900 alusta 94->

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
2,3Turbo
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Ma Tammi 12, 2004 20:21
Paikkakunta: Lahti

900 alusta 94->

Viesti Kirjoittaja 2,3Turbo »

Pitääkö paikkaansa että ng 900ssa olisi vanhimman Opel Vectran alusta, ts pohjalevy?
Siispä sama alustageometria?
Käykö näinollen esim Vectran alustasetit etc yhteensopivasti?

Entä automaattivaihteisto? Onko sekin yhtenevä jonkin Vectran kanssa?

:roll:
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

NG900 ja OG9-3 pohjalevy ja muita alusta -ja jarrupalikoita on samaa shittiä mitä a -mallin vectrassa. Tai ainakin pitkälti a-mallin osiin perustuvaa, joten osien täydellisestä yhteensopivuudesta en kuitenkaan olis niin varma, eikä kaikki käykkään, mutta sehän selviää kun vertaa osien numeroita keskenään. Esim jarrusatulat ja siten myös tietysti palat takana taitaa olla täysin identtiset vecrtan kanssa.

Motonetin sivuilta voi kätevästi vertailla osien yhtäläisyyksiö.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Vectrasta en tiedä, mutta NG900:n ja OG9-3 alustasetit eivät ole yhteensopivia keskenään ainakaan etupään osalta.
Puhetta on ollut, että joitakin alustasettejä (Koni?) ei edes saisi NG900:een.
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

tevisu kirjoitti:Vectrasta en tiedä, mutta NG900:n ja OG9-3 alustasetit eivät ole yhteensopivia keskenään ainakaan etupään osalta.
Puhetta on ollut, että joitakin alustasettejä (Koni?) ei edes saisi NG900:een.
Näinhän se on, sitä Konin kohtuuhintaista alustasettiä ei saa NG900:een. Eli jotain eroavaisuuksia on. Vuosimalleissa 94-96 on identtiset levyt ja palat Vectran kanssa molemmissa päissä. Kaikissa paketeissa luki Vectra.
BMW 320dA Coupe LCI
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

tevisu kirjoitti:Vectrasta en tiedä, mutta NG900:n ja OG9-3 alustasetit eivät ole yhteensopivia keskenään ainakaan etupään osalta.
Puhetta on ollut, että joitakin alustasettejä (Koni?) ei edes saisi NG900:een.
Jeps.. loppujenlopuksi se ratkaiseva tekijä ko 9-3 alustasetin sovittamiseksi NG900:n ei liene kovin kummoinen eikä varmasti kovin suuresta muutoksesta kiinni, niin paljon "samaa", noissa kuitenkin on.

Puhutaan NG900 (alkupään?) etuvaunun päivityspaketista, mitä sitten sisältääkään, ainakin alatukivarret. Mahtaisko tämä sitten tarkoittaa ainakin pykälää paremmat valmiudet 9-3 alustasetille... (?)

No kumminkin, asia on myyjän luettelon ja valmistajan mukaan jokatapauksessa niin, että tuo konin setti ei mee satkuun vaikka vain 1 tai 2 muuta osaa pitäisi korvata 9-3 osalla :)
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

NG900T kirjoitti:
tevisu kirjoitti:Vectrasta en tiedä, mutta NG900:n ja OG9-3 alustasetit eivät ole yhteensopivia keskenään ainakaan etupään osalta.
Puhetta on ollut, että joitakin alustasettejä (Koni?) ei edes saisi NG900:een.
Jeps.. loppujenlopuksi se ratkaiseva tekijä ko 9-3 alustasetin sovittamiseksi NG900:n ei liene kovin kummoinen eikä varmasti kovin suuresta muutoksesta kiinni, niin paljon "samaa", noissa kuitenkin on.

Puhutaan NG900 (alkupään?) etuvaunun päivityspaketista, mitä sitten sisältääkään, ainakin alatukivarret. Mahtaisko tämä sitten tarkoittaa ainakin pykälää paremmat valmiudet 9-3 alustasetille... (?)

No kumminkin, asia on myyjän luettelon ja valmistajan mukaan jokatapauksessa niin, että tuo konin setti ei mee satkuun vaikka vain 1 tai 2 muuta osaa pitäisi korvata 9-3 osalla :)
Jonkun muistan sanoneen, että jousilautanen etupäässä on erilainen.
jehhe
Matalapaineturbo
Viestit: 182
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 19:49
Paikkakunta: Pedersöre

Viesti Kirjoittaja jehhe »

Itse asiassa NG900 taka-akselisto on lähempänä Astraa kuin Vectraa. Näyttäisi GSI Astrassa olevan samanlainen. Astran ja Vectran taka-akselistot voi vaihtaa keskenään sillä kiinnikkeiden leveys on sama. Akselin profiili ja kallistuksenvakaaja on erilaisia. Napa/Jarrupaketti on kiinni neljällä ruuvilla akselissa eli rumpujarrut on aika helppo vaihtaa levyjarruiksi. Opeleissa on muutoinkin aika käsittämättömän pitkälle viety Plug and Play rakenne. Esimerkiksi on tullut vaihdettua Omegasta (takaveto) moottori C Asconan (etuveto) keulalle.
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Nyt hyshys, paljastuu vielä koko paska täydelliseksi ooppeliksi 8O :D
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Vastaa Viestiin