taas lopetti kauko-ohjain toimintansa. Yhtä nopeasti mitä oli alkanutkin toimimaan
Voisko ne molemman olla todellakin pimeänä
Saab 9-5 2.3t -99 estate
"Siitä ku vähä ruuvataan..."
"Siitä ku vähä ruuvataan..."
Re: Pariston vaihto avaimeen
Muistatko yhtään paljonko lysti makso ?Piti ostaa uusi ja naittaa se huollossa autoon.
Saab 9-5 2.3t -99 estate
"Siitä ku vähä ruuvataan..."
"Siitä ku vähä ruuvataan..."
Re: Pariston vaihto avaimeen
Vääränmerkkisessä kaukosäätimen paristopitimen juotokset on olleet useammasta avaimesta murtuneet. Kannattanee tutkia ja tarvittaessa käyttää juotokset sulana.
Re: Pariston vaihto avaimeen
Äkkiseltään ku vilkaisin, nii ehjiltä näytti.
Saab 9-5 2.3t -99 estate
"Siitä ku vähä ruuvataan..."
"Siitä ku vähä ruuvataan..."
-
- "Viggen"
- Viestit: 559
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Re: Pariston vaihto avaimeen
ostin itse 9-5 vm 2002 aeron ja mukana tuli vain yksi avain. Mistä saisi hankittua uuden???
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Pariston vaihto avaimeen
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=140974Lobo_Earthworm kirjoitti:ostin itse 9-5 vm 2002 aeron ja mukana tuli vain yksi avain. Mistä saisi hankittua uuden???
Ei mistään tällähetkellä.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1140
- Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Re: Pariston vaihto avaimeen
Itse olen huomannut, että avaimen aukaisuun ihan ylivoimainen työkalu on korkkiruuvi!
Ruuvin kärjen kun kiertää reikään tietysti niin päin että se kampeaa luukkua aukisuuntaan. Ihan kaikki paksukärkisimmät korkkiruuvit ei toimi.
Lisätään vielä, että en ole tätä itse keksinyt mutten enää muista mistä vinkin sain.
Ruuvin kärjen kun kiertää reikään tietysti niin päin että se kampeaa luukkua aukisuuntaan. Ihan kaikki paksukärkisimmät korkkiruuvit ei toimi.
Lisätään vielä, että en ole tätä itse keksinyt mutten enää muista mistä vinkin sain.
Re: Pariston vaihto avaimeen
Mikä ihmeen patteri teillä on avaimissa kun täytyy tilailla? Itsellä ainakin on perus CR2032, joka on se sama paristo joka löytyy jokaiselta teiltä jolla on pöytäköne. Eli se BIOS (CMOS) paristo. Löytyy miltei joka kaupasta, ja ainakin joka ATK kaupasta.
Itse olen muutamannen avaimen korjaannut asetonilla. Petipaikan kun putsailli etanolilla, niin ei toiminut (liikaa hapettumaa). Sitten toki se kuparipohjan voi vaikka karheuttaa esim. kuulakärkikynäpyyhkärillä (se sininen karheampi pää), jonka jälkeen pesu asetonilla.
Punpulia kun otti vähemmäksi korvapuikosta, niin se mahtu sinne koloon minne paristokin.
Itse olen muutamannen avaimen korjaannut asetonilla. Petipaikan kun putsailli etanolilla, niin ei toiminut (liikaa hapettumaa). Sitten toki se kuparipohjan voi vaikka karheuttaa esim. kuulakärkikynäpyyhkärillä (se sininen karheampi pää), jonka jälkeen pesu asetonilla.
Punpulia kun otti vähemmäksi korvapuikosta, niin se mahtu sinne koloon minne paristokin.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Pariston vaihto avaimeen
Perus CR1632. Ihan normiparisto, mutta jostain syystä ei löydy ainakaan paikallisista marketeista. Erikoisliikkeistä toki löytyy.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Pariston vaihto avaimeen
Itse ainakin hain kyseisen patterin Honkkarista. Hintaa en kylläkään muista, mutta ei se kovin nihkeä ollut ~3€.3J kirjoitti:Perus CR1632. Ihan normiparisto, mutta jostain syystä ei löydy ainakaan paikallisista marketeista. Erikoisliikkeistä toki löytyy.
Saab 9-3 SC -08 Re85
Saab 9-5 Aero -04 Re85
Saab 9-5 Aero -04 Re85
Re: Pariston vaihto avaimeen
Hyvä kun muistutit , muistan ny itsekkin ton vinkin, kyllä se täälä voorumilla oli, oikein kuvan kanssameverkko kirjoitti:Itse olen huomannut, että avaimen aukaisuun ihan ylivoimainen työkalu on korkkiruuvi!
Ruuvin kärjen kun kiertää reikään tietysti niin päin että se kampeaa luukkua aukisuuntaan. Ihan kaikki paksukärkisimmät korkkiruuvit ei toimi.
Lisätään vielä, että en ole tätä itse keksinyt mutten enää muista mistä vinkin sain.
Rupes meinaan just herjaileen tota replacekeybatteria...
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC