2.8 V6 T lastutus ym.
Re: 2.8 V6 T lastutus ym.
Avarampi putkisto ei todellakaan tarkoita jokatapauksessa tehonnousua. Pakosarjassa, ja putkiston alkupäässä pakokaasu on kuumempaa ja näinollen tarvitsee suuremman tilavuuden tarkoittaen suurempaa halkaisijaa putkessa. Pakokaasujen jäähtyessä tilavuutta tarvitaan vähemmän. Jatkuvuuden lain mukaan jos putken halkaisijaa ei pienennetä loppua kohti kaasujen virtausnopeus putkessa hidastuu (juurikin johtuen pakokaasun jäähtymisen aiheuttamasta tilavuuden muutoksesta). Tämäkin on ns. optimointitehtävä jossa otetaan huomioon nämä seikat. Eli käytännössä pakoputken suurentaminen putkiston loppupäästä on yhtätyhjän kanssa(mikäli ei haeta ääntä autosta...)
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: 2.8 V6 T lastutus ym.
1.8t / 2.0t putkistossa takapönttö on ekana tulppa. Eli 2.5" catbackki on asiaa.
Re: 2.8 V6 T lastutus ym.
Noh tulppa ja tulppa.. jos 150hv vakiosta revitään +60hv/90nm irti niin ei se mielestäni kovin iso tulppa ole. Maptuniltakin saa stage3:sen ilman putkistoa, vaikkei sitä suositella. Ja tiedä sitten, minä en ainakaan autooni pahemmin halua mörinäpörinöitä, se aika oli ja meni.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: 2.8 V6 T lastutus ym.
Nonii, nyt sain tuon Stage 1:n ja täytyy sanoa, että auton käytös muuttui todella radikaalisti. Tuntuu että tehon lisäys olisi ollut isompikin kuin 40hp/90nm. Toivotaan, että pysyy järki kädessä kun Saabilla ajelu muuttui taas astetta hauskemmaksi. Tuntuu, että käsijarru olisi ollut päällä kun tähän asti on ajellut. Nyt lähtee vääntämään ihan raivolla jo 2000rpm + ja vääntää aivan täysin tasaisesti ja yhtä raivokkaasti oikeastaan koko kierrosalueen, mikä yllätti erittäin positiivisesti.
Seuraavaksi ruvetaankin keräämään rahaa nimelliset 3,5k€ Stage 4:een
Seuraavaksi ruvetaankin keräämään rahaa nimelliset 3,5k€ Stage 4:een

9-3 SS 2.8T A -06 Maptun Stage 1