Pyyhkimet ei palaudu.
Pyyhkimet ei palaudu.
Kesken tihkun pyyhkijät pysähtyivät keskelle lasia. Jatkuvat asennot toimivat muuten normaalisti mut ppysähtyy heti kun laittaa viiksen nolla-asentoon. Onko jossain tihkurele vai ohjaako noita joku muu boksi??? auto on my99
9000 2.0t 96, 9-5 vector wagon 2.3tA 04
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 153
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 20:25
- Paikkakunta: Pajulankylä, Mikkeli
Re: Pyyhkimet ei palaudu.
Tihkurele releboksissa konehuoneessa .Boksin vasemmassa reunassa,, toinen edestäpäin katsottuna
Og 9-5
Og 9-3 cabbe
Ng 9-3
Og 9-3 cabbe
Ng 9-3
Re: Pyyhkimet ei palaudu.
siis siinä konehuoneen boksissa on vaan niitä normi bosch 5-napaisia releitä. ei auttanu vaikka kokeili toista relettä
9000 2.0t 96, 9-5 vector wagon 2.3tA 04
Re: Pyyhkimet ei palaudu.
Entovanhaan oli sellainen kytkin joka tunnisti pyyhkimen asennon (onko lepoasento vai joku muu asento) ja se oli kytketty rinnan käyttökytkimen kanssa. Silloin tuo kytkin sijaitsi pyyhkijän moottorissa. En tiedä miten nykyään on asian laita...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Pyyhkimet ei palaudu.
taitaapi olla tuo tihkutoiminta pyyhkijänmoottoriin asennettu...
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: Pyyhkimet ei palaudu.
Perinteinen toteutustapa kyseessä.
Tihkulle oma rele. Sillä ei kuitenkaan ilmeisesti osuutta tähän vikaan, vaan luultavasti pyyhkijän moottorin sisällä oleva kytkin ei toimi. Kytkimen tehtävä on pitää jatkuva virta moottorin pienemmällä nopeuskäämillä niin kauan kunnes moottori saavuttaa "lepoasennon". Lepoasennossa kytkin kytkee moottorin käämin maihin eli oikosulkee sen. Toimii jarruna pysäyttäen moottorin heti lepokohtaan.
Tuon kytkimen toiminnan voi testata moottorin liittimestä siten, että lepoasennossa navat 1-2 ovat oikosulussa (miinusjarru). Vastaavasti muulloin navat 2-5 ovat oikosulussa (pitää jatkuvaa virtaa yllä).
Mikäli moottori toimii tuon kytkimen osalta niin sitten viiksi vaihtoon.
Tihkulle oma rele. Sillä ei kuitenkaan ilmeisesti osuutta tähän vikaan, vaan luultavasti pyyhkijän moottorin sisällä oleva kytkin ei toimi. Kytkimen tehtävä on pitää jatkuva virta moottorin pienemmällä nopeuskäämillä niin kauan kunnes moottori saavuttaa "lepoasennon". Lepoasennossa kytkin kytkee moottorin käämin maihin eli oikosulkee sen. Toimii jarruna pysäyttäen moottorin heti lepokohtaan.
Tuon kytkimen toiminnan voi testata moottorin liittimestä siten, että lepoasennossa navat 1-2 ovat oikosulussa (miinusjarru). Vastaavasti muulloin navat 2-5 ovat oikosulussa (pitää jatkuvaa virtaa yllä).
Mikäli moottori toimii tuon kytkimen osalta niin sitten viiksi vaihtoon.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)