Tonnarista häviävät ajovalot noin parinkymmenen minuutin ajon jälkeen, kun vaihtaa valitsimen päiväasentoon niin siellä valot pelaavat. (Paitsi pitkien väläytys ei pelaa päiväasennossakaan).
Ehkä noin viiden - kymmenen minuutin ajon jälkeen valot taas toimivat normaaliasennossakin (myös päiväasennossa alkaa pitkien väläytys toimimaan), jokin osa todennäköisesti kuumenee vaan mikä ??
Ajovalot häviää
Kannattaa katsoa myös tuo valojen valvontarele(se iso oranssi)!
Siinä saattaa kylmäjuotokset irrota!
Itselläni 9-5:ssa (sama valvontarele kuin 9k:ssa) teki sitä viime talvena että pitkät syttyivät vasta kun ajeli viiksi vedettynä jonkin aikaa!
Alku syksyllä kävin nuo kaikki juotokset uudestaan lävitse kun rupesivat kaikki valot arpomaan! Sen jälkeen toiminut moitteettomasti
Siinä saattaa kylmäjuotokset irrota!
Itselläni 9-5:ssa (sama valvontarele kuin 9k:ssa) teki sitä viime talvena että pitkät syttyivät vasta kun ajeli viiksi vedettynä jonkin aikaa!
Alku syksyllä kävin nuo kaikki juotokset uudestaan lävitse kun rupesivat kaikki valot arpomaan! Sen jälkeen toiminut moitteettomasti

Saab 9-3 TTID Vector 2008
-
- Matalapaineturbo
Ajovalot, releet
10 v ikäisille Saabeille pitäisi olla myynnissä relepaketti, jossa kaikki releet vaihdettaisiin samala kertaa. Piikkejä ilmaantuu releiden kärkiin ja ne aiheuttavat erilaisia ei toivottuja ilmiöitä, minulla käynnistymisvaikeidet, bensan syöttö ja valot. Releiden kärkien kulumisen aiheuttaja on jokin ei resistiivine kuormitus sähköjärjestelmässä (sähkömiehet sannoo sitä vinokuormaksi) esim. puhaltimen moottorin kulunut kontaktori, joka aiheuttaa induktiivistä kuormaa. Vioittuneen releen kärkivälin voi hioa hiekkapaperilla tai ottaa koko kärjen irti ja viilata piikit pois, kestää taas viisi vuotta....
Itse ongelma kannattaa korjata jos tiedossa.
Itse ongelma kannattaa korjata jos tiedossa.