kattoluukun vuotoletku tukossa

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
jmt
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: To Touko 20, 2004 22:37
Paikkakunta: Vaasa

kattoluukun vuotoletku tukossa

Viesti Kirjoittaja jmt »

-97 CS kattoluukun kuskin puoleinen etummainen vuotoletku lienee tukossa, kun tietyssä asennossa tiputtaa vedet kuskin penkille. Aiemmassa keskustelussa kehotettiin etsimään letkun alapää sivuvilkun reiästä, mutta ei löytynut. Myöskään sisälokarin poisto ei auttanut löytämään letkua. A-pilarissa se vielä näkyy. Mistäs se toinen pää oikein löytyy?
Viimeksi muokannut jmt, Ti Tammi 09, 2007 23:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5225
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Risto »

:wink:
Viimeksi muokannut Risto, Pe Helmi 25, 2011 11:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Mielestäni putken pään pitäisi tulla esiin suunnilleen nuolella merkitsemästäni paikasta, onko siinä reikä?
Kuva
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

Se on "akvaariossa" eli irroita se auton levyinen muoviosa joka sulkee yläosan siinä pyyhkijöiden alapuolella. Siellä A-pilarin juuresta.
jmt
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: To Touko 20, 2004 22:37
Paikkakunta: Vaasa

kokeillaan

Viesti Kirjoittaja jmt »

Kiitokset vinkeistä, kokeilin kyllä sormella kaikki lokarin sisällä olevat reiät, muttei tuntunut letkun päätä. Mutta kokeilen seuraavaksi sitä pyyhkijöiden alalevyn alta.
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1502
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Re: kokeillaan

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

jmt kirjoitti:Kiitokset vinkeistä, kokeilin kyllä sormella kaikki lokarin sisällä olevat reiät, muttei tuntunut letkun päätä. Mutta kokeilen seuraavaksi sitä pyyhkijöiden alalevyn alta.
Mä oon kanssa etsinyt noita letkuja molemmilta puolilta, mutta huonoin tuloksin. Paineilmalla oon yrittänyt puhaltaa niihin reikiin, mut tukos ei lähde.. Kun paine ilmalla puhaltaa poistoputkiin, niin ilmaa tulee juuri tuulilasin alalaidan ritälän alta. Mutta kun vettä kaataa poistoreikiin, niin vesi tulee pois etuakselin kohdalta keskeltä pohjaa..?

No en oo tukosta löytänät, joten antaa vuotaa.. Pitää sen suojan siinä kattoikkunan edessä, niin ei vettä tule penkeille..
93 1.9 TTiD -11
93 2.0T cab -07
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Saabsick
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 08:50
Paikkakunta: TUUSULA

Viesti Kirjoittaja Saabsick »

Sama aihe mutta kattoluukun takaletkut...CSE vm´95 lasinen kattoluukku: tarkastin 2kk sitten letkujen tukkoisuutta kaatamalla vettä "ränniin". Edessä kaikki hyvin, vettä tuli molemmilta puolin. Takana tuli vettä vain yhdeltä puolelta (en muista kummalta)...olisiko takana vain yksi yhdistetty letku? Onko kellän kokemusta kuinka takaletkut saa ronkittua auki (meno- tai tulopäästä)? Kattoluukku kun ei mene niin taakse "piiloon" että reikiä edes näkisi ja "kippi-" asennossakan ei mahdu katsomaan...tahtoo oppia katsomaan kulman taakse :?
Kuultua:
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Re: kokeillaan

Viesti Kirjoittaja pevi »

hakuba2 kirjoitti:
jmt kirjoitti:Kiitokset vinkeistä, kokeilin kyllä sormella kaikki lokarin sisällä olevat reiät, muttei tuntunut letkun päätä. Mutta kokeilen seuraavaksi sitä pyyhkijöiden alalevyn alta.
Mä oon kanssa etsinyt noita letkuja molemmilta puolilta, mutta huonoin tuloksin. Paineilmalla oon yrittänyt puhaltaa niihin reikiin, mut tukos ei lähde.. Kun paine ilmalla puhaltaa poistoputkiin, niin ilmaa tulee juuri tuulilasin alalaidan ritälän alta. Mutta kun vettä kaataa poistoreikiin, niin vesi tulee pois etuakselin kohdalta keskeltä pohjaa..?

No en oo tukosta löytänät, joten antaa vuotaa.. Pitää sen suojan siinä kattoikkunan edessä, niin ei vettä tule penkeille..
Kuten mainitsin letkujen päät on akvaarion päissä. Akvaarion poistoputki on auton keskiosassa raidetangon päällä, joten on luonnollista,että kaadettu vesi poistuu sitä kautta. Siis ainakin vm 95:ssa. Takaletkut tulevat ulos takapyörien takaa, sivulta auton alta. Ainakin vasemman puoleinen letku on selvästi näkyvissä.
jmt
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: To Touko 20, 2004 22:37
Paikkakunta: Vaasa

vuotoletkujen pää

Viesti Kirjoittaja jmt »

Vihdoinkin oli aikaa tutkia vuotoletkujen pään sijainti siellä akvaarion sisällä, ja siellähän se olikin helposti saatavilla. Muovikansi pois ja kuminen "tutti" oli esillä. Se on varsinaisen vuotoputken päällä ja lähti helposti pois puhdistusta varten. Nyt pitäisi kuskin penkin pysyä kuivana sateellakin.

http://i20.photobucket.com/albums/b214/ ... etku_2.jpg
http://i20.photobucket.com/albums/b214/ ... etku_1.jpg
Viimeksi muokannut jmt, Ti Huhti 04, 2006 12:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1117
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Noiden etuletkujen paikka on jossain vaiheessa tonnarin elinkaarta muuttunut; vanhemmissa letkujen päät tulivat sivuvilkun taakse, mutta uudemmissa ne on viety akvaarioon. Tässä tapauksessa vesi tietysti tulee samasta paikasta kuin esim. ilmastoinnin lauhdevedetkin, eli rintapellin edestä, keskeltä autoa.

Itsellä on epäilys kuskin puolen takaletkun yläpään irtoamisesta, koska takapenkin istuin ja sen alunen on kroonisesti märkä. Huomasin joskus paukkupakkasilla kun piti kipata penkki, mutta istuin oli jäätynyt lattiamattoon kiinni ja jäi kippaamatta!! :twisted: :twisted:

Jos takaluukusta vuotaisi vettä, niin kaiken järjen mukaan olisi selkänojakin märkä, luukusta voi ehkä vuotaa seinää pitkin niin että kastelee vain lattioita. Joohan?
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Vastaa Viestiin