T16 -84 lähtee huonosti lämpöisenä käyntiin

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
pentu
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Ti Marras 09, 2010 21:17

T16 -84 lähtee huonosti lämpöisenä käyntiin

Viesti Kirjoittaja pentu »

Haulla koittanu kattella,mutta oikein en tunnu löytävän ratkaisua sitä kautta...
Eli -84 vuosimallin T16 ei lähde lämpöisenä käyntiin muuten kuin painamalla kaasua ja siltikin startti on pitkä,jonka jälkeen käy tyhjää hetken raskaasti...kylmänä hörähtää heti käymään kun avaimeen koskee.
Lämpöanturin vaihdoin,mutta sillä ei ollu vaikutusta.
Tulpat ja johdotkin on uudet,vaikka tuskin ne nyt tähän vaivaan vaikuttaa
Voiks toi immu vaikuttaa tuohon hommaan??
og900 T16 -84
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: T16 -84 lähtee huonosti lämpöisenä käyntiin

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

kyllä se immu siihenkin voi vaikuttaa kun kone on tarpeeksi lämmin. koita immun johto irti niin selviää se.
koita myös sillain että laitat virrat pari kertaa pääle ja pois niin että bensapumppu ehtii nostaa paineet kunnolla..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
pentu
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Ti Marras 09, 2010 21:17

Re: T16 -84 lähtee huonosti lämpöisenä käyntiin

Viesti Kirjoittaja pentu »

No kokeillaan käännellä virtoja,mutta mä olin luullu että tossa lh-jetissä lähtee bensapumppu pyöriin vasta startatessa??
Ittelle tuli mieleen,että jos tapahtuukin bensan höyrystymistä lämpöisenä,mutta en tiiä mistä lähtisin moista vaivaa kitkemään...
og900 T16 -84
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: T16 -84 lähtee huonosti lämpöisenä käyntiin

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

no juu, niinhän muuten olikin että lähtee vasta sitten..
sitten pitäisi pumpun relettä melkein ohittaa...
tuota bensan höyrystymistä siis itsekin meinaan, vähän kun joku suutin kusee niin kai se sitä kautta lähtee..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: T16 -84 lähtee huonosti lämpöisenä käyntiin

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Vuotava takaiskuventtiili bensapumpulla tai suutin voi laskea paineet bensalinjasta, tai vika bensapainesäätimessä. Tuossa eilen katsoin, kun omassa 99:ssä on lh-jetin bensakiskossa pysynyt paineet jo yli viikon (kiskoon on asennettu painemittari).
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
pentu
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Ti Marras 09, 2010 21:17

Re: T16 -84 lähtee huonosti lämpöisenä käyntiin

Viesti Kirjoittaja pentu »

Taitaa olla helpoin lähtee siitä liikkeelle että asennan ton painemittarin paikalleen ja kattelen siitä kuinka paineet pysyy...
Onko toi takaisku siinä pumpussa ittessään vai erillinen linjassa jossain??
og900 T16 -84
Vastaa Viestiin