TECH2 10/19 adapteri?
TECH2 10/19 adapteri?
Olisko jollakin noista nastoista karttaa mikä tulee mihinkin nastaan?
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Re: TECH2 10/19 adapteri?
TECH II ODB tökkeli passaamaan vanhanmalliseen kartturin penkin alla lymyävään pistokkeseen?
Re: TECH2 10/19 adapteri?
Joo... jotain sen suuntaista. Mutta tuskin ihan niin helppoa todellisuudessa.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Re: TECH2 10/19 adapteri?
Olen tehnyt vastaavan "adapterin" toiseen suuntaan. Minun -96 tonnarista ei SRS vikavalo sammunut TECH:illä joten väsättiin palikka millä ISAT:in (vanhanmallisen SAAB liittimen) saa kiinni ODB liittimeen ratin alle.
Mitä haluat tuolla adapterilla saada aikaiseksi?
TECHII ei välttämättä toimi ollenkaan vanhemmissa tonnareissa vaikka siinä olisikin "oikea" ohjelmistokortti.
ISAT toimii aina.
Mitä haluat tuolla adapterilla saada aikaiseksi?
TECHII ei välttämättä toimi ollenkaan vanhemmissa tonnareissa vaikka siinä olisikin "oikea" ohjelmistokortti.
ISAT toimii aina.
Re: TECH2 10/19 adapteri?
Mulla on testattu useemman kerran teckillä ja aina on toimineet kuten pitääkin. Molemmat liittimet ihan ok. Tosin moottori puolta olen vain selaillut ja tarkistellut noita tietoja kun ei mitään kummempia vikoja ole ollut. SRS valoa on sammauteltu monestikkin.
Lähinnä olen tuumaillut että sais tuon SRS valon kuittauksen jollain yhdistelmällä toimimaan. Muuta sitten kun se on selvitetty.
Mulla kun on se malli jossa on nuo liittimet erikseen ja noilla 2:lla 10 napasella liittimillä varustettuna. Toinen moottorille ja muille. Toinen tuolle SRS:lle ja korin varusteille.
Tais 1995 olla sama liitin mutta vai yksi kapple eli yhdistettynä nuo. Ja 1996 mallissa sitten tuo OBD liitin.
V-M
Lähinnä olen tuumaillut että sais tuon SRS valon kuittauksen jollain yhdistelmällä toimimaan. Muuta sitten kun se on selvitetty.
Mulla kun on se malli jossa on nuo liittimet erikseen ja noilla 2:lla 10 napasella liittimillä varustettuna. Toinen moottorille ja muille. Toinen tuolle SRS:lle ja korin varusteille.
Tais 1995 olla sama liitin mutta vai yksi kapple eli yhdistettynä nuo. Ja 1996 mallissa sitten tuo OBD liitin.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Re: TECH2 10/19 adapteri?
Naaras liitin kuvattuna ratin alta.
SRS valon nollaukseen tarvitsee:
PIN8 K-Line (Saab 9000/1, KW81/82 protocols)
PIN16 Battery +, unswitched
PIN 4 GND Chassis ground
Itse en tarvinnut erikseen PIN 5, SGND Signal Ground, vaan riittävät maat löytyi chassis gnd pinnin kautta.
Pinnit 16 ja 4 on TECH:in sähkönsyötölle.
Pinni 8 menee dataväylään jossa m.m EDU, SRS, ABS, VSS jne
Kartturin penkin alla olevaan vihreään liittimeen seuraavasti:
En laittanut pinnien numerojärjestystä muistiin, mutta johtojen väri menee seuraavasti.
Keskellä liitintä oleva punainen ja musta johto:
Musta johto, GND, ODB4.
Punainen johto, VCC+ ODB16.
Liittimestä löytyvä ainoa sininen johto, dataväylä, K-Line eli ODB8.
Dataväylä kulkee koko matkan eri moduleilla asti saman värisenä (sinisenä)
Tämän voit vielä varmistaa, mittaamalla jännite keskimmäisistä nastoista pitäisi löytyä akkujännite.
"piippamalla" sininen johto esim ACC:n siniseen johtoon. (vm-erojen vuoksi ei välttämättä pin12 sinulla)
Tämä "viritys" toimi todistetusti ISAT:in kytkemiseksi ODB/TECH tonnariin
Se että tarvitseeko TECH2 jotain muita datalinjoja esim moottorin ohjaukseen (ODB PIN7) lukeakseen alusonnumeron tjs neuvotellakseen yhteyden auton moduleiden välille, en tiedä.
Lähteet:
Skema
diagnostiikkapistoke
jusINFO:
SRS valon nollaukseen tarvitsee:
PIN8 K-Line (Saab 9000/1, KW81/82 protocols)
PIN16 Battery +, unswitched
PIN 4 GND Chassis ground
Itse en tarvinnut erikseen PIN 5, SGND Signal Ground, vaan riittävät maat löytyi chassis gnd pinnin kautta.
Pinnit 16 ja 4 on TECH:in sähkönsyötölle.
Pinni 8 menee dataväylään jossa m.m EDU, SRS, ABS, VSS jne
Kartturin penkin alla olevaan vihreään liittimeen seuraavasti:
En laittanut pinnien numerojärjestystä muistiin, mutta johtojen väri menee seuraavasti.
Keskellä liitintä oleva punainen ja musta johto:
Musta johto, GND, ODB4.
Punainen johto, VCC+ ODB16.
Liittimestä löytyvä ainoa sininen johto, dataväylä, K-Line eli ODB8.
Dataväylä kulkee koko matkan eri moduleilla asti saman värisenä (sinisenä)
Tämän voit vielä varmistaa, mittaamalla jännite keskimmäisistä nastoista pitäisi löytyä akkujännite.
"piippamalla" sininen johto esim ACC:n siniseen johtoon. (vm-erojen vuoksi ei välttämättä pin12 sinulla)
Tämä "viritys" toimi todistetusti ISAT:in kytkemiseksi ODB/TECH tonnariin
Se että tarvitseeko TECH2 jotain muita datalinjoja esim moottorin ohjaukseen (ODB PIN7) lukeakseen alusonnumeron tjs neuvotellakseen yhteyden auton moduleiden välille, en tiedä.
Lähteet:
Skema
diagnostiikkapistoke
jusINFO:
jus kirjoitti: OBD-liittimen pin 8:aan ovat yhteydessä em. boksien nämä pinnit:
ACC: pin 12
EDU: pin 38
SRS: pin 9
ABS: pin 42 (lisäksi pin 23 OBD-liittimen 15:aan)
hälytin: pin 19
hälytin & VSS: pin 19 OBD-liittimen 7:aan
Nämä signaalit yhdistyvät johtosarjassa olevassa kutistus/haaroitusliitoksessa J51, jonka sijainnista sanotaan "N. 100 mm (SOP=275) mm diagnoosipistokkeesta oikean etuistuimen alla.)" Onkohan siellä etuistuimen alla mitään jos diagnoosiliitinkin on ratin alla.
Lähde: Saab 9000 3:2 Sähköjärjestelmä, sähkökaaviot 96 - 97
Re: TECH2 10/19 adapteri?
Kiittää ja kumartaa, näillä mennään ja katsotaan millaiset savut sieltä saadaan
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Re: TECH2 10/19 adapteri?
Lycka till! Toivottavasti onnistuu.
Kerro toki jos tarvisti jotain muita kytkentöjä tai kommervenkkejä.
Ja jostain kumman syystä, ainakin minulla piti olla moottori käynnissä jotta SRS-moduliin saatiin yhteys. Pelkkä virtojen päälläolo ei riittänyt.
Tähän voisi joku noheva laittaa skoopin väliin ja tutkia mitä tapahtuu kun SRS järjestelmään otetaan yhteys, koodit luetaan ja nollataan.
PIM!
SRS valo-ongelma poistuisi halvalla kaikilta. Tosin merkkiliikkeet ja testerien omistajat saattaa hermostua tulojen menetyksen takia .
Kerro toki jos tarvisti jotain muita kytkentöjä tai kommervenkkejä.
Ja jostain kumman syystä, ainakin minulla piti olla moottori käynnissä jotta SRS-moduliin saatiin yhteys. Pelkkä virtojen päälläolo ei riittänyt.
Tähän voisi joku noheva laittaa skoopin väliin ja tutkia mitä tapahtuu kun SRS järjestelmään otetaan yhteys, koodit luetaan ja nollataan.
PIM!
SRS valo-ongelma poistuisi halvalla kaikilta. Tosin merkkiliikkeet ja testerien omistajat saattaa hermostua tulojen menetyksen takia .
Re: TECH2 10/19 adapteri?
Juu katsotaan mitä keksii, skooppi löytyy. Kyllä mulla on riittäny virtojen päälle laitto. Voip olla että joutuu lisävinkkejä kysellä noilta obd myyjiltä ja muilta lisää tietoa mutta katsotaan mihin näillä pääsee.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: TECH2 10/19 adapteri?
Onkos tuossa linkin takana adapteri tuolle vihreälle liittimelle?
http://kimsu.nettix.vilkas.fi/epages/sh ... MUU31-Opel
http://kimsu.nettix.vilkas.fi/epages/sh ... MUU31-Opel
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: TECH2 10/19 adapteri?
Googlettamalla löytyi myös tälläinen adapterisarja:
http://www.e-ville.com/fi/18-obd-vikako ... pelit.html
Onko kellään kokemusta ja millä ohjainlaitteella nuo saa toimimaan?
http://www.e-ville.com/fi/18-obd-vikako ... pelit.html
Onko kellään kokemusta ja millä ohjainlaitteella nuo saa toimimaan?
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: TECH2 10/19 adapteri?
Tuo sarja on autocomin testerille. Ei ole ISAT liitintä mukana tuossa sarjassa. Tuollainenkin testeri ja adapteri sarja on tullut hankittua.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135