Väänötkö kateissa?
Väänötkö kateissa?
Tässä omassa Aerossa kun katselen Sid infossa toteutuneita vääntöjä. Niin en saa millään enään yli 350nm lukemia Sid infoon, 400nm on raja 3 4 ja 5 vaihteilla Aero 08 softassa. Imu lämmöt on 30-35c niin voisko tuostakin johtua että väänöt eivät nouse korkeamalle, vai jumittaako jokin muu osa noi väänöt alas? Olen ennen ottanut Race chronolla aikoja 80-120km/h parikuukautta sitten niin ne ajat pyöri silloin 4.5sek hujakoilla, nytten ei pääse enään kuin vaan 5.5sek aikoihin hikiseen. Penkissä tuossa parikuukautta sitten tästä autosta on mitattu 420nm vääntöjä.
Mites teillä muilla noi vääntö arvot touteutuu Aero softalla?
Mites teillä muilla noi vääntö arvot touteutuu Aero softalla?
Saab 9-5 Aero -01 Sedan Manuaali.
Re: Väänötkö kateissa?
Oletko nyt varma että tuo vääntöparametri sidillä vastaa totuutta ?
Katsoppa mielummin minkälaista ilmamassaa softa pyytää ja mitä toteutuu. Lisäksi jos pyynnöt jää vajaaksi niin ekana melkein testaat sen evap linjan takaiskujen vaikutuksen, lisää tietoa foorumia lukemalla.
Tai jos sidissä on nakulaskurit, naputtaako laskuri sen verran lujaa että trionic rajoittaa menoja tarkoituksellisesti.
Katsoppa mielummin minkälaista ilmamassaa softa pyytää ja mitä toteutuu. Lisäksi jos pyynnöt jää vajaaksi niin ekana melkein testaat sen evap linjan takaiskujen vaikutuksen, lisää tietoa foorumia lukemalla.
Tai jos sidissä on nakulaskurit, naputtaako laskuri sen verran lujaa että trionic rajoittaa menoja tarkoituksellisesti.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Väänötkö kateissa?
Pinl ja Pbef arvot sain suurimmillaan noin 1900 arvoille elikkä ahdot on 0.9 bar? Paljonkos näissä Aeroissa on vakiona ahdot bareissa? mReq arvot käyvät korkeimillaan 1250 joka onkin tämän auton Aero softan rajana.
loff arvot pysyvät aika hyvin nollissa, minkäslaiset arvot ovat tällä suositeltavat?
loff arvot pysyvät aika hyvin nollissa, minkäslaiset arvot ovat tällä suositeltavat?
Saab 9-5 Aero -01 Sedan Manuaali.
Re: Väänötkö kateissa?
noi ahdot ei kyllä riitä jos 420 Nm etsit, jossain on ongelmaa.
Pyynnit on paikallaan mutta mikä on ilmamassatoteuma ?
Pyynnit on paikallaan mutta mikä on ilmamassatoteuma ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Väänötkö kateissa?
Toteutunut ilmamassa kun nyt testasin oli parhaimillaan 1050 mutta pääsääntöisesti se oli aina täyskaasu kiihdytyksella 200 pojoa alempana mitä oli pyydetty arvo. Kevyellä kaasulla arvot pysy aika samoissa linjoissaan. Pääsääntöisesti näyttäis tuo vehjes toimivan 0,8 bar ahdoilla.
Saab 9-5 Aero -01 Sedan Manuaali.
Re: Väänötkö kateissa?
Ne on ne huohotuksen takaiskut melko varmasti mitä Vesa67 tarjosi vikana.
Toi sun auton saavuttama ahtopaine stemmaa mun mielestä
toteutuneeseen ilmamassaan hyvin.
Löytyy juttua paljonkin aiheesta, mutta kokeile ottaa mannkuventtiililtä
ylin letku irti ja tulpata se vaikka pultilla ja kokeilemaan että palasiko vedot??
Toi sun auton saavuttama ahtopaine stemmaa mun mielestä
toteutuneeseen ilmamassaan hyvin.
Löytyy juttua paljonkin aiheesta, mutta kokeile ottaa mannkuventtiililtä
ylin letku irti ja tulpata se vaikka pultilla ja kokeilemaan että palasiko vedot??
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Re: Väänötkö kateissa?
Paljonko pitäisi olla ahtoarvot suunilleen jos päästään tuohon 1250 pyydettyyn arvoon käytännössä? Mitäs ongelmia tuo mankuvenan tukkiminen teettä, että pitääkö ajella aika varovasti kun tuon venan tukkii?
Viimeksi muokannut JanisHell, Ti Elo 02, 2011 20:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 9-5 Aero -01 Sedan Manuaali.
Re: Väänötkö kateissa?
Arvauksena... 1,2bar. Joku muu voi korjata?
Siis et tuki mankkua VAAN otat letkun irti jonka tulppaat.
Sitten kokeilet.
Ei tule mitään ongelmia, käy kokeilemassa ja palaa asiaan.
Siis et tuki mankkua VAAN otat letkun irti jonka tulppaat.
Sitten kokeilet.
Ei tule mitään ongelmia, käy kokeilemassa ja palaa asiaan.
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Re: Väänötkö kateissa?
Mistäs kohtaa tästä kuvasta letku pitäisi tukkia?
http://i36.photobucket.com/albums/e19/S ... iagram.jpg
http://i36.photobucket.com/albums/e19/S ... iagram.jpg
Saab 9-5 Aero -01 Sedan Manuaali.
Re: Väänötkö kateissa?
Tuolta "the T" kohdasta vähän ylöspäin on ympyröitynä boost controll valve,
siitä nappaat sen ylimmän letkun irti jonka tulppaat vaikka pultilla tai
kynällä pahimman puutteessa..
Kolmas kerta toden sanoo..
siitä nappaat sen ylimmän letkun irti jonka tulppaat vaikka pultilla tai
kynällä pahimman puutteessa..
Kolmas kerta toden sanoo..

v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Re: Väänötkö kateissa?
Nesteen 98E on tankissa.Julle kirjoitti:Mitähän bensaa on tankissa? Vaikuttaa aika mukavasti.
Saab 9-5 Aero -01 Sedan Manuaali.
Re: Väänötkö kateissa?
Ok pitää tuota kokeilla.aero t7 kirjoitti:Tuolta "the T" kohdasta vähän ylöspäin on ympyröitynä boost controll valve,
siitä nappaat sen ylimmän letkun irti jonka tulppaat vaikka pultilla tai
kynällä pahimman puutteessa..
Kolmas kerta toden sanoo..
Saab 9-5 Aero -01 Sedan Manuaali.
Re: Väänötkö kateissa?
Todii nyt tuli irrotettua ja tulpattua se ylempi letku , mutta harmikseen se ei tehnyt autoon yhtään mitään muutosta. Sama vika vielä on päällä, mikäköhän osa seuraavaksi pitäis laittaa tutkintaa?
Amul arvot näyttää menevän miinukselle pahimmillaan melkee 900 pojoon kun antaa kenkää pidemmän aikaa, kevyellä ajolla näyttäis amul arvot olevan aikalailla ok.
Amul arvot näyttää menevän miinukselle pahimmillaan melkee 900 pojoon kun antaa kenkää pidemmän aikaa, kevyellä ajolla näyttäis amul arvot olevan aikalailla ok.
Saab 9-5 Aero -01 Sedan Manuaali.
Re: Väänötkö kateissa?
Olisikohan sinullakin ilmavuoto jossain ilmamassamittarin ja kaasuläppäkotelon välillä ?
Minulla oli tuollaisia lukemia ja syyksi paljastui lopulta vinossa ollut imucobran liitos. Kaikki muutkin paikat tuli käytyä läpi useaan kertaan..
Minulla oli tuollaisia lukemia ja syyksi paljastui lopulta vinossa ollut imucobran liitos. Kaikki muutkin paikat tuli käytyä läpi useaan kertaan..
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79