saab 900 ng käynnistysongelma

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
lassiter
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Su Kesä 20, 2010 22:04

saab 900 ng käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja lassiter »

2000 km lomareissua takana, Tukholmasta ajettiin suomen lapin kautta Helsinkiin, auto pelitti hyvin koko reissun ajan, mukava oli ajaa, Helsingissä heitettiin auto parkkiin, mutta kun oltiin lähdössä pois niin auto ei startannut, ja haisi palaneen käryä, paikallistettiin haju di boksiin, kone pyörii normaalisti mutta ei edes lupaa startatessa, ikinä ei ole ollut ongelmia käynnistyksen kanssa, voiko di boksi nuin vain mennä rikki, ja meneekö se normaalisti totaalisesti ettei edes lupaa ?

oisko täällä saabisteja uudellamaalla kellä ois ylimäärästä boksia, millä vois testata jos se ois rikki ?

otin vielä di boksin irti ja heitin siihen tulpat kiinni ja katoin tuleeko kipinää, niin ei tule.

nyt ois hyvät neuvot tarpeen! :)
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: saab 900 ng käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Kyllä se palaneen käry sinetöi DI kasetin kärähtäneen. Josko joku paikkakuntalainen saabisti lainaa sen verran varakasettia että voit varmistaa ennen uuden hankintaa
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: saab 900 ng käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja karg »

Jep, meikällä on hajonnu DI-kasetti samalla tavalla yks kaks. Ennen kauppaan menoa ei ollut mitään ongelmaa, kaupasta lähtiessä Saab ei startannut eikä edes luvannut ja DI-kasetti haisi palaneelle. Toisen DI-kasetin kanssa taas alkoi ilmenemään kovaa nykimistä, mutta se ei haissut oudolle. Nyt on sitten jemmassa yksi punainen DI-kasetti, minkä kanssa ilmenee ajoittain P0340-vikakoodi, vaikka kone toimii täysin hyvin. Mitähän seuraavaksi..
lassiter
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Su Kesä 20, 2010 22:04

Re: saab 900 ng käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja lassiter »

käykö tähän esm saab 9000 di boksi ? ja miten se oli kun puhutaan mustasta ja punasesta, mikäs tähän nyt sit käy ja toimii ?

autoa on edellinen omistaja lastuttanut ? missä se sijaitsee ? onko se just tuo di boksi ?
löytyykö noita romiksilta miten hyvin ? oon vähän netistä selaillut, eikä hirveesti näy..
Mitä luulette, oisiko joku kiinnostunut ostamaan koko auton varaosa autoksi täällä suomessa ? vai onko niistä ehkä jo ylitarjontaa ?
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: saab 900 ng käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Käy myös tonnarin punainen DI kasetti, ja yhtä lailla uudempien saabien mustalla kasetilla toimii. Foorumilla on ollut myynnissä ihan äskettäinkin.

Autossa ei ole lastua vaan ECUn ohjelma on päivitetty jolla tehot on muuttuneet. ECU sijaitsee pelkääjän jalkatilassa maton alla pyöräkoteloa vasten.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Vastaa Viestiin