Saab 99 kaasari asiaa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
aksu_dude
"Kaasari"

Saab 99 kaasari asiaa

Viesti Kirjoittaja aksu_dude »

Elikkä saabissa semmosta kaasarivikaa, että se lotraa bensaa ulos hukkaputkesta. Koitin korjata sen taittamalla kohon siipeä enemmän neulaventtiiliin päin. Olin mittaavinani kirjan mukaset asetukset, kun olin taittanut siiven alemmas, mutta en tiedä onko se aivan tarkalleen. Alakanttiin se on tehdasasetuksista joka tapauksessa, koska kohon siipiä ei oltu taiteltu aiemmin.

No, tulvinta ei siihen vielä loppunut, joten mikä tässä voisi olla ongelma? Kokeilin puhaltamalla, ettei neulaventtiilikään ole väljä. Isäntä teki semmosen patentin, että tukki ruuvilla sen hukkaputken, mikä ei käyntiä ainakaan haitannut, mutta vois sen koittaa oikeanoppisesti korjata, kun se on nyt taas penkissä.

http://imageshack.us/photo/my-images/854/p7210106.jpg/
Siinä näkyy tuo patentinomanen tukos. Sieltä se syyti bensaa aivan helevetisti. Siihen ei ilmeisesti kuulu mitään letkuakaan. Eli joku hukkaputki tosiaan kyseessä?

http://imageshack.us/photo/my-images/707/p7210105.jpg/
Kuitenkin käytiin isännän kanssa purkaan yks 900 saappi, josta löyty kuvanmukanen 175 cd pierburgi. Joten kysymys kuuluu, saako sen sopimaan 99:n jollakin patentilla? Muutama letku siinä on enemmän, jotka menee imusarjaan, mutta muuten se sopii sen oman kurkkunsa kanssa 99:n imusarjaan.
Saab 99 GL 5-speed, -84
myllypa
"Turbo"

Re: Saab 99 kaasari asiaa

Viesti Kirjoittaja myllypa »

Hae vaan suosiolla siihen alkuperäiseen kaasuttimeen uusi neulaventtiili ja säädä bensapinta kohdalleen niin ei tarvitse ruveta tekemään mitään "patentteja" pierburg kaasaria varten jos otat vanhasta neulaventtiilistä sen itse neulan irti niin näet helposti kuinka siihen on kulunut kova kynnys runko osaa vasten...t.jäsen nro 744
Vastaa Viestiin