Tonnaria ostamassa, tarkistuksen paikat?
Ei ole edes teoriapuolen tietoa, mutta maalaisjärjellä ajatelleen voipi olla hyvin hankalaa koska TCS:ssä on monta erillaista osaa jolla on korvattu normaalin TCS:ttömän osia. Joku hurri ollut vauhdissa.peinu kirjoitti:Eikö tuota systeemiä saa korvattua mitenkään luistonestottomalla elektroniikalla vai onko nuo ASR:n lonkerot niin syvällä?

Ensimmäisenä tulee mieleen kaasuläppäkotelo joka on sähköohjattu TCS versiossa. Se pitää vaihtaa normaaliin vaijeriversioon. Sitten ei tietoa miten erillainen alipainejärjestelmä TCS:ssä on. Lisäksi ABS:llä ja TCS:llä on jonkin asteinen yhteys keskenään koska TCS toimii käsittääkseni ABS jarruilla, KORJATKAA JOS OLEN VÄÄRÄSSÄ ?

Lyhyesti kaikkihan pystytään vaihtamaan ja korjaamaan. Eri asia on miten paljon työtä ja rahaa siihen palaa. Asia on vain näin että TCS osaajia suomessa käsittääkseni saa kivienkin alta etsiä

Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Kyllä TCS:ssä on alipainejärjestelmä koska siinä on 2-sähköohjattua alipaineventtiiliä ja nämä kaikki liitty jotenkin tähän sähköiseen kaasuun ja TCS:ään. Oiskohan minulla kuvaa tästä, katotaampas ... Löytyipäs katsokaapas kaasuläppäkotelon päällä olevaa mustaa rasiaa siihen menee alipaineletku ja vasemmalla yläkulmassa kuvaa näkyy sähköohjattu alipaineventtiili rintapellissä.Mimmi kirjoitti:Jep. TCS käyttää ABS-järjestelmää hyväkseen jarruttaesan pyöriä luistoa estääkseen.
Toisekseen kaasuläppäkotelo on sähköinen ja ILMAN tyhjäkäyntimoottoria/lisäilmaluistia, koska tyhjäkäyntiä ohjataan sähköisellä läpällä.
TCS järjestelmässä ei muistaakseni ole alipainesysteemiä ollenkaan (korjatkaa väärät tietoni).
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Peinu lue tarkkaan seuraava juttu.....
Itse toin autoni Saksasta ja kaikki piti olla hyvin..mutta mutta.
..eräänä kauniina aamuna olin matkalla töihin uudella SAABilla, pysähdyin
liikennevaloihin ja odottelin valon vaihtumista vihreäksi, no niin vaihtuihan
se jalka pois jarrullta ja D pykälään, kaasua...mitä mitä mikä ääni tuo on..( todella kova rytinä ja tärinä kuului konehuoneesta ) ja auto ei liiku mihinkään.
Ja jono perässä kasvaa..ei kun hyppäsin ulos autosta ja rupesin yksin työntämään autoa pois risteyksestä ( ja torvet huusivat takana ) onneksi yksi jenkki pakun kuljettaja tajusi tulla auttamaan työntämisessä.
Vika diagnoosi. Apukuljettajan puoleinen vetoakselin pätkä, toisen pään boorit oli antaneet periksi, vika korjattu uudella akselilla.
Onneksi boorit olivat menneet akselista eikä esim vaihdelaatikon päästä.
Hurraa taas auto pelittää..mutta...mutta...
Taas sama risteys samoissa touhuissa oltiin sinäkin aamuna....valo vaihtuu
mieleeni hiipi ajatus polkaista, ja niinhän minä teinkin voi juma että se hyökkäsi...mikäs nyt..??? nykii mitä tämä on..??
Kojetaulun varoitus valot syttyivät yksitellen ja smmuivat ja syttyivät.........
( SAAB disco ) nykinä ei kun paheni...ja ravistus, ja tehot rupesivat hiipumaan..vilkaisin peiliin..????
Todella älytön harmaa savupilvi peitti koko tien, tässä vaiheessa arvasin
mistä oli kysymys.
Olin oikeassa pahvi rikki.
Ei kun kansi auki ja koneistamoon, siellä kansi oikaistiin ja uudet kumit ja venttiilit hiottiin.
Kansi kiinni ja käyntiin...( eipä lähtenyt ) jaa nyt lähti käypä se kummallisesti..?
Missähän mahtanee olla vika kun ei käy kuin kolmella sylinterillä..?
hmm...hmmm...( ankaraa tutkimista ja miettimistä ) heureka...nyt syy selvisi yksi tulppa oli poikki..ei kun uusi tulppa ja käyntiin, no hyvinhän se käy.
Kyllä elämä on ihanaa kun auto taas toimii, hmmm onpas se likainen taidanpa pestä sen.
No niin tulipas hieno, käydäänpäs kylillä.
No mikäs valo se tuo oikein on...? ANTI LOCK ja mikäs valo se tuo on
( jarrujen varoitusvalo ) ei pe####e.
Varmaankin ABS boksi on mennyt rikki, vai olisiko releet..?
No vaihdetaan boksi ja releet, no niin taas toimii.
Onpas se taas likainen, ei kun pesuun.
......ANTI LOCK ja mikäs valo se tuo on
( jarrujen varoitusvalo ) ei pe####e.
Ei tämä ei voi olla totta...
( purin puoli autoa ja löytyihän se syy...)
ABS boksin liittimen tiiviys oli hiukan kärsinyt, vesi valui suoraan liittimeen
ja aiheutti oikosulun..( boksi hommattiin aivan turhaan )
Joten tuskin ne siellä auto baanalla 100Km/h ajelee..( en minä ainakaan ajaisi )
Kyllä tämä yksilö on kenkää saanut, mutta mitä siitä..kyllä SAAB monotusta kestää, ja uusilla osilla vielä pitempään.
Mutta kaiken kaikkiaan OLEN ERITTÄIN TYYTYVÄINEN SAABiin
*niin ja ps...DI boksi meni myös uusiksi myöhemmin, ja vesipumppu myös*

Itse toin autoni Saksasta ja kaikki piti olla hyvin..mutta mutta.
..eräänä kauniina aamuna olin matkalla töihin uudella SAABilla, pysähdyin
liikennevaloihin ja odottelin valon vaihtumista vihreäksi, no niin vaihtuihan
se jalka pois jarrullta ja D pykälään, kaasua...mitä mitä mikä ääni tuo on..( todella kova rytinä ja tärinä kuului konehuoneesta ) ja auto ei liiku mihinkään.
Ja jono perässä kasvaa..ei kun hyppäsin ulos autosta ja rupesin yksin työntämään autoa pois risteyksestä ( ja torvet huusivat takana ) onneksi yksi jenkki pakun kuljettaja tajusi tulla auttamaan työntämisessä.
Vika diagnoosi. Apukuljettajan puoleinen vetoakselin pätkä, toisen pään boorit oli antaneet periksi, vika korjattu uudella akselilla.
Onneksi boorit olivat menneet akselista eikä esim vaihdelaatikon päästä.
Hurraa taas auto pelittää..mutta...mutta...
Taas sama risteys samoissa touhuissa oltiin sinäkin aamuna....valo vaihtuu
mieleeni hiipi ajatus polkaista, ja niinhän minä teinkin voi juma että se hyökkäsi...mikäs nyt..??? nykii mitä tämä on..??
Kojetaulun varoitus valot syttyivät yksitellen ja smmuivat ja syttyivät.........
( SAAB disco ) nykinä ei kun paheni...ja ravistus, ja tehot rupesivat hiipumaan..vilkaisin peiliin..????
Todella älytön harmaa savupilvi peitti koko tien, tässä vaiheessa arvasin
mistä oli kysymys.
Olin oikeassa pahvi rikki.
Ei kun kansi auki ja koneistamoon, siellä kansi oikaistiin ja uudet kumit ja venttiilit hiottiin.
Kansi kiinni ja käyntiin...( eipä lähtenyt ) jaa nyt lähti käypä se kummallisesti..?
Missähän mahtanee olla vika kun ei käy kuin kolmella sylinterillä..?
hmm...hmmm...( ankaraa tutkimista ja miettimistä ) heureka...nyt syy selvisi yksi tulppa oli poikki..ei kun uusi tulppa ja käyntiin, no hyvinhän se käy.
Kyllä elämä on ihanaa kun auto taas toimii, hmmm onpas se likainen taidanpa pestä sen.
No niin tulipas hieno, käydäänpäs kylillä.
No mikäs valo se tuo oikein on...? ANTI LOCK ja mikäs valo se tuo on
( jarrujen varoitusvalo ) ei pe####e.
Varmaankin ABS boksi on mennyt rikki, vai olisiko releet..?
No vaihdetaan boksi ja releet, no niin taas toimii.
Onpas se taas likainen, ei kun pesuun.
......ANTI LOCK ja mikäs valo se tuo on
( jarrujen varoitusvalo ) ei pe####e.
Ei tämä ei voi olla totta...
( purin puoli autoa ja löytyihän se syy...)
ABS boksin liittimen tiiviys oli hiukan kärsinyt, vesi valui suoraan liittimeen
ja aiheutti oikosulun..( boksi hommattiin aivan turhaan )
Joten tuskin ne siellä auto baanalla 100Km/h ajelee..( en minä ainakaan ajaisi )
Kyllä tämä yksilö on kenkää saanut, mutta mitä siitä..kyllä SAAB monotusta kestää, ja uusilla osilla vielä pitempään.
Mutta kaiken kaikkiaan OLEN ERITTÄIN TYYTYVÄINEN SAABiin
*niin ja ps...DI boksi meni myös uusiksi myöhemmin, ja vesipumppu myös*
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Ne on nuo Saabit tollasia!
Joo, jos tonnaria hankin niin sen hinta kilvissä pitää olla sellainen, että siihen voi tehdä kansirempan ja vaihtaa koneen ja maalauttaa ja vaihtaa läppäkotelot ja TCS-boksit ja ja ja ja _kaikkea_ ja sittenkin pitää olla vielä halvempi kuin liikkeestä ostettu suomiauto
Eli jos auto on kilvissä 5000e niin kaupan hinta jotain 8000e.
Niinkuin esmes Nettiauto:
(2.3) CD 2.3-16 Turbo Automatic 200hv 1992 267000 6900 € Kupen Auto Oy
(2.3) 9000 CS 2,3 TURBO 200HP 1992 206000 9900 € CateSale Oy
Auto joka on hakusessa on kuitenkin -93 230tkm CS 2.3TA

Joo, jos tonnaria hankin niin sen hinta kilvissä pitää olla sellainen, että siihen voi tehdä kansirempan ja vaihtaa koneen ja maalauttaa ja vaihtaa läppäkotelot ja TCS-boksit ja ja ja ja _kaikkea_ ja sittenkin pitää olla vielä halvempi kuin liikkeestä ostettu suomiauto

Eli jos auto on kilvissä 5000e niin kaupan hinta jotain 8000e.
Niinkuin esmes Nettiauto:
(2.3) CD 2.3-16 Turbo Automatic 200hv 1992 267000 6900 € Kupen Auto Oy
(2.3) 9000 CS 2,3 TURBO 200HP 1992 206000 9900 € CateSale Oy
Auto joka on hakusessa on kuitenkin -93 230tkm CS 2.3TA
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Saksan tuonti tonnarin hinta jäi paljon alle noiden edellämainittujen hinnasta, ja auto on todellakin RUOSTEETON.
Ja ennenkaikkea se tulee kaikilla hörhöttimillä ( onneksi ei TCS ollut mukana )
Suomi autoista voipi jo ruostetta löytyä...
Ja ennenkaikkea se tulee kaikilla hörhöttimillä ( onneksi ei TCS ollut mukana )
Suomi autoista voipi jo ruostetta löytyä...

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Toi kuva on yhden epäonnisen TCS saabistin autosta joss toi TCS ei todellakaan toiminut ainakaan kesällä. Omani on -98 ja kuvia ei foormissa taida olla esillä, toisin vippet.netistä löytyy tonnareiden osiosta viimeisenä muutama kuva.2,3T sport kirjoitti:9000cst onko autosi allekirjoituksesi mukaisesti -98? Mulla kun on tossa kohtaa MAP-sensori...
On tossa konehuoneessa muutenkin eroja joten kuva lienee -93 tai vanhemmasta autosta,vai?
peinu pitääkö sen ehdottomasti olla automaatti?
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Ei pidä olla automaatti, mutta ei niin väliäkään.2,3T sport kirjoitti:peinu pitääkö sen ehdottomasti olla automaatti?
Kaveri asuu Saksassa (kun sattuu Germaani olemaan) ja tollanen auto vaan sattuu olemaan samassaa kupungissa.
Kaveri kävi jo kattomassa ja ajelemassa sitä.
Jos ei hinnasta päästä sopuun niin sitten kaveri lähtee vähän kauemmaksi kattomaan vähän uudempaa missä ankeat plyyssipenkit,
mutta ei semmosella voi ihminen ajaa


Ei viitsi tarkemmin selittää mikä auto ja missä kaupungissa, ettei vaan tule tarpeetonta kilpailua jos joku muukin keksii alkaa tonnaria hankkimaan...
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
peinu kirjoitti:Ei pidä olla automaatti, mutta ei niin väliäkään.2,3T sport kirjoitti:peinu pitääkö sen ehdottomasti olla automaatti?
Kaveri asuu Saksassa (kun sattuu Germaani olemaan) ja tollanen auto vaan sattuu olemaan samassaa kupungissa.
Kaveri kävi jo kattomassa ja ajelemassa sitä.
Jos ei hinnasta päästä sopuun niin sitten kaveri lähtee vähän kauemmaksi kattomaan vähän uudempaa missä ankeat plyyssipenkit,
mutta ei semmosella voi ihminen ajaa![]()
Ei viitsi tarkemmin selittää mikä auto ja missä kaupungissa, ettei vaan tule tarpeetonta kilpailua jos joku muukin keksii alkaa tonnaria hankkimaan...


Aika tasan 5000 € tulee verojen kanssa maksamaan .
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Laitoit liian hyvät vinkitpeinu kirjoitti:Hehe, aikamoinen salapoliisi

Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Joo ei ruostetta muuta kuin pakkarissa ja takaloosterissa, pari naarmua takapenkissä, pitäkä naarmu toisessaa kyljessä. SRS-valosta ei ollut tarkkaa arvausta. Kuvia noista odotellessa..
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11