Saab 99 '82 vesipumppu vaihtoon, neuvoja?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Saab 99 '82 vesipumppu vaihtoon, neuvoja?

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Vesipumppu osoittaa sen verran väljää ja vajaatoimintaa, jotta taidan vaihtaa ennenkuin lopullisesti hajoaa, kuitenkin hieman neuvoja kaipaisin.

sain kaverilta jonkun antiikinaikaisen saab-korjausoppaan, jossa kuvia ei tietenkään ollut tyhmän remonttia helpottamaan, mutta puhuttiin että pitäisi irroittaa imusarja, moottorin kiinnikkeitä jne.. näin maallikon silmällä näyttäisi että tuon pumpun saattaisi irroittaa ilman noita edellä mainittujen roplaamisia, mutta miten asia on?

onkos syylärissä jossain kohtaa jokin proppu josta saa laskea nesteet ulos?

auto siis '82 saab 99gl, ja h-moottori

kiitoksia neuvoista etukäteen.
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

itellä on just myös -82 mallinen tuplis, joka huuta uutta vesipumppua.... :lol:

Ne ohjeet mitkä sait taitaa olla ennen vuotta 81 oleviin koneisiin....

Varaosa autosta (-84)ainakin otin tuon pumpun irti ihan ilman sen kummempia purkurupeamia....

Yhtäkkiä muistellen homma meni suunnilleen näin.....

-Hihna löysälle
-pumpusta hihnapyörä irti
-pumpusta ruuvit irti
-pumppu kammetaan irti

Eli mallia helppo nakki....

Nesteet lasket parhaiten, kun irrotat alavesiletkun syyläristä ja lorotat nesteet vaikka pesuvatiin.....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

kiitoksia, eiköhän tämä taas tästä, tulipahan tutkiessa huomattua muutamia muitakin alkavia vikoja, joten taidan joutua turvautumaan toisen auton hankintaan talveksi ja tehdä kaikessa rauhassa auto valmiiksi kevään ja kesän rientoihin..
99Man
"Tuplakaasari"
Viestit: 86
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 01:02

Viesti Kirjoittaja 99Man »

Jos Saabissasi on H-moottori, pumpun vaihto onnistuu suht helposti.

Jotta pumppu mahtuu tulemaan ulos irrotettaessa, joutuu irrottamaan lämmityslaitteen etupuolella olevan kannen. Se on vain muutamalla ruuvilla sivuista kiinni, joten helppo nakki...
Hitain Pohjois-Suomessa
"Hirsch"
Viestit: 746
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.

Viesti Kirjoittaja Hitain Pohjois-Suomessa »

99Man kirjoitti:Jos Saabissasi on H-moottori, pumpun vaihto onnistuu suht helposti.

Jotta pumppu mahtuu tulemaan ulos irrotettaessa, joutuu irrottamaan lämmityslaitteen etupuolella olevan kannen. Se on vain muutamalla ruuvilla sivuista kiinni, joten helppo nakki...
Tosi on. Aika työläs poistaa ellei raivaa tilaa. Mutta muuten tuossa ei pitäisi olla sen kummempaa. :?
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Jeps, kiitoksia kaikille neuvoista ja nikseistä, eilen tuli haettua tilapäiskottero jota saa piestä talven yli ja nyt on aika laittaa saabastus pesun jälkeen talliin työn alle, kun noita muitakin oireita tosin paistoi silmään, niin tutkitaan nyt rauhassa koko auto läpikotaisin.

Ei kellään muuten sattuisi olemaan sopuhintaista lämppärin puhallinta, kun omassani on laakerit tai jokin ilmeisesti paskana kun kolisee, eikä siten jaksa oikein pyöriä?
Vastaa Viestiin