9-5 wagon 2002 takapään puslat
9-5 wagon 2002 takapään puslat
Missäs olisi edullisinta vaihdattaa noita takapään puslia???Mitn hinta-arvioo kellään??Ja tietenkin plussaa jos Kanta-Hämeen alueelta löytyisi....taitaa ns.marmoritiskillä olla turhan kallista....ja mistä puslat vois valmiiksi ostaa??
Saab 9-5 Aero 2007
Jäsen 5390
Jäsen 5390
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: 9-5 wagon 2002 takapään puslat
Etsi -toiminto on kätevä, käytä sitä ja hakusanaksi vaikka pusla tjsp... Osat kannattaa hankkia Jyväskylästä Pro-Carserviceltä, pyydä orggisosia, ei mitään Speedparts leluja. Vaihto ei ole avaruustiedettä, jos yhtään pysyy kalut kädessä ja on paikka missä tehdä. Edellyttää kyllä käytännössä jonkunlaista holkkisarjaa ja 10.9 teräksestä olevia muttereita ja tankoa.
Paikkakuntasi pienkorjaamot osannee tehdä tuon myös, pyydä hinta ennakkoon, niin eivät laskuta tuntitöistä älyttömiä, kun ne voi olla tiukassa
Osien hinta oli keväällä noin 40 euroa / pusla ja kun kaikki neljä poikittaistuen puslaa vaihtoi, niin vajaan parinsadan hommahan toi oli.
Paikkakuntasi pienkorjaamot osannee tehdä tuon myös, pyydä hinta ennakkoon, niin eivät laskuta tuntitöistä älyttömiä, kun ne voi olla tiukassa

Osien hinta oli keväällä noin 40 euroa / pusla ja kun kaikki neljä poikittaistuen puslaa vaihtoi, niin vajaan parinsadan hommahan toi oli.
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: 9-5 wagon 2002 takapään puslat
Jos en ihan väärin muista, niin marmoritiskiltäkin saa nuo pikkupuslat noin 40 kappale joten PCS:ltä tilaaminen on vähän siinä ja siinä. Kannattaa vertailla, viimeaikoina marmoritiski on ainakin täällä Espoossa yllättänyt hinnoillaan.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: 9-5 wagon 2002 takapään puslat
Olikos noista Puslista tullu orkkisosana joku kestävämpi versio ?
Ja kuinkahen ne eroaa numeroltaa tai muuten edeltäjistään?
Ja kuinkahen ne eroaa numeroltaa tai muuten edeltäjistään?
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: 9-5 wagon 2002 takapään puslat
Pitkittäistuen etummaiset puslat muuttuivat 2004 kestävämmiksi.Fakiiri kirjoitti:Olikos noista Puslista tullu orkkisosana joku kestävämpi versio ?
Numerolla 89 96 761 oliko se sama aiemmin ei tietoa.
Mulle tehtiin vaihto -99 mallin 9-5:sen sedaniin 2006 ja kunnossa ovat kait vieläkin?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: 9-5 wagon 2002 takapään puslat
Pitkittäistuen puslat ovat nykyään numerolla 12781136. Ilmeisesti vaihtunut 2008 ja näyttäisivät sopivan ainakin 2000->
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: 9-5 wagon 2002 takapään puslat
Lisää kysymyksiä=käykö nämä kyseiseen kulkineeseen http://www.varaosat24.com/fi/varasto2/1 ... 0,1/532217 kun ilmeisesti nyt käynyt niin että autossa nyt tasonsäädön jouset ja normi iskarit niin perä makaa mielestäni aika alhaalla,normi jouset kuulemma vahvemmat.....
Viimeksi muokannut JOMAME, Ma Elo 01, 2011 18:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 Aero 2007
Jäsen 5390
Jäsen 5390
Re: 9-5 wagon 2002 takapään puslat
Mistähän lienee hommattu, jos alkuperäiset niin sehän on iskarit kun sen säädön automaattisestihoitaa eikä jouset. (vai ymmärsinkö jotenkin pieleen asian jota tarkoitit)JOMAME kirjoitti:Lisää kysymyksiä=käykö nämä kyseiseen kulkineeseenhttp://www.varaosat24.com/fi/varasto2/16351/70 ... 0,1/532217 kun ilmeisesti nyt käynyt niin että autossa nyt tasonsäädön jouset ja normi iskarit niin perä makaa mielestäni aika alhaalla,normi jouset kuulemma vahvemmat.....
Vilkaise täältä.
Saabin originaali satsi.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: 9-5 wagon 2002 takapään puslat
core2 kirjoitti:Mistähän lienee hommattu, jos alkuperäiset niin sehän on iskarit kun sen säädön automaattisestihoitaa eikä jouset. (vai ymmärsinkö jotenkin pieleen asian jota tarkoitit)JOMAME kirjoitti:Lisää kysymyksiä=käykö nämä kyseiseen kulkineeseenhttp://www.varaosat24.com/fi/varasto2/16351/70 ... 0,1/532217 kun ilmeisesti nyt käynyt niin että autossa nyt tasonsäädön jouset ja normi iskarit niin perä makaa mielestäni aika alhaalla,normi jouset kuulemma vahvemmat.....
Vilkaise täältä.
Saabin originaali satsi.
Siis iskarit joo vaihdettu normi Monroe merkkisiin ja jäänyt nyt siis tasonsäädön jouset(jotka kuulemma heikommat kuin normi)eri jousi siis tasonsäädöllisissä tahi ilman....
Saab 9-5 Aero 2007
Jäsen 5390
Jäsen 5390
Re: 9-5 wagon 2002 takapään puslat
Jos aiot jotain vaihtaa niin vaihda uusiksi tuo satsi se tekee jotakuinkin 555 euroa.
Vaikka kait ne uudet jouset ovat ainakin hiukan halvemmat, en tiedä mitä jouset maksaa.
Vaikka kait ne uudet jouset ovat ainakin hiukan halvemmat, en tiedä mitä jouset maksaa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: 9-5 wagon 2002 takapään puslat
Tuota... tasonsäädön jousen ero tavalliseen on jousen alimmassa kierroksessa, joka on tasonsäätöjousissa halkaisijaltaan isompi. Luulen, että tasonsäätöjousi tavallisen iskarin kanssa pudottaa perää ainakin 5 cm, kun iskarin kaulus tulee läpi. Lanka on samanpaksuista ja kierroksia sama määrä - mittasin, kun vaihdoin tasonsäätöön.JOMAME kirjoitti:
Siis iskarit joo vaihdettu normi Monroe merkkisiin ja jäänyt nyt siis tasonsäädön jouset(jotka kuulemma heikommat kuin normi)eri jousi siis tasonsäädöllisissä tahi ilman....
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: 9-5 wagon 2002 takapään puslat
Nyt puslat vaihdettu,vaatiiko kulmien säädön/onko tuolla takapäässä ylipäätään mitään säätöjä????
Saab 9-5 Aero 2007
Jäsen 5390
Jäsen 5390
Re: 9-5 wagon 2002 takapään puslat
Kannattaa tehdä nelipyöräsäätö.JOMAME kirjoitti:Nyt puslat vaihdettu,vaatiiko kulmien säädön/onko tuolla takapäässä ylipäätään mitään säätöjä????
On.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: 9-5 wagon 2002 takapään puslat
Nyt kaikki 4 poikittaistuen puslaa vaihdettu ja pitkittäistuen puslat myös 2kpl(Powerflex)ja on kyllä ihan eri auto vaikka kulmat säätämättä ja takakumit kaljut......
Saab 9-5 Aero 2007
Jäsen 5390
Jäsen 5390