Sytkävikako?
Sytkävikako?
Moro!
9-5 2,3t -98:iin tuli seuraavanlainen vika. Moottorijarrutukselta kun lähtee maantienopeuksissa esim. loivan alamäen jälkeen lisäämään kaasua, tuntuu kuin yksi sylinteri häviäisi pelistä pois. Kone käyttäytyy noin viiden sekunnin ajan samaan tapaan kuin nuo tulpanjohdolliset vehkeet yhden märän tulpan kera (kokemusta on k-jetin tulppienkasteluvietistä 99 turbossa). Sitten taas voidaan mennä monta kilometriä ilman mitään ongelmia. Kiihdytyksessä vetää oikein hyvin. Tyhjäkäyntiä käy hyvin. Vika tulee esille myös siten, että pitää paikallaan kierroksia jonkin aikaa 2500-3000rpm:ssä. Kun siitä laskee kaasun pois, käy tyhjäkäyntiä ihan tasaisesti. Sytytystulpat oli useamman tuhannenkilometrin ajon jäljiltä lähes uuden veroiset. Tulpissa ei näy mitään. Vaihdoin silti koko setin tulppia käytettyihin ja vika ei muuttunut mihinkään. SID:n mukaan polttoaineenkulutus on ihan normaali. Onko raadilla ehdotuksia?
Aion kokeilla hiukan vaivaista sytkäkasettia, jos se tuolla pelaa (tolla vanhalla kassulla oli nykimistä taajamanopeuksissa). Ei tässä muuta oikein keksi. Vikavalo ei ole syttynyt. Voiko vikamuistiin jäädä kuitenkin jotakin vihjettä, missä mättää? Tai onko sitä mahdollista tutkia vian ilmetessä esim. paikallaan käyttäessä, että mitä siellä tapahtuu juuri silloin?
9-5 2,3t -98:iin tuli seuraavanlainen vika. Moottorijarrutukselta kun lähtee maantienopeuksissa esim. loivan alamäen jälkeen lisäämään kaasua, tuntuu kuin yksi sylinteri häviäisi pelistä pois. Kone käyttäytyy noin viiden sekunnin ajan samaan tapaan kuin nuo tulpanjohdolliset vehkeet yhden märän tulpan kera (kokemusta on k-jetin tulppienkasteluvietistä 99 turbossa). Sitten taas voidaan mennä monta kilometriä ilman mitään ongelmia. Kiihdytyksessä vetää oikein hyvin. Tyhjäkäyntiä käy hyvin. Vika tulee esille myös siten, että pitää paikallaan kierroksia jonkin aikaa 2500-3000rpm:ssä. Kun siitä laskee kaasun pois, käy tyhjäkäyntiä ihan tasaisesti. Sytytystulpat oli useamman tuhannenkilometrin ajon jäljiltä lähes uuden veroiset. Tulpissa ei näy mitään. Vaihdoin silti koko setin tulppia käytettyihin ja vika ei muuttunut mihinkään. SID:n mukaan polttoaineenkulutus on ihan normaali. Onko raadilla ehdotuksia?
Aion kokeilla hiukan vaivaista sytkäkasettia, jos se tuolla pelaa (tolla vanhalla kassulla oli nykimistä taajamanopeuksissa). Ei tässä muuta oikein keksi. Vikavalo ei ole syttynyt. Voiko vikamuistiin jäädä kuitenkin jotakin vihjettä, missä mättää? Tai onko sitä mahdollista tutkia vian ilmetessä esim. paikallaan käyttäessä, että mitä siellä tapahtuu juuri silloin?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Sytkävikako?
Varmasti ehjällä sytkäkasetilla saisit ainakin tuon suljettua pois. Luulisi että joltain joutaisi lainaan hetkeksi. Viallisella kasetilla testaus ei aina anna oikeaa tietoa...
Jos SID-info on aktivoitu, niin sillä näkisi esim. eri sylinterien sytkähäiriöt.
Jos SID-info on aktivoitu, niin sillä näkisi esim. eri sylinterien sytkähäiriöt.
9-3 2,0t MY01,
9-5 2,3T Aero Wagon MY00
9-5 2,3T Aero Wagon MY00
Re: Sytkävikako?
Onko näin, muistaakseni ne eivät näy -98 mallissa, edes tech'illä.Blade kirjoitti: Jos SID-info on aktivoitu, niin sillä näkisi esim. eri sylinterien sytkähäiriöt.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Sytkävikako?
Vika on tiessään. Mitään muuta selkeää en ole tuolle tehnyt kuin puhdistin kaasuläppää paperilla. Siispä seurataan tilannetta, tuleeko vika takaisin pidempää matkaa ajaessa. Yksi lisäys täytyy vian kuvaukseen tehdä. Oireilu oli läsnä myös cruisella ajaessa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Sytkävikako?
Joo. Kyllä tämä vika vaikuttaa olevan DI-kasetissa. Tarpeeksi pitkän matkan kun ajaa, niin jo rupeaa toksimaan ja vetää välillä heikommin. Vaihdoin sen aiemmin mainitsemani vanhan viallisen DI:n tohon paremman puutteessa ja maantiellä ei enää ilmene mitään ongelmia. Tiedossa ollut hitaissa vauhdeissa nykiminen tuli tilalle, kuten olikin odotettavissa (sitähän se vanha di teki aikoinaan). Seuraava steppi on siis ehjän DI-kassun osto.
Lisäys: Maantieajon jälkeen paikallaan käyttäessä jonkin aikaa kierrokset noin 3000rpm:ssä hävisi yksi pytty pelistä. Kun vaihdoin sen vanhan rikkinäisen di-kassun, sillä taasen ei tuota vikaa ilmene maantieajon päätteeksi.
Lisäys: Maantieajon jälkeen paikallaan käyttäessä jonkin aikaa kierrokset noin 3000rpm:ssä hävisi yksi pytty pelistä. Kun vaihdoin sen vanhan rikkinäisen di-kassun, sillä taasen ei tuota vikaa ilmene maantieajon päätteeksi.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Sytkävikako?
Uusi di-kasetti korjasi vian. Vanha kesti noin 60tkm.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Sytkävikako?
Kuulostaa hieman vähänlaiselta, mutta minkäslaiselle aikavälille tämä 60tkm sijoittuu?Mertmi kirjoitti:Vanha kesti noin 60tkm.
#3418
Re: Sytkävikako?
Meillä 2 vuotta ja 30tkm. Hänellä joka möi tuon se toiset 30tkm. En tiedä miten pitkällä aikaa. Vai liekö muisti pettänyt myyjällä... Se näytti kyllä kuin uudelta silloin ostaessani.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01