
Itsekään en myönnä, että etanoli olisi aiheuttanut oman konerikkoni, vaikka viitteitä siihen suuntaan onkin.

WIS:iä lueskelin jokin aika sitten ja koetin päästä perille tuon magneettiventtiilin merkityksestä. Sen toisen asennon tarkoitus on ohjata imuputkesta bypassille ylipaine kaasua painettaessa, jotta bypass pysyisi kiinni. Oman järkeilyni mukaan mankun ollessa kytkettynä myös imuputken alipaine kiihdytyksen alkuvaiheessa vaikuttaa bypassiin, eli raottaa sitä jonkin verran, jolloin paineiden nousu hidastuu ja sitä myöten auto vastaa kaasuun hitaammin. Kun mankun ohittaa, bypass pysyy kokonaan kiinni jousen voimalla, kunnes saa avaavan alipaineen suoraan läppäkotelolta.Belvain kirjoitti:Hei,
Kuvittelen että kuuluu jotenkin aiheeseen eli
Netissä on useampiakin artikkeleita T7 koneessa Bypassia ohjaavan venttiilin ohittamisesta. Jonka pitäisi parantaa kaasuun vastaavuutta.
esim. http://www.saab-tuners.com/en/hardware/ ... dification
Elikkäs onko kyseisessä projektissa mitään järkeä?