Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
Ei tässä varmaan enää ostaa toista 9-3 TiD, kun tiedä saako enää varaosia hetken päästä saatika, että ostaako autoa kukaan enää 4v päästä
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1105
- Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
- Paikkakunta: Kajaani
Re: Saabin tulevaisuus II
Saabs produktionsstart framflyttad
Allt tyder nu på att Saabs återstart skjuts fram minst en vecka. Trollhättans terminal AB har informerat sina anställda att arbetet återupptas tidigast vecka 33.
Saabin tuotannon käynnistys siirretty
Kakki viittaa siihen, että tuotannon uudelleen käynnistystä siirretään yhdellä viikolla. Trollhättanin terminal AB on informoinut henkilökuntaansa ja kertonut jotta työt aloitetaan aikaisintaan viikko 33.
Allt tyder nu på att Saabs återstart skjuts fram minst en vecka. Trollhättans terminal AB har informerat sina anställda att arbetet återupptas tidigast vecka 33.
Saabin tuotannon käynnistys siirretty
Kakki viittaa siihen, että tuotannon uudelleen käynnistystä siirretään yhdellä viikolla. Trollhättanin terminal AB on informoinut henkilökuntaansa ja kertonut jotta työt aloitetaan aikaisintaan viikko 33.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Vähän off topic, mutta "joudut" ostamaan TTiD:n, kun yksiturboisia ei enää saaTurbo16 kirjoitti:Ei tässä varmaan enää ostaa toista 9-3 TiD, kun tiedä saako enää varaosia hetken päästä saatika, että ostaako autoa kukaan enää 4v päästä
NG 9-5 2.0 Aero XWD -10
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
Re: Saabin tulevaisuus II
Saabin sähköauto projekti ei ota kesälomaa, kymmenkunta immeistä on touhunnut ja saanut asennetuksi akut ensimmäiseen näistä 70:stä koeautosta, näistä on 5 esisarjan autoa valmiina. Se eka viidestä kiertää saabin testirataa ja ttela oli ollut mukana.
Näissä viidessä ei ole sama kapasiteetti kuin niissä seitsemässäkymmenessä joita tullaan koeajamaan vuoden verran.
Tämän vuoden lopulla pitäisi ensimmäisten esisarja-autojen olla asiakkaiden käytössä saabin halutessa feedbackia näistä esisarja-autoista. Lopullista myyntiin tuloa ei vielä ole mainittu, kunhan nyt ekaks testaavat sen vuoden ajan.
Klikkaa Bildextra kuvaa niin saat lisää kuvia, testi on näyttänyt, että nollasta sataan keritään 9,1 sekunnissa ja toppivauhtia löytyi 150km/t.
Näissä viidessä ei ole sama kapasiteetti kuin niissä seitsemässäkymmenessä joita tullaan koeajamaan vuoden verran.
Tämän vuoden lopulla pitäisi ensimmäisten esisarja-autojen olla asiakkaiden käytössä saabin halutessa feedbackia näistä esisarja-autoista. Lopullista myyntiin tuloa ei vielä ole mainittu, kunhan nyt ekaks testaavat sen vuoden ajan.
Klikkaa Bildextra kuvaa niin saat lisää kuvia, testi on näyttänyt, että nollasta sataan keritään 9,1 sekunnissa ja toppivauhtia löytyi 150km/t.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
No niin taas meni toisin kuin odotettiin:
Taas käännettiin kaikki päälaelleen:
INRIKES Publicerad 21 juli
Stopp på Saab ytterligare fem veckor
Saab Automobiles plan att starta pro-
duktionen den 9 augusti håller inte.
-Vi har ännu inte säkrat de delar som
behövs för att köra i gång tillverk-
ningen, förklarade Saab på torsdagen.
-Problemen är svårare att lösa än de
tror. Det gäller att komma överens
med alla leverantörer, kommenterade
Svenåke Berglie, vd för underleveran-
törernas branschorganisation FKG.
Saabledningen hoppas nu att komma
igång med bilbyggandet "tidigast i
vecka 35", som börjar den 29 augusti,
enligt pressmeddelandet.
Sisämaasta julkaistu 21 heinäkuuta
Saab seisoo vielä 5 viikkoa.
Saab Automobilin suunnitelma käynnistää
tuotanto 9 elokuuta ei pidä kutiansa.
Emme ole varmentaneet niitä osia jotka
tarvitaan tehtaan käynnistykseen kertoi
saab tänään torstaina.
Probleemat ovat vaikeampia ratkaista kuin he
luulevat. Heidän on päästävä sopimukseen
kaikkien alihankkijoiden kanssa, kommentoi
alihankkijoiden lajiorganisaation (FKG) toimitusjohtaja
Svenåke Berglie.
Saabin johto toivoo nyt, että valmistus käynnistyy aikaisintaan
viikko 35 koka alkaa 29 elokuuta.
Tämä lehtitiedoituksen mukaan.
Taas käännettiin kaikki päälaelleen:
INRIKES Publicerad 21 juli
Stopp på Saab ytterligare fem veckor
Saab Automobiles plan att starta pro-
duktionen den 9 augusti håller inte.
-Vi har ännu inte säkrat de delar som
behövs för att köra i gång tillverk-
ningen, förklarade Saab på torsdagen.
-Problemen är svårare att lösa än de
tror. Det gäller att komma överens
med alla leverantörer, kommenterade
Svenåke Berglie, vd för underleveran-
törernas branschorganisation FKG.
Saabledningen hoppas nu att komma
igång med bilbyggandet "tidigast i
vecka 35", som börjar den 29 augusti,
enligt pressmeddelandet.
Sisämaasta julkaistu 21 heinäkuuta
Saab seisoo vielä 5 viikkoa.
Saab Automobilin suunnitelma käynnistää
tuotanto 9 elokuuta ei pidä kutiansa.
Emme ole varmentaneet niitä osia jotka
tarvitaan tehtaan käynnistykseen kertoi
saab tänään torstaina.
Probleemat ovat vaikeampia ratkaista kuin he
luulevat. Heidän on päästävä sopimukseen
kaikkien alihankkijoiden kanssa, kommentoi
alihankkijoiden lajiorganisaation (FKG) toimitusjohtaja
Svenåke Berglie.
Saabin johto toivoo nyt, että valmistus käynnistyy aikaisintaan
viikko 35 koka alkaa 29 elokuuta.
Tämä lehtitiedoituksen mukaan.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Sähköauto on kuolleena syntynyt ajatus(ainakin nykytekniikalla). Mielestäni tälläisiin projekteihin ei tarvitsisi tuhlata rahoja eteenkin kun ne taitavat olla kortilla... Olen mm. ollut tekemisissä eräänmerkkisten jäänhoitokoneiden kanssa ja sähkökäyttöisiin koneisiin joudutaan akkupaketit vaihtamaan keskimäärin 3 vuoden välein, parhaimmat kestävät oikealla latauksella ja käytöllä ehkä 5 vuotta. Voin sanoa että akut eivät ole kovinkaan edullisia... Puhumattakaan siitä, kuinka autot toimivat sanotaanko yli -20 asteen pakkasilla, kuinka lämpöä saadaan, polttomoottorillako ? Ja autolla jonka toimintasäde on alle 500km ei Suomessa, eikä muissakaan pitkien välimatkojen maassa tee yhtään mitään. Huomioon otettava on myös tosiaan akkujen käyttöikä ja niiden kapasiteetin väheneminen, joten toimintasäteet jotka ilmoitetaan ovat todellakin uudelle akulle, entäpä 3 vuoden vanhalle akulle 50km?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Saabin tulevaisuus II
Jep saattaa hyvinkin olla näin?
Mutta nämä akut ovat aivan uuden tyyppisiä näin kerrotaan.
Projektet startade 2009 och har en rad samarbetsparter. Förutom Saab är Innovatum, Electro Engine, Power Circle, Boston-Power och Energimyndigheten delaktiga.
Projekti starttasi 2009 ja sillä on useita yhteistyö kumppaneita. Saabin lisäksi
Innovatum tekniikka firma Trollhättanista, Electro Engine, Power Circle, Boston Power ja Ruotsin Energiavirasto. Joten luulen, että saabin rahoituspanos jää työvoimaan.
Batterierna har en total kapacitet på 35 kilowattimmar. En laddning med vanlig eluttag tar omkring fyra timmar. Vid en snabbladdningsstation tar det mellan 30 och 40 minuter.
Akkujen totaalikapasiteetti on 35 kilowattituntia. Lataus tavallisesta seinäpistokkeesta kestää noin 4 tuntia ja pikalatausasemalla noin 30 - 40 minuuttia.
Useat sanovat, että tästä on hyvä jatkaa, mene sitten ja tiedä?
Mutta nämä akut ovat aivan uuden tyyppisiä näin kerrotaan.
Projektet startade 2009 och har en rad samarbetsparter. Förutom Saab är Innovatum, Electro Engine, Power Circle, Boston-Power och Energimyndigheten delaktiga.
Projekti starttasi 2009 ja sillä on useita yhteistyö kumppaneita. Saabin lisäksi
Innovatum tekniikka firma Trollhättanista, Electro Engine, Power Circle, Boston Power ja Ruotsin Energiavirasto. Joten luulen, että saabin rahoituspanos jää työvoimaan.
Batterierna har en total kapacitet på 35 kilowattimmar. En laddning med vanlig eluttag tar omkring fyra timmar. Vid en snabbladdningsstation tar det mellan 30 och 40 minuter.
Akkujen totaalikapasiteetti on 35 kilowattituntia. Lataus tavallisesta seinäpistokkeesta kestää noin 4 tuntia ja pikalatausasemalla noin 30 - 40 minuuttia.
Useat sanovat, että tästä on hyvä jatkaa, mene sitten ja tiedä?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Pahalta näyttää. Juuri kun saatiin rahat palkan maksuun (edelliseen tekemättömien töiden jaksoon) niin ilmoitetaan että aikaisintaan vasta viiden viikon päästä tuotanto jatkuu. Taitaa loput rahat mennä tuon jakson palkkojen maksuun vai joko henkilökunta on sillä vaihtoehtoisella "ruotsalaistyyppisellä" lomautuksella jolloin ei tarvitse enää palkkoja maksaa?core2 kirjoitti:Saabin johto toivoo nyt, että valmistus käynnistyy aikaisintaan viikko 35
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Re: Saabin tulevaisuus II
Toi tekee sitten "tavallisesta seinäpistokkeesta" (1~, 230V) n. 38 ampeeria ja pikalatauksella n. 228 ampeeria. Tämä siis laskettuna tylysti 100% hyötysuhteella ja olettaen että ajat ovat tyhjästä täyteen. Jos laturit saadaan tosi tosi päteviksi, voi normaalin kansan 3~ -rasiasta onnistua normaalilataus realistisesti, pikalatauksen jäädessä silti melkolailla haaveeksi. Kerrostalopihan lämpötolppapaikka on aika heikkoa kaliiberia tässä bisneksessä .core2 kirjoitti:Akkujen totaalikapasiteetti on 35 kilowattituntia. Lataus tavallisesta seinäpistokkeesta kestää noin 4 tuntia ja pikalatausasemalla noin 30 - 40 minuuttia.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Saabin tulevaisuus II
Taitaa olla sulakkeet polvillaan alta aikayksikön ja sitten puhutaan sähköautojen päästöttömyydestä... jollakinhan se sähkö lataukseekin täytyy tehdä... Ja pikalatausta nuo akut eivät kestä näkeehän sen jo puhelimien akuista ja läppäreiden akuista että maks kestoikä on n. 1 vuotta, maksimissaan 2.. Itselläkin läppäri on vuoden vanha ja akkukäytöllä virrat loppuu tyystin vaikka pitäisi olla vielä 45% virtaa jäljellä..
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Saabin tulevaisuus II
Jos Suomessa kaikkia ajot tehtäisiin sähköautoilla ja ne ladattaisiin sähköverkosta, merkitsisi tämä 7%:n lisäystä sähkön kysyntään nykytasosta. Suomen sähkösiirtoverkko on yksi maailman vakaimmista ja suhteutettuna väkimäärään yksi sähkövälityskyvyltään suurimpia.
Sitten kun vielä mietitään auton akkujen lataamista älykkällä ohjauksella, jolloin akut ladataan silloin kun sähkökysyntä on muuten väheisempää, esim. öisin, saadaan mukavasti lisää säätövoimaa käyttöön. Mahdollista on jopa purkaa aukkuja verkkoon, jos niillä ei ole käyttöä. Kaikki tämä tekniikka on jo olemassa.
Eli kyllä sähköautoissa on järkeä, vaikka ei ne nykyisellään kaikkia ajotarpeita tyydytä.
Sitten kun vielä mietitään auton akkujen lataamista älykkällä ohjauksella, jolloin akut ladataan silloin kun sähkökysyntä on muuten väheisempää, esim. öisin, saadaan mukavasti lisää säätövoimaa käyttöön. Mahdollista on jopa purkaa aukkuja verkkoon, jos niillä ei ole käyttöä. Kaikki tämä tekniikka on jo olemassa.
Eli kyllä sähköautoissa on järkeä, vaikka ei ne nykyisellään kaikkia ajotarpeita tyydytä.
"Hyvä on liian kallista ja halpa liian huonoa"
Re: Saabin tulevaisuus II
Eikä taas pidä ajatella niin että kaikki ajaisivat sähköllä. Omaan käyttöön kakkosautona menisi vallan mainiosti kun kakkosautolla ei käytännössä koskaan ajeta työmatkaa pidemmälle.
Kyllä noitakin joillekúille menee. Lämmöntuotantokaan ei ole ongelma kaikkialla. Ei kaikkia autoja tehdä kaikkien käyttöön.
Kyllä noitakin joillekúille menee. Lämmöntuotantokaan ei ole ongelma kaikkialla. Ei kaikkia autoja tehdä kaikkien käyttöön.
Re: Saabin tulevaisuus II
Niin ja kannattaa huomioida se, että kun lämmität taloasi tällä samalla sähköllä, niin se on todella saatuttavaa ja siitä pitää maksaa päästöveroa. Ja mielellään lisää koko ajan. Autossa se sama sähkö onkin täysin päästötöntäPakari kirjoitti:Taitaa olla sulakkeet polvillaan alta aikayksikön ja sitten puhutaan sähköautojen päästöttömyydestä... jollakinhan se sähkö lataukseekin täytyy tehdä... Ja pikalatausta nuo akut eivät kestä näkeehän sen jo puhelimien akuista ja läppäreiden akuista että maks kestoikä on n. 1 vuotta, maksimissaan 2.. Itselläkin läppäri on vuoden vanha ja akkukäytöllä virrat loppuu tyystin vaikka pitäisi olla vielä 45% virtaa jäljellä..
Re: Saabin tulevaisuus II
Yksi alihankkija:Swepart verktyg on jättänyt konkurssianomuksen Saabin sisaryhtiölle Saab Automobile Tools'ille kertoo Reuters. (TT)
Täällä asia ruotsiksi.
Täällä asia ruotsiksi.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.