kannattaako ostaa? saab 900 1988.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 106
- Liittynyt: To Loka 08, 2009 13:55
- Paikkakunta: kotka
kannattaako ostaa? saab 900 1988.
Kyseessä siis:
Saab 900 2.0L 4D ruisku 1998 ajettu 330000 km.
ruostetta ovien alareunoissa sekä hieman helmapelleissä.
muuten päältäpäin ihan ok.
onko mitään erikoisempia tyyppivikoja joita
kannattaisi tutkailla ennenkuin tekee päätöksen?
Kone kuulemma toimii hyvin sekä vaihteisto.
Saab 900 2.0L 4D ruisku 1998 ajettu 330000 km.
ruostetta ovien alareunoissa sekä hieman helmapelleissä.
muuten päältäpäin ihan ok.
onko mitään erikoisempia tyyppivikoja joita
kannattaisi tutkailla ennenkuin tekee päätöksen?
Kone kuulemma toimii hyvin sekä vaihteisto.
Jäsen #5236
Saab 900i 1988.
Saab 900i 1988.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: kannattaako ostaa? saab 900 1988.
Edessä alimmaisten tukivarsien kiinnitys, tahtoo ruostua siitä vetoakselitunnelin
alareunasta. ( lika jää pesimään sinne koteloon )
Edessä jousen alimmainen jousi kuppi. ( värjätty punaiseksi )

Takana iskunvaimentimien yläpään kiinnitys.
Bensiinitankin kiinnityspannan kunto.
Onko kansipahvi vaihdettu milloin, pysyykö pakki päällä, meneekö vaihteet rusahtamatta päälle ( etenkin kakkonen )
Takana pyöränkaaren etureuna, nokkapellin takareunat.
Kuumeneeko levyt takana liikaa.
Saako virta avaimen irroitettua ajon aikana. ( ei pitäisi onnistua )
Toimiiko pakkilukko, luistaako laturin hihna ( kannattaa katsoa onko laturi suorassa, vinossa oleva laturi tietää pusla/laturi remonttia )
Ajovalojen kunto ( heijastinpinnat, mutta kai viistokeulaan vielä umpioita saa )
Ja miten lähtee käyntiin kylmänä/kuumana.
Näin aluksi mitä tuli mieleen omasta ex satkusta 900i 4D Sedan 1988.
alareunasta. ( lika jää pesimään sinne koteloon )
Edessä jousen alimmainen jousi kuppi. ( värjätty punaiseksi )

Takana iskunvaimentimien yläpään kiinnitys.
Bensiinitankin kiinnityspannan kunto.
Onko kansipahvi vaihdettu milloin, pysyykö pakki päällä, meneekö vaihteet rusahtamatta päälle ( etenkin kakkonen )
Takana pyöränkaaren etureuna, nokkapellin takareunat.
Kuumeneeko levyt takana liikaa.
Saako virta avaimen irroitettua ajon aikana. ( ei pitäisi onnistua )
Toimiiko pakkilukko, luistaako laturin hihna ( kannattaa katsoa onko laturi suorassa, vinossa oleva laturi tietää pusla/laturi remonttia )
Ajovalojen kunto ( heijastinpinnat, mutta kai viistokeulaan vielä umpioita saa )
Ja miten lähtee käyntiin kylmänä/kuumana.
Näin aluksi mitä tuli mieleen omasta ex satkusta 900i 4D Sedan 1988.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: kannattaako ostaa? saab 900 1988.
ehkä nopea tikun nosto vaihteistosta ja sen öljyn tutkiminen antaa osviittaa onko edes lootaöljyjä koskaan vaihdettu ja onko sitä siellä yleensä
laturista heiluttaen manuaalisesti todetaan kiinnityksen kunto
turvavyöt nykimällä todetaan että nekin toimii myös takapenkiltä. kuten katsastuksessa
öljyvuodot: koeajon jälkeen pahvi auto alle ja nortin mittaisen tinkimisen jälkeen on hyvä vetää pahvi alta ja todeta paljonko jölyä ym mausteita pahviin on tarttunut
laturista heiluttaen manuaalisesti todetaan kiinnityksen kunto
turvavyöt nykimällä todetaan että nekin toimii myös takapenkiltä. kuten katsastuksessa
öljyvuodot: koeajon jälkeen pahvi auto alle ja nortin mittaisen tinkimisen jälkeen on hyvä vetää pahvi alta ja todeta paljonko jölyä ym mausteita pahviin on tarttunut
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: kannattaako ostaa? saab 900 1988.
Hyviä ja yleisiä vikakohtia on edellisissä viesteissä ollut. Kannattaa muistaa kuitenkin, että tämän ikäiset ysisataset on yksilöitä ja suuri osa tyyppivioista voi olla jo tuon 300 tkm ajetussa korjattu...(?) Vetonivelten kumipalkeiden kunto kannattaa tarkistaa, itse en sitä viime syksynä tehnyt ja nivel vaihtoon.
Kilsat ei kerro kaikkea, ikä alkaa jo painaa omaa satkua
vaikkei ruostetta juuri olekaan 140 tkm ajetussa. Tällä hetkellä kuitenkin koko kojetaulu atomeiksi irrotettuna, sillä ryypyn vaijerin vaihdon yhteydessä huomasin repsikan puolen äänieristyksen likomärkyyden eli lämppärin hana siellä vuoti. => glykolin hajua matkustamossa kannattaa koeajolla ensimmäiseksi haistella myös.
Kilsat ei kerro kaikkea, ikä alkaa jo painaa omaa satkua

Saab 900 -88
Re: kannattaako ostaa? saab 900 1988.
Alkaa satkut olla jo sen ikäsiä ja paljon ajettuja että ihan yksilöitä ovat jokainen.
Öljyvuotoakaan ei pahemmin kannata pelästyä, näähän vuotaa aina. En ainakaan yhtään tiivistä og-saabia ole nähnyt, jokainen kuseksii enemmän tai vähemmän.
Tekniikkahan satkuissa kestää, ei sitä normaalilla käytöllä rikki saa.
Voisi sanoa, että korin kunto ratkaisee, kannattaako.
Öljyvuotoakaan ei pahemmin kannata pelästyä, näähän vuotaa aina. En ainakaan yhtään tiivistä og-saabia ole nähnyt, jokainen kuseksii enemmän tai vähemmän.
Tekniikkahan satkuissa kestää, ei sitä normaalilla käytöllä rikki saa.
Voisi sanoa, että korin kunto ratkaisee, kannattaako.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: kannattaako ostaa? saab 900 1988.
mut suurin aisia mikä vaikuttaa siihen, kannattaako ostaa on kumminki hinta! 

Re: kannattaako ostaa? saab 900 1988.
Tyypillisistä ruostepaikoista on tässä mainitsematta ainakin kynnykset/lattiat tunkinkorvakkeiden kohdalta ja etulattia pitkittäispalkkien yhtymäkohdan luota. Samoin takana roiskeläppien takaa ja reaktiotankojen kiinnityskohdat ja takapyöräkotelossa olevan pitkittäispalkin etupää takapenkin selkänojan alakulmien kohdalla.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: kannattaako ostaa? saab 900 1988.
Jos haluat nähdä niin tuu kattomaan mun. Ei ole kolmen vuoden omistuksen aikana tarvinnut lisätä ollenkaan öljyä. Aina se pinta on max-merkin kohdalla... Vaikka ihan varmuudeksi auton ostettuani ostin ison kannun mobilykköstä niin avaamaton pönikkä takakontissa vieläkin pyörii.99 GL kirjoitti:Alkaa satkut olla jo sen ikäsiä ja paljon ajettuja että ihan yksilöitä ovat jokainen.
Öljyvuotoakaan ei pahemmin kannata pelästyä, näähän vuotaa aina. En ainakaan yhtään tiivistä og-saabia ole nähnyt, jokainen kuseksii enemmän tai vähemmän.
Tekniikkahan satkuissa kestää, ei sitä normaalilla käytöllä rikki saa.
Voisi sanoa, että korin kunto ratkaisee, kannattaako.
Re: kannattaako ostaa? saab 900 1988.
Tuommoinen ihme pitäisi kyllä nähdä
Ei sitä öljyä välttämättä tarviikkaan lisätä öljynvaihtovälillä, kun vuoto on luokkaa muutama tippa, mutta silti se sotkee ikävästi pihalaatoituksen. Muistona entisestä satkusta meilläkin on pihalla siellä täällä öljytäpliä

Ei sitä öljyä välttämättä tarviikkaan lisätä öljynvaihtovälillä, kun vuoto on luokkaa muutama tippa, mutta silti se sotkee ikävästi pihalaatoituksen. Muistona entisestä satkusta meilläkin on pihalla siellä täällä öljytäpliä
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11